Arabesk schreef:Over inrijden van paarden en op welke leeftijd heb ik eens een artikel geschreven, ik ga het niet weer recyclen, het is hier na te lezen
http://www.freewebs.com/leesvoer/leeftijdinrijden.htm
Oh interessant zeg, in welk wetenschappelijk tijdschrift is dat artikel gepubliceerd?
Ik vind het altijd zo jammer dat deze discussies verzanden in oeverloos gebral van mensen die zelf nog nooit een 3 jarige hebben ingereden en dus niet kunnen weten of het slecht is of niet.
Ik heb mijn haflinger als 3 jarige ingereden, en toen ze 3,5 was is ze al eens mee geweest naar drente en hebben we daar elke dag een buitenrit gemaakt. Verder heeft ze als driejarige wel een paar maanden op rust gestaan, dat kan nooit kwaad. Ze is nu vijf en heeft nog nooit kreupel gelopen en heeft nog nooit een dierenarts of fysiotherapeut oid van dichtbij gezien (behalve voor inentingen natuurlijk).
Mijn veulen laat ik ook inrijden als ze 3 jaar is. Je kunt wel gaan theoretiseren over niet volgroeide ruggenwervels, maar als je ziet dat het geen problemen oplevert, waarom dan zo stug er op blijven hameren?