maaykuhhh schreef:Hier ben ik het niet mee eens!
Als je slim bent stap je helemaal niet op een paard wat een gevaar kan zijn voor jou en voor zichzelf!!
Ik ben zelf niet zo van het grondwerk, maar het kan heel wat ellende voorkomen en genezen. Veel paarden hebben gewoon geduld en vertrouwen nodig en geen (dat doe ik wel even) ruiter met een slof, waarmee hij in de meest belachelijke houdingen wordt getrokken.
Als aan jou gevraagt wordt een paard te corrigeren, is het de bedoeling de oorzaak van het probleem te vinden en die op te lossen. Daarna licht je de eigenaar in en zorg je dat het niet weer gebeurd!
Hoe denk je dat je een paard kan corrigeren als je niet weet wat de oorzaak is, en waarom denk je dat een paard dan in de meest belachelijke houdingen word gedwongen?
Citaat:
Denk je wel aan wat de redenen kunnen zijn waarom hij zo reageert????
Misschien is het pijn, stress, frustratie, ziekte...
Lijkt mij dat ik niet uit hoef te leggen dat dit de eerste dingen zijn waar je naar kijkt toch? zoals je hebt kunnen lezen kan ik voordat ik opstap al wel heel veel lezen van een paard 
Citaat:
Als een paard wil gaan, gaat hij toch wel en een slof betekend dan niet meer zoveel.
Klopt mijn enigste eigenste kon echt nog steeds gruwelijk van kiet gaan ook al had ik zijn neus bij mijn teen!
Citaat:
Ik ben van mening dat je meer schade aanricht, dan dat je iets goeds doet met 'zo'n rotding!
Een slof is een TE makkelijk alternatief en word 9 van de 10 keer verkeerd gebruikt. Er zijn maar weinig ruiters die fatsoenlijk met een slof om kunnen gaan!
ben ik het mee eens, maar voor mij geen makkelijk alternatief hoor, maar meer een noodzakelijk kwaad wilde ik heel blijven.