Persoonlijke prestaties Sjefke Janssen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:18

FaberSmid schreef:
Cayenne blijkbaar heeft u niet gelezen dat Sjefke Janssen de echte naam is die van vader op zoon gegeven is? Het is een bekende naam, waarom maakt u zo een probleem van de naam Sjefke Janssen?
Wat zijn dan de persoonlijke prestaties volgens u?
Er staat ook vermeld coach en trainer van USA, wat is daar bekend over?

Ik heb het boek Anky, een leven met Bonfire. Daarin staat een groot interview in met Sjef en ook één met Sjefke, de vader.

Sjefke Janssen: "Nadat ik het eerste rondje had gegeven, wilde iedereen weten hoe de spruit zou komen te heten. Toen ze hoorden dat hij naar zijn opa, Sjaak, genoemd werd, protesteerde iedereen luid. Hij moest mijn opvolger worden en dat kon alleen maar als hij Sjef gedoopt werd. Of het te maken had met het vele bier dat we op de geboorte gedronken hadden weet ik niet meer, maar het gevolg is wel dat Sjef als Josef Jacques in de boeken is komen te staan en mijn voornaam heeft gekregen.

"Ik vind een kür mooi om te zien. Dat je zoiets paarden kan leren! En dat Sjef dat ook kan, vind ik helemaal verbazingwekkend." :')

Misschien wel een boek voor jou.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:21

Lyonesse schreef:
En over die prestatie's ging het dus niet :Y)

FaberSmid schreef:
Verkeerde conclusie en topic.

Excuus :o

In dat geval.

Sjef zijn wiki is gewoon te vinden.
:Y)

geerke

Re: Persoonlijke prestaties Sjefke Janssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:32

oh...sjef van de blauwe tong....eindelijk na een aantal pagina's valt bij mij het kwartje(blont)
voor mij persoonlijk vreselijke praktijken...wil er niets mee te maken hebben,met de hele wedstrijdsport niet(en dan bedoel ik alle takken).
Maar ik kan de wereld niet veranderen....dus ze doen maar...ik wil het alleen niet zien of er deel van uitmaken...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:42

geerke schreef:
Maar ik kan de wereld niet veranderen....dus ze doen maar...ik wil het alleen niet zien of er deel van uitmaken...

Dat maakt hier op Bokt dat je geen recht op een mening hebt over wat een bepaalde groep vindt wat dé ´dressuur´ is.
Als je het niet doet weet je er niets van.
Als je geen prestaties hebt neergezet weet je er niets van.
Als niet ´aan dressuur doet´ (díe dressuur) weetje er niets van.
Als je geen wedstrijden rijdt begrijp je het niet.

Ik begrijp jou prima Geerke: jij wil om ethische redenen geen deel uitmaken van deze vorm van ruiter´sport´.
Jouw gronden geven jou alle recht op een mening.
Een mening welke NODIG is, wil er wat vernaderen.
De druk MOET van buitenaf komen, want de bovengenoemde redeneringen van deze ruiters geven aan dat ze zélf niet door hebben dat de discussie niet over dressuur noch over paardrijden gaat, maar over de 21ste eeuwse bio-ethiek.

Het is wel jammer dat de kritiek op de methode van de heer Jansen en het succes ervan door elkaar lopen.
Het is de FEI jury welke deze manier van omgang met paarden met goud beloont.
De heer jansen doet wat beloond wordt.
Dat maakt het éthisch niet beter, maar haalt wel de twee aspecten uit elkaar.
Het probleem is NIET de heer Jansen, maar de non-ethiek van de ruiterij met aan het hoofd de FEI.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:46

tja...mijn probleem is dat ik bij een wedstrijdruiter heb gewerkt en dus de wedstrijdsport van dichtbij heb mee mogen maken....praktijken die het daglicht niet konden verdragen,en ik denk dat het met de jaren het er niet beter op is geworden.

Dus Bokt mag vinden dat ik er niets van af weet...prima...ik weet beter...

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:52

geerke schreef:
tja...mijn probleem is dat ik bij een wedstrijdruiter heb gewerkt en dus de wedstrijdsport van dichtbij heb mee mogen maken....praktijken die het daglicht niet konden verdragen,en ik denk dat het met de jaren het er niet beter op is geworden.

En? Dan zijn alle wedstrijdruiters zo?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:54

heb ik dat ergens geschreven dan?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 15:55

Huertecilla schreef:
geerke schreef:

Dat maakt hier op Bokt dat je geen recht op een mening hebt over wat een bepaalde groep vindt wat dé ´dressuur´ is.
Als je het niet doet weet je er niets van.
Als je geen prestaties hebt neergezet weet je er niets van.
Als niet ´aan dressuur doet´ (díe dressuur) weetje er niets van.
Als je geen wedstrijden rijdt begrijp je het niet.

