Bitbuddy, een symptoom bestrijder of een uitkomst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_maaike_D

Re: Bitbuddy, een symptoom bestrijder of een uitkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:38

ik ben wel benieuwd naar een filmpje van iemand die z'n paard hiermee rijdt. Dat zoiets blijft zitten... :S
dit kan toch niet serieus zijn.

zeemleer mag volgens mij wel op wedstrijden

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:03

goeroe schreef:
Egni schreef:
Denk ik ook ja. Er zijn ook paarden die niet tegen het materiaal van het bit kunnen, wel kunnen worden gereden met een rubber bit, maar dat mag dan weer niet op concours.

Maar zo'n bitbuddy mag blijkbaar wel op concours? :?

Is de KNHS nog mee bezig.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:08

Degene die op de eerste pagina een mailtje naar de ontwikkelaars stuurde, heeft die al antwoord ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:10

1e wat in mij opkwam: wat een giga duur ding := De enige die daar beter van kan worden is de maker :+ :D

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:10

Egni schreef:
goeroe schreef:
Maar zo'n bitbuddy mag blijkbaar wel op concours? :?

Hmm, dat vind ik wel gek, want ik had gister wat gegoogled en toen kreeg ik de indruk dat een aantal mensen het ook al op wedstrijden gebruikt. Ik weet helaas niet meer waar ik dat precies las en heb nu even geen tijd om het terug te zoeken, morgen misschien. Maar wordt het dan nu gedoogd door de KNHS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:12

Wat mij opvalt is dat iedereen het maar over ruiters heeft terwijl het ontwikkelt is door een menner ;)
Met het "ruigere werk" wordt dan ook de marathon bedoelt waarbij je voor al bij meerspannen de individuele druk op het bit lang niet zo goed kan regelen als bij een enkel paard onder het zadel.
Dit hulpstuk zou je dus kunnen gebruiken om de inwerkingen van het bit op alle paarden ongeveer hetzelfde te krijgen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:17

Ipsilonka schreef:
Ga dan bitloos rijden, zou ik zeggen. ;)

:n Als ik naar die van mij kijk is bitloos echt geen optie, ieder paard is anders.[/quote]

Je maakt me wel nieuwsgierig naar de reden dat je niet bitloos kan rijden op jouw paard. Ik ken er maar weinig die niet bitloos gereden kunnen worden (eerlijk gezegd, ken ik er niet een :+ ).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:18

Lia_ schreef:
Wat mij opvalt is dat iedereen het maar over ruiters heeft terwijl het ontwikkelt is door een menner ;)
Met het "ruigere werk" wordt dan ook de marathon bedoelt waarbij je voor al bij meerspannen de individuele druk op het bit lang niet zo goed kan regelen als bij een enkel paard onder het zadel.
Dit hulpstuk zou je dus kunnen gebruiken om de inwerkingen van het bit op alle paarden ongeveer hetzelfde te krijgen.

Ik denk dat men het over ruiters heeft, omdat het blijkbaar ook door ruiters wordt gebruikt. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:19

Egni schreef:

Goh, de ontwikkelingen rondom bitloos rijden duurt jarenlang bij de KNHS, maar met dit (on)ding zijn ze wel al bezig???? :?

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:20

goeroe schreef:
Hmm, dat vind ik wel gek, want ik had gister wat gegoogled en toen kreeg ik de indruk dat een aantal mensen het ook al op wedstrijden gebruikt. Ik weet helaas niet meer waar ik dat precies las en heb nu even geen tijd om het terug te zoeken, morgen misschien. Maar wordt het dan nu gedoogd door de KNHS?

Ja, je kunt dispensatie aanvragen volgens mij.

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:21

Twiggy2008 schreef:
Egni schreef:

Goh, de ontwikkelingen rondom bitloos rijden duurt jarenlang bij de KNHS, maar met dit (on)ding zijn ze wel al bezig???? :?

Tja, het blijft de KNHS........

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:24

Het eerste wat ik denk is "leer rijden.."

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:25

Epona_ schreef:
Degene die op de eerste pagina een mailtje naar de ontwikkelaars stuurde, heeft die al antwoord ?

Nee, nog geen antwoord.

Ik denk overigens dat de KNHS dit zo snel onderzoekt, omdat het al gebruikt word op wedstrijden. Dit staat bij de referenties.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:26

Egni schreef:
Tja, het blijft de KNHS........

Nou, dat blijkt inderdaad maar weer. Ballentent...... >;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:28

_San87_ schreef:
Ik denk overigens dat de KNHS dit zo snel onderzoekt, omdat het al gebruikt word op wedstrijden. Dit staat bij de referenties.

