Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
superwoman schreef:vraag me ook af moddie waneer jij voor het laatst in de ring bent geweest en met hoeveel paarden in totaal én op welk niveau?
Niet om l*llig te doen, maar ik kan me wel vinden in de reactie van jasmijn en snap niet waarom je zo negatief bent over de jury's.
Ik durf nl nog rustig met t peerd t bos in
x_Marr schreef:Modie is niet negatief over jury's, wel over jury's die blijkbaar niet weten wat de regels van de KNHS zijn.
Jamsijn ik geloof niet dat jij begrepen hebt wat Modie nou precies bedoelt. We hebben het niet over paarden met SOMS wat spanning, dat is volkomen normaal, maar paarden met meer spanning dan ontspanning, of een valse krul die bereikt wordt doormiddel van zagen. En dat hoeft dan nieteens over zeer hoog niveau te gaan zoals het Z, maar zulke ruiters horen nieteens thuis in de L. Maar toch zijn dat er genoeg of zelfs hoger.
En dan mag ik toch hopen dat je het ermee eens bent dat er waarschijnlijk iets is misgegaan in de beoordeling van de jury.
KiWiKo schreef:weet je OOK een boskrosser kan heel goed zien waar er wat verkeerd gaat, dat is absoluut zo.
Alleen zal de boscrosser niet weten wat het is om in de ring te moeten rijden met je wedstrijd paard, Hiervoor heeft een boscrosser slechts de informatie mbt het rijden over boscrossen.
Dus het is heel moeilijk om nou te zeggen dat bijvoorbeeld een Moddie het niet ziet, ik denk dat ze het wel goed kan zien, ik denk echter gelijk er achteraan dat Moddie niet weet hoe het in de ring is met je springintveld, ikbenheerenmeester lekker in zn velletje zittende heethoofd :0
modie schreef:Vraag me by the way, wel even af, hoeveel van die wedstrijdruiters op niveau nog überhaupt naar het bos durven met hun "wedstrijdpaard"
x_Marr schreef:En dat hoeft dan nieteens over zeer hoog niveau te gaan zoals het Z,....
jasmijn78 schreef:Aan de jury te beoordelen wie op dat moment goed en minder goed is.En als men er dan zo graag wat over wil zeggen; ga dan een jurycursus doen!
KiWiKo schreef:weet je OOK een boskrosser kan heel goed zien waar er wat verkeerd gaat, dat is absoluut zo.
Alleen zal de boscrosser niet weten wat het is om in de ring te moeten rijden met je wedstrijd paard, Hiervoor heeft een boscrosser slechts de informatie mbt het rijden over boscrossen.
Dus het is heel moeilijk om nou te zeggen dat bijvoorbeeld een Moddie het niet ziet, ik denk dat ze het wel goed kan zien, ik denk echter gelijk er achteraan dat Moddie niet weet hoe het in de ring is met je springintveld, ikbenheerenmeester lekker in zn velletje zittende heethoofd :0
modie schreef:Wist je nog niet, dat ik "boscrosser" ben?
Dus om te mogen "oordelen" datgene wat ik zie, moet ik minstens een zo hoog mogelijk niveau hebben in de wedstrijdring![]()
Vraag me by the way, wel even af, hoeveel van die wedstrijdruiters op niveau nog überhaupt naar het bos durven met hun "wedstrijdpaard"
orsini schreef:Veel mensen hebben niet meer paarden gereden dan hun eigen paard en zelfs al rijden ze hoog in de sport, als je ze op een ander paard zet dan rijden ze er nog niet zo makkelijk mee weg.
