Rijden op kleine pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:15

Leinearthur schreef:
Net aan :))

Waarom denk je dat ik de springsport in ben gegaan? :D (Op springzadels valt het heeeel erg mee O:) )

IcePrincess

Re: Rijden op kleine pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:31

Wat een minihafje :)) .
In verhouding ongeveer hetzelfde als ik met mijn pony, hij is iets groter dan de jouwe en ik ben ook iets groter dan jou :P .
Foto's zien er bij mij ook hetzelfde uit, vanaf de voorkant ziet het een beetje gek uit maar vanaf de zijkant valt het reuze mee.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:37

Idd een minitje! Toch weet ze een veulen te maken van 1.52! (Hengst was 1.47) Ik denk dat ze te vroeg is ingereden/niet genoeg eten heeft gehad als veulen.

Ik heb even in jouw profiel gekeken en dat ziet er idd hetzelfde uit, maar Lodewijk is ook wel wat steviger dan menig C pony(welshje) dus ik denk dat dat wel moet kunnen! :j

tjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:47

Hier meld zich nog een ponyrijder. Heb een Welsh B van 1.35m en ben zelf 1.63. Rijfoto in mijn profiel.
@Iceprincess: gaaf beessie heb je. Zou een broertje van die van mij kunnen zijn haha.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:52

Ik rijd ook op pony's en ik ben 1.76, mijn pony's zijn 1,45 en 1,47 :D

Wedstrijden zijn leuk, de grote paarden verslaan haha, met een rijd ik M2 en hebben we de meeste keren al de grote paarden verslagen, niet altijd. 8-) En de ander rijd ik B paarden!

Ik wil ooit nog wel een paard hoor, maar daar heb ik geen tijd voor en pony gaat niet weg. :o

Ik op de 1,47 pony
Afbeelding

en de 1,45 pony
Afbeelding

Kan wel toch?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:55

Wat een enorm veulen lieziej :oo

Lodewijk is idd heel stevig gebouwd, maar niet dat je meteen zoiets hebt van hee een vierkant paard :+ . Had hij ranker en langer gebouwd geweest was ik er ook niet op gaan zitten en dan niet vanwege mijn lengte maar vanwege het gewicht, dat is veel belangrijker.

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:05

Nou rijd ik regelmatig onze Welsh cob (ca. 1.45 cm). Ik heb een voorkeur voor paarden waar ik overheen kan kijken als ik er naast sta. Het is ook makkelijker met zadelen vind ik. Zelf ben ik 1.68 cm lang.

lauralorens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:15

oooh ik hou van pony's
ik ben 1.65 en ik rijd op mn pony van 1.45.
als ik op een paard rijd, voel k me klein en k vind het echt niet staan.
zo'n lange nek voor je en zo'n ver stuk naar de grond.
ik vind pony's gewoon echt heel schattig, en ik ben blij dat k zo klein ben en dat k dus nog makkelijk op lorens kan rijden.
maar k ga denk ik niet snel over op een groot paard.
1.65 vind ik nog wel leuk maar daarna...

ooh dit is een foto van mij op lorens:
Afbeelding

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:53

lieziej schreef:
Leinearthur schreef:
Net aan :))

Waarom denk je dat ik de springsport in ben gegaan? :D (Op springzadels valt het heeeel erg mee O:) )

haha , mooi.
springen is ook leuk! :D

miriampanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:09

Ik vind op pony's rijden ook leuker.

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:55

Nell_ schreef:
haha, knap dat je dat allemaal kan! :')
Ik rijd wel eens het paard van mijn vriendin (1.84) maar dat is gewoon al een ramp met opstappen! Zadelen is ook een hele opgave :=
En drukke paarden zijn gewoon moeilijker te houden als je klein bent :+

haha en het hoofdstel aandoen dan haha echt verschrikkelijk maar ja :')
en wat denk je dat mijn paard dan net is jaja drukker dan druk :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:00

miriampanini schreef:

Mijn rug ook :D Moet er niet aan denken dat ik mijn westernzadel op een paard moet leggen :+

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:03

capopjekop schreef:
miriampanini schreef:

Mijn rug ook :D Moet er niet aan denken dat ik mijn westernzadel op een paard moet leggen :+

Haha lijkt me idd ook niet echt fijn. Ik vind het vooral irritant met opstappen dan heb ik het gevoel dat mijn been uit de kom gaat. :)
Ik vind het fijn aan pony's dat ze zo lekker buigzaam zijn. Rijd nu op een klein paard en een E pony

ra_fli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:44

ik ben zelf rond de 1meter80 en reed op een pony van 1meter 48, ben ik ook mee gestopt

Jltshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:21

Ik heb zelf ook een kleine C-pony (130cm). Gelukkig ben ik zelf niet groot (150cm), voor mij geen paarden hoor.
Ik vind het er met mijn lengte toch al snel raar uitzien als ik op een pony/paard stap boven de 150cm.
Zo af en toe wel eens de vraag waneer ik nou eens overstap op iets groters, maar over het algemeen alleen maar positief commentaar, hij doet echt niet onder voor die grote KWPN'ers :+
Ter illustratie:

Afbeelding

mdpl11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:55

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:49

Ik rij op een grote D-pony van 1m49. Ikzelf ben 1m70 en het gaat goed. Ik ben nu 16 jaar en normaal ga je dan over naar de paarden. Veel vragen gehad waarom ik geen paard wil, mijn ouders drongen aan voor een paard, maar ik wil het gewoon niet. Pony's vind ik veel fijner rijden, maar mijn grootste reden is omdat ik niet wil dat 1 van mijn 2 ponies verkocht moet worden om plaats te maken voor een paard. Ik ben ook nog niet klaar voor een paard, ik heb er niet zo heel veel tijd voor en ik wil graag mijn paard dingen leren (nu heb ik eerder een leerpony). Ik vind dat ik hiervoor nog te weinig kennis heb.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:43

voor mij is er geen optie om op een groote te rijden dus rij ik op een shet.

luukzorika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:08

Ik ben 1.70 en heb een IJslandertje van ongeveer 1.30, eerlijk gezegd vind ik het zelf niet zo mooi om te zien

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:13

Heb je een foto?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:19

Daar is dit topic niet voor bedoeld, daar is deze voor: [YRT] [YRT][centraal] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony? Deel 7

Dit topic is juist een soort tegenpool, mensen die voor het plaatje te groot zijn maar toch rijden ook al zou je in dat andere topic geadviseerd worden te stoppen met rijden :+ (vandaar wellicht dat dat topic bij YRT staat := )

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:02

Flaver schreef:
voor mij is er geen optie om op een groote te rijden dus rij ik op een shet.

Kijk je wel eerlijk naar je pony? Jouw plezier moet nooit voor het plezier van de pony gaan. Als ik straks niet meer op Amber pas en ik heb geen ander paard tot mijn beschikking dan ga ik mennen of iets anders doen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:40

och ik ben 1,73 (50/55 kilo) en rij ook op mijn pony's. Dat zijn c/d/e pony's.

Vandaag met iemand buiten gereden met overgewicht niet te groot maar wel zwaar. zij op c en ik op d pony, zag je ondanks dat mijn pony meer moeite heeft met ontspanning dat mijn pony fijner liep. Denk als je lang bent maar meezit veel minder erg is als zwaar en niet meezitten, ookal ben je dan niet te lang...
Heb ook wel zwaardere ruiters gezien die ik er echt super op vond zitten hoor, heb het specifiek over mijn geval vandaag.

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:31

Ik ben 1,78 en weeg 60 kilo, en ik rijd 1 keer in de week op een pony van 1,35 ongeveer
Ik heb geen foto maar ik steek er wel een stukje onderuit maargoed ik rijd geen wedstrijden.
Ik vroeg me alleen af; ben ik niet te lang/te waar voor een pony van ongeveer 1,35?

Kitty_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:47

misschien vinden jullie het zielig..
maar ik zelf ben maar 1.57 m
weeg rond de 62 kilo
en rijd een shetlander van 1.22 m ( hij is te groot dat weet ik weten niet waar he vandaan komt ouders zijn beide normale hoogte hij word ook niet in het stamboek opgenomen )
de pony lijkt er geen last van te hebben als ik er op zit en met hem rijd, de mensen die kijken vinden het ook wel leuk
tuurlijk het ziet er een beetje raar uit ( valt dan bij mij wel weer mee wegens mijn lengte en heb vrij korte beentjes )
Maar mensen zien ook niet aan die pony dat ie het vervelend vind dat ik er op rijd..
het enige nadeel vind ik dat kleinere pony's kwa draf meestal van die hele korte pasjes hebben en ik ben vaak geneigd om
te blijfen doorzitten omdat ik moeite heb met mijn ademhaling tijden het lichtrijden ik ga met de pasjes van de shet mee ademen en
dat hou ik niet lang vol :P