bulck schreef:Tja wat is les. Ik lees veel dat mensen meerdere keren per week les hebben en dat al jaren aan een stuk. Mijn vraag is dan altijd, doe je dat uit noodzaak of uit gewoonte? Ik volg normaal 1 keer per week les met een van men paarden (dus afwisselend). maar ik ga altijd met een bepaald probleem. Als ik zonder reden les zou nemen, dan zou ik niet gaan, want dan vind ik het tijd- en geldverlies.
Ik vind dit een geweldige insteek! Dan denk je tenminste na over hoe en waarom.
Ik les twee keer in de week. Één keer privé, dan werken we gericht aan basiszaken verbeteren ( nog genoeg te doen, ene week is probleem 1 opgelost, volgende week dient probleem 2 zich weer aan ). En één keer in de groepsles van dezelfde instructrice, dat is meer voor de gezelligheid/komt kwa tijd zo lekker uit/doe ik mijn huiswerk nog eens onder het toeziend oog van mijn instructrice. Ik wl niet vaker les, omdat ik zelf tijd nodig heb om dingen te verwerken. Als ik zelf met de oplossing aan de slag ben geweest, vind ik weer zaken waar ik vragen/twijfels over heb en die nemen we dan bij het begin van de volgende privéles even door.
Overigens heb ik de luxe om bij mijn instructrice op stal te staan. Als ik midden in de week een probleem ontdek, dan roep ik haar erbij en helpt ze me even ( als ze tijd heeft natuurlijk ). Als ze op stal bezig is, en ze ziet een dreigend probleem, kijkt ze meestal ook even mee en geeft wat tips. En soms laat ze me lekker aanklooien, omdat ik zelf moet voelen hoe zaken werken