Hoe lang wil men al bitloos op wedstrijden? Al decennia!

Het punt is dat bitloze hoofdstellen mínder omzet geven omdat de omzet van bitten evenredig wegvalt.
Déze dingen toestaan generéért omzet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:36

De KNHS verdient ook heel erg veel op de verkoop van bitten _O- _O- _O-

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:38

Lia_ schreef:

Maar je moet toch ergens toegeven dat het een rare gang van zaken is........ ;)
(buiten dat ze niets verdienen aan de verkoop van bitten :+ )

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:43

Wat een raar ding zeg.

Ik zie net dat ik hem uitvoerig ga bestuderen op Paard en Koets!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:50

Lia_ schreef:

De belangenverstrengeling bestaat niet?

Ok, als jij dat denkt zal dat wel kloppen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:00

Twiggy2008 schreef:
Ipsilonka schreef:
Ga dan bitloos rijden, zou ik zeggen. ;)

:n Als ik naar die van mij kijk is bitloos echt geen optie, ieder paard is anders.

Je maakt me wel nieuwsgierig naar de reden dat je niet bitloos kan rijden op jouw paard. Ik ken er maar weinig die niet bitloos gereden kunnen worden (eerlijk gezegd, ken ik er niet een :+ ).[/quote]

:') Kom op visite, mag je ook zonder bit een rondje om _O- Dat is echt leuk met die van mij :j

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:19

KDS schreef:
Woodstock schreef:
Nou iedereen roept hier van 'doe iets aan jezelf' maar mijn ervaring is dat 98% van de ruiters gewoon trekt ook al vinden ze van niet, dus nodig is het gewoon wel, hoe triest ook...

Maar, dan moet men zich misschien wat kritischer opstellen tegenover zichzelf?

Dat ben ik 100% met je eens, maar daar ligt het eerste struikelblok al. Het 2e struikelblok is dat fijn rijden heel veel met gevoel en motoriek te maken heeft, en die zijn gewoon heel moeilijk aan te passen.

Neemt niet weg dat ik het ook een onding vind en t nooit zou gebruiken/adviseren, maar anderzijds voorkomt zoiets wel heel veel leed. Maargoed, om zo'n ding te kopen moet je ook eerst een drempel over van erkennen dat je dus hard in je hand bent. Vraag me dus ook af of er een markt voor is (naast de achterlijk hoge prijs :roll: )

@ Lia, interessante visie! Misschien dat dat wel een mogelijke toepassing is, maargoed, ander bit gebruiken kan ook.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:46

Ipsilonka schreef:
:') Kom op visite, mag je ook zonder bit een rondje om _O- Dat is echt leuk met die van mij :j

Mag ik uit jouw woorden begrijpen dat jouw paard overal doorheen 'dramt'???

(Bitloos) rijden is naar mijn idee vooral een kwestie van goede voorbereiding (o.a. door middel van grondwerk) en goede samenwerking tussen ruiter en paard (rijden op zit). Ik heb er zelf eentje met een behoorlijk kop en nek er op en toch is gebleken dat het wel degelijk kan (ook al dachten mensen dat het levensgevaarlijk zou zijn :+ ). Ook buiten. ;)

Zou ik een paard tegen komen die zonder bit niet te rijden is, dan zou ik dus ook helemaal terug gaan naar de basis. :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:45

SORRY?????? ;( ;( ;( arm peerd die dat in z'n waffel krijgt!

Wat te denken van drukverdeling??? Die wordt nu gewoon over de hele mond uitgespreid i.p.v plaatselijk een piek. Je moet eerst zaaien wil je oogsten met anderen woorden, je verhult je eigen probleem. Begin bij jezelf en denk dan pas aan gebitsbescherming bij je paard.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:51

Het is ook echt iets voor mensen om zoiets belachelijks te bedenken ^) :? : Ik bedoel, we hangen er eerst een bit in en vervolgens een een of ander idioot verzonnen 'beschermding' om de binnenkant vd mond te beschermen tegen een bit. :+

Tja, wat een symptoombestrijding weer. :Y)
Hoe verzint de mensheid dit toch steeds????

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:15

Twiggy2008 schreef:
Tja, wat een symptoombestrijding weer. :Y)
Hoe verzint de mensheid dit toch steeds????

Omdat het geld oplevert?

Uit de farmaceutische industrie blijkt ook dat symptoombestijding op de lange termijn meer oplevert dan het aanpakken/onderzoeken van de oorzaak :x