In een correcte schouderbinnenwaarts over balkjes draven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:59

Het is een onmogelijkheid, dat iemand met zijn gezonde verstand, paarden in Schouderbinnenwaarts over balkjes laat draven.
Zulke personen die dat vragen aan de paarden weten niet waar ze mee bezig zijn.
En horen geen les te geven.
Hier is gewoon geen dicussie mogelijk, het is gewoon klink klare onzin.

kimmie88

Re: In een correcte schouderbinnenwaarts over balkjes draven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:42

Ben wel erg benieuwd of die gene er op aangesproken is, of dat dit nog steeds van sommige ruiters verwacht wordt..

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:53

wat wel nog eens gedaan wordt is een balk parralel aan de hoefslag leggen zodat zijn voorbenen op de binnenhoefslag blijven. maar dan loopt hij dus met zijn voorbenen voor het balkje en de achterbenen erachter, en gaat hij dus niet over de balk heen. deze oefening wordt gebruikt om het paard te leren in de juiste buiging te blijven.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:03

avalonnancy schreef:
wat wel nog eens gedaan wordt is een balk parralel aan de hoefslag leggen zodat zijn voorbenen op de binnenhoefslag blijven. maar dan loopt hij dus met zijn voorbenen voor het balkje en de achterbenen erachter, en gaat hij dus niet over de balk heen. deze oefening wordt gebruikt om het paard te leren in de juiste buiging te blijven.

Hie kan ik mij nog in vinden, maar echt over de balken heen????????????Beetje raar dat je op dat idee komt, IMO

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:15

ik verzin ook wel eens onconventionele dingetjes, maar dit slaat echt alles _O-
Goed dat je het niet gedaan hebt, daar kan je je paard z'n beentjes best mee verknoeien. Ik zou heel erg graag om een andere instructrice gaan vragen bij het bestuur, die weet duidelijk niet wat ze doet.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:33

Als er wat zou gebeuren, zou de verzekering dan uitkeren?

shake

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:40

hoe is het nu verder gegaan. Zijn de lessen verbeterd of heeft het bestuur eindelijk actie ondernomen?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:58

Hier ben ik ook erg benieuwd naar idd

IkenVin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 12:50

Ik heb morgen pas weer les van haar.
Dus ik weet het helemaal niet of de lessen nu anders gaan, dan dat ze gingen.
We hebben het in ieder geval tot zo ver uitgepraat.
Ik ben benieuwd

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:53

IkenVin schreef:
Ik heb morgen pas weer les van haar.
Dus ik weet het helemaal niet of de lessen nu anders gaan, dan dat ze gingen.
We hebben het in ieder geval tot zo ver uitgepraat.
Ik ben benieuwd

Succes morgen en hopelijk krijg je niet meer van dit soort oefeningen, nu ze weet hoe jij er over denkt.
Niemand zou ze horen te krijgen, maar ja. De eerst stap is gezet.
Is het ook niet mogelijk om met de eigenaar van stal te praten? Die heeft haar tenslotte aangenomen..

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:36

avalonnancy schreef:

Dit is ook een hele idiote actie.
Schouderbinnenwaarts is over drie sporen, daar kan dus nooit een balk voor gebruikt worden.

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:46

Het spijt me zeer maar van iemand die zoiets bedenkt wil ik geen les hebben. Ik zou meteen een andere instructrice zoeken, of sommigen dat nou overdreven vinden of niet. Ik zie het niet als een foutje, iemand die zoiets bedenkt kan gewoon geen rijtechnische kennis hebben.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:34

ik vind het een rare oefening.

IkenVin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 11:18

Nog even 1 vraagje, het is me inmiddels duidelijk dat jullie dit een vreemde oefening vinden. Zijn er toevallig ook mensen die (uit nieuwsgierigheid wellicht) deze oefening misschien toch geprobeerd hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:54

Nee, ik ben te zuinig op mijn paard om dergelijke gekkigheid uit te gaan halen :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:04

Als je de beenzetting van een paard bekijkt in schouderbinnenwaarts is dit een haast onmogelijke oefening, dus nee, zulke vreemde dingen ga ik dus echt niet proberen :n

Wat ik wel doe is veel rechtrichtoefeningen en daarbij schouder voor rijden, maar dan blijft de beenzetting recht ;)

Daarom was mijn eerste gedacht ook: goh, zat de TS de oefening verkeerd hebben begrepen, maar helaas..... :+

IkenVin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 13:40

@Sonja: Ik ook niet hoor, maar ik dacht misschien andere wel. Zou zomaar kunnen toch?

@kaatje77: Oke, bedoel je schouder voor over balkjes? of gewoon schouder voor als rechtrichtoefening en dan recht over balkjes? Ik snap niet helemaal wat je bedoeld (zal wel aan mij liggen hoor O:) )?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:38

Letterlijk wat de titel schrijft: In een correcte schouderbinnenwaarts over balkjes draven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 07:16

avalonnancy schreef:

Die moet je me ook even uitleggen ben ik bang.
Volgens mij gaat een SB over 3 sporen ipv 4, en hoezo zou een paard hierdoor leren de juiste buiging te houden? Dat hoeft een paard niet te leren, dat moet de ruiter leren.
Ik vind dit echt van die trucjes om te verdoezelen dat ruiters niet weten waar ze mee bezig zijn.