Waarom is de controle willen buiten niet handig? Voor je omgeving lijkt me dat net heel handig dat je die 500kg bij je houd.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Die van mij mag buiten ook genieten maar wel samen, als ik zeg draf is het draf en dan probeert ze ook gewoon niet om in galop te gaan of harder te gaan dan ik wil. En als je die basiscontrole niet hebt, heb je buiten niets te zoeken vind ik persoonlijk.
1Boefje schreef:Snoevie schreef:want blijkbaar is ze wel erg bang,en helemaal na de streek van jouw paard.
Die Brabander is niet van mij hé!
Cisco heeft gisteren juist bij mij een streek geleverd doordat hij vorige keer bij haar niet wou. Hij heeft toen gewonnen en ze is omgedraaid. Nu zit ik met een paard die ik niet meer de straat op kreeg.

Ayasha schreef:Als je daarvoor elke pas opnieuw controle moet nemen kan je imo gewoon beter nog effe in de bak blijven.Die van mij mag buiten ook genieten maar wel samen, als ik zeg draf is het draf en dan probeert ze ook gewoon niet om in galop te gaan of harder te gaan dan ik wil. En als je die basiscontrole niet hebt, heb je buiten niets te zoeken vind ik persoonlijk.
Ik ken een meisje dat enorm goed dressuur kan rijden, die krijgt elk paard fijn aan het lopen... Maar die gaat voor een goud van de wereld naar buiten... Voelt ze zich niet goed onder... Nou da's prima toch? Betekent niet dat ze het niet kan maar daar liggen haar ambities niet.
Ik rijd ook niet graag buiten met vreemde paarden terwijl je me in de bak vrijwel alles onder de kont mag schuiven.... Mijn eigen paarden mogen buiten dan weer zo idioot doen als ze willen
Niet buiten rijden heeft vaak niets met onkunde te maken, gewoon met niet willen/je er niet goed bij voelen.
, vind het rijden in de bak gewoon leuker, maar om het leuk te houden voor mijn paard doe ik het zo nu en dan voor hem. Maar mijn paard is even makkelijk in de bak als buiten, ondanks dat meneer toch best fris is. Maar ik kan gerust de straat op, langs toeters en bellen, het strand of de bossen in, no problemo. Je kunt dus niet stellen dat bakruiters niet naar buiten zouden durven. Lekker scheuren vinden we erg leuk 
Ayasha schreef:Mijn eigen paarden mogen buiten dan weer zo idioot doen als ze willen
maar inderdaad Ayasha, jij kent je paarden en hun "momentjes, gedragingen",
die toen mijn paard jong was in de zomer zeker 3 tot 4 ritten per week maakte. en in de winter nog steeds wel een stuk of 2. Het zou best kkunnen dat wanneer je niet veel op buitenrit gaat je overal gevaar in ziet en angstig word. Maar dat heeft denk ik otch ook zeker heel veel met je karakter te maken. Roosje1995 schreef:de meeste bakruiters die ik ken willen juist heel graag een keer een buitenrit maken dan heletijd in de bak lopen en rondjes te maken