Ik begrijp jou prima Geerke: jij wil om ethische redenen geen deel uitmaken van deze vorm van ruiter´sport´.
Jouw gronden geven jou alle recht op een mening.
Een mening welke NODIG is, wil er wat vernaderen.
De druk MOET van buitenaf komen, want de bovengenoemde redeneringen van deze ruiters geven aan dat ze zélf niet door hebben dat de discussie niet over dressuur noch over paardrijden gaat, maar over de 21ste eeuwse bio-ethiek.

Het is wel jammer dat de kritiek op de methode van de heer Jansen en het succes ervan door elkaar lopen.
Het is de FEI jury welke deze manier van omgang met paarden met goud beloont.
De heer jansen doet wat beloond wordt.
Dat maakt het éthisch niet beter, maar haalt wel de twee aspecten uit elkaar.
Het probleem is NIET de heer Jansen, maar de non-ethiek van de ruiterij met aan het hoofd de FEI.

Daar treft u ook wat, maar daar gaat dit topic niet over.

geerke schreef:

Kan u ook goed begrijpen, hoefsmeden zien ook meer dan alleen maar de hoeven. Maar daar gaat dit topic niet over.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:00

geerke schreef:

Je schreef: ik heb bij een (1 dus) wedstrijdruiter gewerkt en dus de wedstrijdsport van dichtbij etc. Dus bokt mag .... ik weet wel beter.

Je weet dus niets over een ieder die met wedstrijdsport bezig is, alleen over datgene wat je bij die éne hebt meegemaakt.
Dat vind ik toch echt iets anders.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:04

geerke schreef:

Natuurlijk niet, maar je wet toch dat slechts weinig ruiters lezen kunnen?! Waarom denk je dat wetenschap maar theorie gevonden wordt en voor paardrijden dus nutteloos want dat is een kwestie van gevoel :)*
Ook nog een heel specifiek ´Gevoel´ want met ínvoelend heeft het in de praktijk, waar alles om draait volgens diezelfde greop, niet veel van doen.

Terug naar het ts.
De heer Jansen doet dat wat beloond wordt. HEEL SUCCESVOL.
De hoofdschuldige is de FEI.
De kritiek op hem persoonlijk moet in míjn perceptie beperkt worden tot de bio-ethiek ervan en niet op wat dan ook. De heer jansen is verantwoordelijk voor wat hij doet en op die grond kan je kritiek hebben in het licht van 21ste eeuwse bio-ethiek.
De rest is mijns inziens niet kies.

Vergelijk het met het zeehondjes knuppelen. Het zijn de bontjasdragers die de motivatie geven. De knuppelaars doén het.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:14

Jeetje, ik word helemaal niet goed van het constante ge-u. :roll: Ben je soms familie van Professor, die heeft die irritante gewoonte ook.

Ik snap ook niet waar je naartoe wilt met je vraag, misschien is het handig om wat duidelijker te zijn.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:14

Menig nuttig en zinvol topic wordt gesloten omdat er een discussie plaatst die wel ergens over gaat, maar dit mag al 4 pagina's door sluimeren? Terwijl er hier al mods hebben gereageerd? Dat ze deze onzin maar eens dichtgooien want het gaat gewoon nergens over.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:15

Bandida schreef:
slokkie schreef:
2. Het "systeem" Sjef, wat op bokt te veel mensen uit hun vel laat springen en altijd eindigt in welles nietus over hyperflectie.

Wat dat betreft hier zijn laatste prestatie, bravo! :r
http://www.youtube.com/watch?v=8hIXGiV4 ... rofilepage

En verder interesseert het me geen moer wat die man al dan niet op een paard heeft gedaan. Ik hoop dat hij zo snel als enigszins mogelijk is uit de paardenwereld verwijderd wordt.

Heb jij je ogen wel eens open gedaan? Ik heb dit filmpje ook gezien, maar Anky rijdt daar in die bak. Lijkt me dat hij voor haar daar is...

Er zijn wel meer praktijken die niet in de paardensport horen, en zo is denk ik iedereen wel schuldig aan één van deze praktijken.
Dus verhaaltje; de pot verwijt de ketel. :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 16:18

KarinvdM schreef:
Jeetje, ik word helemaal niet goed van het constante ge-u. :roll: Ben je soms familie van Professor, die heeft die irritante gewoonte ook.

Ik snap ook niet waar je naartoe wilt met je vraag, misschien is het handig om wat duidelijker te zijn.

Niet dat ik weet, maar ik blijft toch echt met u schrijven net als dat u dat niet doet.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 16:19

xx_Horsiex schreef:
Menig nuttig en zinvol topic wordt gesloten omdat er een discussie plaatst die wel ergens over gaat, maar dit mag al 4 pagina's door sluimeren? Terwijl er hier al mods hebben gereageerd? Dat ze deze onzin maar eens dichtgooien want het gaat gewoon nergens over.