)
pharagirlke schreef:Stond je naast me Jasmijn?
modie schreef:Jasmijn heeft overal "verstand" van, volgens mij??
modie schreef:Wanneer heb je voor het laatst het KNHS-proevenboekje eens opgeslagen?
superwoman schreef:vraag me ook af moddie waneer jij voor het laatst in de ring bent geweest en met hoeveel paarden in totaal én op welk niveau?
modie schreef:Wist je nog niet, dat ik "boscrosser" ben?
modie schreef:Dus om te mogen "oordelen" datgene wat ik zie, moet ik minstens een zo hoog mogelijk niveau hebben in de wedstrijdring
modie schreef:Vraag me by the way, wel even af, hoeveel van die wedstrijdruiters op niveau nog überhaupt naar het bos durven met hun "wedstrijdpaard"
x_Marr schreef:We hebben het niet over paarden met SOMS wat spanning, dat is volkomen normaal, maar paarden met meer spanning dan ontspanning, of een valse krul die bereikt wordt doormiddel van zagen. En dat hoeft dan nieteens over zeer hoog niveau te gaan zoals het Z, maar zulke ruiters horen nieteens thuis in de L. Maar toch zijn dat er genoeg of zelfs hoger.
En dan mag ik toch hopen dat je het ermee eens bent dat er waarschijnlijk iets is misgegaan in de beoordeling van de jury.
modie schreef:Kan je wel zeggen, kikki, dat degene waar ik mee boscros, niet echt een "lauw type'tje" is
pharagirlke schreef:Jurycursus doen is allemaal goed en wel, maar dat houd wel in dat je zelf niet meer mag rijden.
orsini schreef:Veel mensen hebben niet meer paarden gereden dan hun eigen paard en zelfs al rijden ze hoog in de sport, als je ze op een ander paard zet dan rijden ze er nog niet zo makkelijk mee weg.
MissEvil schreef:Nee, ik vind niveau niks zeggen.
Laatst bijv. iemand die in het Z rijdt, maar wel enkel een slof aan het paard hangen..
Nee sorrywedstrijdniveau zegt imo niks over kwaliteiten ruiter.
superwoman schreef:MissEvil schreef:Nee, ik vind niveau niks zeggen.
Laatst bijv. iemand die in het Z rijdt, maar wel enkel een slof aan het paard hangen..
Nee sorrywedstrijdniveau zegt imo niks over kwaliteiten ruiter.
onderbouwing??!!
Alleen vanwege dit voorbeeld dat je het niveau niks vind zeggen?
Is het rijden met een slof zo verkeerd?
Kan iedereen de Z halen als ze trainen met een slof?
modie schreef:superwoman schreef:vraag me ook af moddie waneer jij voor het laatst in de ring bent geweest en met hoeveel paarden in totaal én op welk niveau?
Niet om l*llig te doen, maar ik kan me wel vinden in de reactie van jasmijn en snap niet waarom je zo negatief bent over de jury's.
Wist je nog niet, dat ik "boscrosser" ben?
Dus om te mogen "oordelen" datgene wat ik zie, moet ik minstens een zo hoog mogelijk niveau hebben in de wedstrijdring![]()
Vraag me by the way, wel even af, hoeveel van die wedstrijdruiters op niveau nog überhaupt naar het bos durven met hun "wedstrijdpaard"
modie schreef:x_Marr schreef:Modie is niet negatief over jury's, wel over jury's die blijkbaar niet weten wat de regels van de KNHS zijn.
Jamsijn ik geloof niet dat jij begrepen hebt wat Modie nou precies bedoelt. We hebben het niet over paarden met SOMS wat spanning, dat is volkomen normaal, maar paarden met meer spanning dan ontspanning, of een valse krul die bereikt wordt doormiddel van zagen. En dat hoeft dan nieteens over zeer hoog niveau te gaan zoals het Z, maar zulke ruiters horen nieteens thuis in de L. Maar toch zijn dat er genoeg of zelfs hoger.
Dat is nu dus precies waar ik heen wilde![]()
En jammer genoeg, zie ik zulke "uitvoeringen" meer dan me lief is![]()
En eigenlijk, zowel ten nadele van de ruiter/amazone, als ten nadele van het paard/pony.
Even uitleg: als er "echt" goed wordt gejureerd is dit in het belang van de combinatie.
Goed voor het paard en de ruiter leert ervan.
Alleen dan, kan de ruitersport op een "werkelijk" hoog niveau komen