Hoe vaak les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_BlackPearl_

Re: Hoe vaak les

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:46

Ik heb 1x in de week les, gewoon groepsles met zn 4en. En sinds kort ongeveer 1x in de 3week nog een keertje les van iemand anders (hier had ik altijd al les van, maar die was bij de vereniging weg gegaan), maar is niet echt precies om de 3week, meer wanneer we het echt nodig hebben zeg maar.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:31

Ik heb 1 keer in de week les. Vaker hoeft van mij ook niet, kan ik de rest van de week lekker zelf trainen. :)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:33

Ik heb nu 1 keer in de week les, maar in de lente tot en met de herfst 2 keer in de week. Dan heb ik 2 keer dressuurles, van verschillende instructrices. Dat vind ik fijn omdat er dan vanaf 2 kanten wordt gekeken naar hoe je rijd, verdere problemen etc.

bud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:39

ik rijd 2x in de week op mange paarden
maar als me eigen paard weer goed (pees blesure) is rijd ik 2 x in de week met een les een ook ne 1x vrij

het licht er aan soms dressuur en soms springen

_Kruimel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:40

Ik heb twee groepslessen, springen en dressuur. En heb om de twee weken privéles. Dan rij ik ook nog wel eens voor me zelf. Heb alleen niet veel tijd :S

de_mast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:42

in het zomerseizoen om de twee weken, in de winter wat minder vaak.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:45

bulck schreef:
Tja wat is les. Ik lees veel dat mensen meerdere keren per week les hebben en dat al jaren aan een stuk. Mijn vraag is dan altijd, doe je dat uit noodzaak of uit gewoonte? Ik volg normaal 1 keer per week les met een van men paarden (dus afwisselend). maar ik ga altijd met een bepaald probleem. Als ik zonder reden les zou nemen, dan zou ik niet gaan, want dan vind ik het tijd- en geldverlies.

Ik vind dit een geweldige insteek! Dan denk je tenminste na over hoe en waarom.

Ik les twee keer in de week. Één keer privé, dan werken we gericht aan basiszaken verbeteren ( nog genoeg te doen, ene week is probleem 1 opgelost, volgende week dient probleem 2 zich weer aan ). En één keer in de groepsles van dezelfde instructrice, dat is meer voor de gezelligheid/komt kwa tijd zo lekker uit/doe ik mijn huiswerk nog eens onder het toeziend oog van mijn instructrice. Ik wl niet vaker les, omdat ik zelf tijd nodig heb om dingen te verwerken. Als ik zelf met de oplossing aan de slag ben geweest, vind ik weer zaken waar ik vragen/twijfels over heb en die nemen we dan bij het begin van de volgende privéles even door.

Overigens heb ik de luxe om bij mijn instructrice op stal te staan. Als ik midden in de week een probleem ontdek, dan roep ik haar erbij en helpt ze me even ( als ze tijd heeft natuurlijk ). Als ze op stal bezig is, en ze ziet een dreigend probleem, kijkt ze meestal ook even mee en geeft wat tips. En soms laat ze me lekker aanklooien, omdat ik zelf moet voelen hoe zaken werken :D

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:45

Ik probeer een keer in de week les te hebben, nu door het weer is dat helaas veel minder gebeurt. Ik heb dan om de week gangen les en om de week dressuur les

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:12

Ik les 1x en heel soms 2x in de week waarbij ik les krijg van één instructrice (of ze moet een keer uitvallen)
Zij weet wat mijn zwakke punten zijn en daar werken we dan samen aan ;)

Tebaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:47

ik les 1 x in de week, hoofzaak is dressuur maar mijn instructrice vind het erg belangrijk dat er wel afwisseling blijft in het rijden.
Zo springen we wel eens, maar zijn ook wel met pionnen etc bezig.
Vind ik zelf ook erg fijn, blijf je ook niet te lang vast hangen maar af en toe even met de kop onbewust toch bezig zijn met dressuur maar ook even 'wat anders'

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:55

1x in de week voltige van 1,5 uur! en daar achter aan gewoon rijles van 1 uur :D

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:03

ik heb 1 keer per week les, les bij 2 verschillende instructrices die elkaar super aanvullen, juist die combinatie werkt voor mij heel fijn. Op t moment heb ik alleen dressuurles, misschien dat ik t springen ook weer ga oppakken.

paardenfan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:38

ik had eerst ook altijd best veel les, maar laatste tijd werk ik best wel veel dus minder tijd helaas :(

iris_arts95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:48

Als je iets hoger rijdt moet je natuurlijk meer lessen, ik rijd gemiddeld en les 2x per week ( 2 uur dus )

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:52

Ik heb gewoon 1 keer per week les. Zo kan ik alles verwerken in het rijden wat we die les hebben behandeld. En soms heb ik eens een extra lesje nodig als we in een dipje zitten, maar soms ook een les minder omdat het erg goed gaat :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:10

Ik heb momenteel geen les, maar straks heb ik 1x per week les waarvan 1x per maand springles. Dat vind ik genoeg, ik ken iemand die 5/6x per week les gehad heeft, maar daar moet ik niet aan denken :=

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:14

ik heb op dit moment 4 dagen per week les, 1x hebben we vrij en 2 dagen longeren. Dit het mij op t moment niet lukt om dingen zelf op te lossen. Als t weer beter gaat dan neem ik weer 1x per week les.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:55

Ik heb meestal 3 keer in de week les, alleen dressuur.
Af en toe voor de lol een klein sprongetje.
Heb 1 instructeur, heel soms vervangt een instructrice hem.
Vind wel fijn om dezelfde te hebben, die letten op de punten die je altijd verkeer doet. Soms is een ander ook wel fijn, die ziet weer andere verbeterpunten.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:27

Zelf heb ik 1 keer in de week privéles (dressuur). Mijn paard heeft 2 keer in de week privéles en 1 keer in de week groepsles :D :D :D Mijn ideaal is 2 keer in de week priveles van 2 verschillende intructeurs, omdat je van verschillende mensen verschillende dingen kunt leren.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:39

Ik heb meestal 1 x per maand prive les en dan soms even 4 weken achter elkaar, maar over het algemeen 1 x per maand

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:45

Nooit
Al hoop ik van de zomer een leuk iemand te vinden voor af en toe (maandelijks?)
Ik rijd niet, dus dat wordt gewoon grondwerk

Met mijn verzorgpony kreeg ik 2 keer per week groepsles, was gratis voor mij. Mocht zelf weten of ik mee reed..

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:17

Om de week heb ik 3 kwartier priveles.
Als ik vaker wil lessen kan dat wel, maar meestal gaat het wel goed zo.
Op momenten dat ik echt heel erg vastloop dan les ik wel eens in een week 2 keer, want dan kan ik hem net wat makkelijker doorpakken.

Ben nog op zoek naar lessen in grondwerk, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

TrippleT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:15

1x in de week een half uur prive les!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:17

ik rij 1x per week mee in de groepsles van een uur en 1x per week uur priveles. dat bevalt goed :)

Roosje1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:07

ik krijg per week 1 keer les van een super vrouw !
soms waar ik rij komt die vrouw er dan bij staan
en soms heb ik dan les van iemand anders maar ik vind die zelf niet zo goed les geven maar ze kan wel goed les geven hoor

maar meestal gewoon 1 keer in de week
en soms komt de baas er dan bij staan en helpt me dan dat is ook wel prettig :o