ESSIE70 schreef:R.X. schreef:Denk dat ik wel genoeg laat weten door mijn vorige post, ha, ha.
Ja dat jij er niet achter staat.
Maar geloof mij maar dat Anky er zelf wel voor 200% achter staat.
Ja heb je wel gelijk in misschien
. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Equimotion schreef:sanne83 schreef:@equimotion; iedereen wisselt in werkhouding, dat is niets specifieks. Het gaat hier om het "afwisselen" in hoofd-halshouding, waarbij het hoofd inderdaad een half uur of langer van zeer diep tot iets minder diep wordt gereden. Dat is geen afwisseling en heeft helemaal niets met spieropbouw of stretchen te maken. .
Dat is wel degelijk afwisseling, je zegt het toch zelf al? Het is een afwisseling die jij niet graag ziet, maar dat is een andere discussie.
odetteke schreef:Twiggy2008 schreef:Wat een getrek aan die teugels (oh mensen, kijk toch eens goed!!) en dan dat geprik met die benen. Pffff......
Ieder zijn manier, hoor, maar hier kan ik echt niet warm van worden. Dat ze er prijzen mee wint, misschien zegt dat wat over het dressuurwereldje van tegenwoordig.
Topsport is grenzen verleggen, soms even doorbijten wanneer het pijn doet en door je eigen grenzen op te zoeken je lichaam verbeter.. hetzelfde geldt voor een paard. Het zal ook voor een paard soms behoorlijk afzien zijn, maar uiteindelijk worden conditie en spieren er wel sterker van. Mijn fysio heeft me ook wel eens oefeningen laten doen waar ik behoorlijk bij stond te vloeken
). Maar ik heb wel dressuurles, waar ik echt niet zo aan de teugels mag trekken en niet zo met mijn benen mag 'prikken'. Lichte aanwijzingen, op lichte druk rijden en dat zo uitbouwen, liefst zelfs nog met nog minder 'druk' als dat ik nu nodig heb. Dat is het streven. Mijn paard zwiept niet met zijn staart, bokt niet, maar doet wel zijn best. Ik zou nooit zo willen rijden met mijn paard (buiten het feit dat ik ook de ambitie niet heb verder). Nooit. En begrijp me goed, ik heb het dan even niet over het 'niveau', nee, ik heb het over de manier van communiceren met een paard. Natuuuuuuuurlijk zitten hier fans, die Anky adoreren. Nogmaals, ieder zijn mening, maar ik zie haar echt niet als een voorbeeld. Verre van.
vancky2005 schreef:vind het zeker geen aangenaam zicht in de video. Ik zou zelf zo mijn paard niet willen rijden met een mond vol ijzer en dan nog zo trekken en sporen die kappen om de boel vooruit te houden.
WildWings schreef:Ik vind vooral het zinnetje
"En je ziet dat het paard zijn oren vooruit heeft. Ieder paardenmens weet dat een paard iets niet zal doen als hij dat niet wil. Het is nog steeds 600kg en het is veel sterker dan ons." zo apart en zo ontzettend onwaar.

), nu 5 jaar later moet het paard maar in de krul lopen want dat hoort natuurlijk zo, en dat doen we natuurlijk door middel van zagen of stevige druk 
aslo schreef:vancky2005 schreef:vind het zeker geen aangenaam zicht in de video. Ik zou zelf zo mijn paard niet willen rijden met een mond vol ijzer en dan nog zo trekken en sporen die kappen om de boel vooruit te houden.
Heb het filmpje 4x bekeken en vraag me af waar jij ziet dat ze trekt en met de sporen kapt om de boel vooruit te houden?
Ik zie op een bepaald moment wel een weerstand biedende hand en een licht spoorgebruik, maar das alles. Waarbij ik vwb het spoorgebruik wil opmerken dat het wieltje er meer langs gaat en er zeker niet in de buik geprikt wordt.
Citaat:Heb het filmpje 4x bekeken en vraag me af waar jij ziet dat ze trekt en met de sporen kapt om de boel vooruit te houden?
Ik zie op een bepaald moment wel een weerstand biedende hand en een licht spoorgebruik, maar das alles. Waarbij ik vwb het spoorgebruik wil opmerken dat het wieltje er meer langs gaat en er zeker niet in de buik geprikt wordt.
Citaat:Super conclusie, ben blij dat je deze emaakt hebt, Aslo. Ben het helemaal met je eens.
Daar zit ook gelijk het probleem, heel veel mensen zien het verschil niet tussen trekken en een weerstandbiedende hand.
Qimm schreef:maar ik ben wel voorstander van consequent rijden.
Citaat:Trouwens dat afwisseling in hoofdhouding, heeft iemand misschien ook een filmpje van haar waar ze het paard de hals laat strekken tot bijna op de grond? Nog nooit gezien namelijk.
s1993 schreef:Urielle schreef:Anky doet het maar best, hoeveel topics lopen er op dit moment, een stuk of zes, inclusief het Patrik/Scandic-verhaal?![]()
Worden jullie hier nou zelf niet moe van?
jaa, eigenlijk wel, en het is nog nutteloos ook

Heeft ze ook halsstrekken laten zien(tot richting de grond dus)? Citaat:Trouwens dat afwisseling in hoofdhouding, heeft iemand misschien ook een filmpje van haar waar ze het paard de hals laat strekken tot bijna op de grond? Nog nooit gezien namelijk.