Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FaberSmid schreef:jasmijn78 de halsriem met "spijkers werkt ook, die paarden presteren ook net als die van meneer janssen?
setteke schreef:Maar wat ik dus het vreemdste vind, waarom juist mensen uit de dressuurwereld zich zo massaal storten op/tegen de dressuurwereld?
Henkjan schreef:Over LDR gesproken, ik ben een paard aan het zadelmak maken, er zit nog geen stuur op, maar ze loopt toch het liefst laag diep en rond![]()
Even zonder gekheid, de dressuur gaat om de sier om het maar zo uit te drukken, als er een trainingsmethode is om je paard te dwingen om zo te lopen (wat sommige mensen dus vinden) lijkt het erg dieronvriendelijk, zeker omdat dit niet in het ideaalplaatje past van een dressuurpaard, ook is het maar 5 minuutjes in de training. (tong uit de mond, kin op de borst enz.)
Springen en eventing bijv. zijn sporten waar het er iets minder netjes aan toe gaat.(voor het oog) Als daar een keer een ruiter goed aan de teugels sjort is het niet erg, valt het niet zo op, maar in de dressuur wel.
Paardentango schreef:Vandaar de internationale aandacht, allemaal afgunst.
Professor schreef:Weet u wat u vergeet, dat dressuur paarden uren en uren zo gereden worden.
En dressuur is zeker geen ideaal plaatje maken, dan heeft u nog nooit iets gelezen in de regelementen dat de houding en de beweging bij het paard moeten horen.
En dat is juist wat de tegenwoordige dressuurruiter en jury wel doet, een plaatje een sjabloon ervan maken wat totaal tegen alle dingen in gaat.
Wist u trouwens dat bij de topsport en juist bij de dressuur de meeste medikamenten worden ingezet?
pasdedeux schreef:(LDR komt trouwens vanuit de springsport)
MarcelDufour schreef:Het dwingen van een paard in deze houding ontneemt hem letterlijk de adem. En ondanks dat deze gebruikers dit echt wel weten, gaan ze er stug mee door, want de paarden worden er zo lekker rustig van. Logisch als je bijna geen zuurstof meer krijgt!
MarcelDufour schreef:Deze personen doen dit met maar een doel, namelijk presteren in de ring. Linten cq prijzen winnen. Dit alles onder het mom dat het doel de middelen heiligt. Er is niet een niet-wedstrijdruiter die het ook maar in zn hersens zal halen om een paard zo langdurig te kwellen als dat deze zgn 'kenners' doen.
MarcelDufour schreef:Het beste voorbeeld is Edward Gal, een tegenstander van dit systeem, die bewijst dat het geheel overbodig is om je paard te martelen om toch de beste van de wereld te worden.
MarcelDufour schreef:Hoe komt u bij die onzin? Ik ken maar zeer, zeer weinig springruiters die dit systeem gebruiken!
Ik denk dat u slecht geinformeerd bent, anders zou u nooit met droge ogen tegen mij kunnen zeggen dat ik niet geinformeerd ben.Citaat:Dan ben je slecht geinformeerd
MarcelDufour schreef:Ik denk dat u slecht geinformeerd bent, anders zou u nooit met droge ogen tegen mij kunnen zeggen dat ik niet geinformeerd ben.Citaat:Dan ben je slecht geinformeerd
Maar welke ruiter gebruikt dit systeem dan? Ik ken niet een springruiter die zijn paard met de kin op de borst trekt. En ik ken ze vrijwel allemaal persoonlijk!
Maar zoals ik al zei, zodra een onderzoek niet de gewenste uitslag geeft, zullen de die hard het altijd afdoen zoals u doet, met de woorden; Ik geloof het niet, want....
Citaat:als jij ze allemaal persoonlijk kent, dan moet ik je ook kennen en vooralsnog doe je geen belletje rinkelen
Goh, Alwin Schockemohle....dat is 40 jaar terug!!Citaat:Alwin Shockemohle, om maar een zijstraat te noemen.