gillian schreef:Ondertussen is iedereen vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Tegenwoordig hebben we paarden om dressuur mee te rijden
Grote nonsensica.
We hebben altijd al paarden gehad om er dressuur mee te rijden, dressuur is nog nooit voor het paard geweest. Je moet het verleden ook niet willen romantiseren.
Plankgas met de hardrem erop is niks anders dan je paard in de krul trekken, dan heb je geen drol van het rijden begrepen.
Overigens, dat de dressuur er is omdat de ruiter het zo leuk vindt, is niet persé slecht. Niet als die ruiter iets begrijpt van biomechanica.

).

.. maar ik train mijn paard toch ook dressuurmatig, maar dan op een breed bospad; pootje over, galopperen op een dubbeltje, etc etc.. Het gaat er om dat je met je verstand traint. Ik heb geen bakpaard, dus in een omheinde 20 x 40 ruimte doet mijn paard dit niet. En het leuke is; buiten doet ze dit volgens het boekje.. Wie ga ik dan pesten?
.. Ik heb hem geprint in meervoud en iedereen krijgt persoonlijk een kopietje thuis gezonden
. Bij mij op stal is het dus idem dito
...' Oh my.. Het plaatje moet er zijn, het werk er naartoe niet.. We steken ons in een setje, hangen er een slof omheen en tadaaaaa
.. A new star is born
. Ah.. niet dus
wat een domper, zo werkt het helaas niet.
.. Het moet in ieder geval al bij de jonkies beginnen, het gevoel, de balans, de onafhankelijkheid..
.. Had betaald voor twee lessen, heb uiteraard die andere les nooit geïnd
.. Wat een rampenplan.