listiglistje schreef:Lielle schreef:ik heb juist op een klein paard het gevoel dat ik steviger zit. Kan ik mijn benen er nog eens omheen leggen.
Dat is denk ik afhankelijk van de rompdiepte van een paard.
Mijn vorige paard was 1.67 nou daar kon ik niet zo makkelijk mijn benen omheen sluiten ook leek ik erg klein op dat paard.
Nu met mijn schipje van 1,76 kan dat wel en vind ik het ook een mooie passende combie en ik lijk er helemaal niet klein op!
toch ook met formaat. Een pony van 1.37 (dat was mijn voorbeeld) kan nog zoveel rompdiepte hebben, daar sla ik altijd mijn benen omheem.
Maar ik snap je punt wel
dit heb ik nog nooit gehoord... of ben je bang dat je met je hoofd in de bomen/takken blijft steken

Overigens is een groot paard best handig op buitenrit, daar gaan ze wel voor aan de kant hoor! En wij gebruikten het grootste ( en heel brave! ) paard van stal om de bovenkant van de heg te knippen, ook ideaal.
helemaal mee eens.....en of de ruiter de capaciteiten heeft is natuurlijk vraag 2
syndroom!
Als ik mijn been aanleg zit ik tegen het zadel, als ze wat traag reageren kun je dat bijna niet corrigeren op een 'fijne' manier, omdat een gewone hulp al duidelijker moet ivm die dikke lap leer ertussen.