En wat is uw bijdrage aan dit topic?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:23

De bijdrage van xx_Horsiex is zinvoller dan die constante vragen van jou, FS...

En over het algemeen is het normaal om mensen met je en jij aan te spreken, zeker op een forum.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 16:26

Voor u is dat normaal, maar voor mij niet.
xx_Horsiex heeft niks bijgedragen, hoezo zinvol?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:30

Integratie mislukt dan? We leven hier niet meer de jaren dertig van de 20e eeuw hoor..

Hier, je doet het gewoon weer. Een vráág stellen, wat is daar het nut van? Werkelijk waar, dit gaat NERGENS over.
Horsie heeft haar mening gegeven, en hier in dit hele topic heb ik nog geen zinnige mening of iets wat er op lijkt van jou gelezen FS. Overal komt en vraag op, vrij zinloos...
Het is eigenlijk voor elke bokker zo goed als zinloos om te reageren op een topic van jou....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:31

Janine1990 schreef:
en zo is denk ik iedereen wel schuldig aan één van deze praktijken.

Hooguit menigeen die wedstrijden rijdt. Beslsit niet eens iedereen daarbinnen., laat staan daarbuiten onder de velen die er buiten zijn omdát ze er niets mee te maken willen hebben.
Die uitspraak geeft alleen inzicht in jouw referentiekader.
Dat is een probleem wat mede veroorzaakt wordt door de groter worden de kloof tussen de FEI wedstrijddressuur en paardenlíefhebbers.
Naarmate er minder liefhebbers in die dressuurring rijden hoe normaler het wangedrag wordt.
Dat maakt het echter niet goéd en is juist reden voor rammelen met de alarmbel.

Nogmaals, kritiek op Dhr.Jansen behoort op het betreffende heikele punt gelevert te worden.
De man hééft succes. Je kan je afvragen of dat ethisch verantwoord is en dáár kan je dan kritiek op hebben.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:31

Janine1990 schreef:
Heb jij je ogen wel eens open gedaan? Ik heb dit filmpje ook gezien, maar Anky rijdt daar in die bak. Lijkt me dat hij voor haar daar is...
Er zijn wel meer praktijken die niet in de paardensport horen, en zo is denk ik iedereen wel schuldig aan één van deze praktijken.

Ik heb geen idee wie wel en niet bij deze man traint, maar in de begeleidende tekst staat te lezen dat de man met het paard met blauwe tong getraind wordt door Sjef Janssen. Dat Anky daar op de achtergrond ook haar paard door de mangel haalt had ik gezien ja.

En neen, niet iedereen is schuldig aan 'één van deze praktijken'. Waar haal je het om kwaad met meer kwaad toe te dekken.. zegt veel over je eigen moraal.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:35

HAHAHAHAHA! }>

Geweldig!

FaberSmid, ik vind je vraagstelling nogal tendentieus. O.a. door het gebruik van Sjefke i.p.v. Sjef, terwijl in het gangbare taalgebruik zowel hier op Bokt als door de gemiddelde paardenpersoon (wou eerst paardenkenner typen, maar.... volgens mij is die term te beperkend) deze meneer toch echt bekend is als Sjef Janssen (of is 't Jansen). En door de gehele vraagstelling. Alsof deze meneer eigenlijk helemaal geen eigen prestaties heeft neergezet.

Wat Uw (en de mijne) persoonlijke mening ook moge zijn over zijn karakter, integriteit of handelswijze, het valt niet te ontkennen (alhoewel.... ontkennen kan je altijd alles...) dat hij al heel wat heeft bereikt. Zowel als ruiter als trainer als bondscoach. Blijkbaar is zijn manier van lesgeven en begeleiden in ieder geval erg effectief voor het behalen van successen op dressurwedstrijden. En (mijn persoonlijke mening) Anky van G. te G. was nimmer zover gekomen zonder zijn begeleiding. Hij heeft haar gemaakt tot internationaal fenomeen. Tuurlijk, Prisco liep ook wel een aardig rondje, maar wat er van Bonfire en Salinero is geworden, was nooit zonder Sjef J. te G. gelukt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:39

Knavia schreef:
Tuurlijk, Prisco liep ook wel een aardig rondje, maar wat er van Bonfire en Salinero is geworden, was nooit zonder Sjef J. te G. gelukt.

Dat was met de Roemeense turnstertjes ook zo. Toch ethisch dermate niet goed dat de publieke opinie de sportbonden tot maatrgelen heeft gedwongen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:42

Bandida: Volgens mij is degene die die filmpjes plaatst op hetzelfde uit als veel mensen hier op bokt :) Er kan zoveel gezegd worden. :)

Ik zeg tenminste niet van mezelf dat ik onschuldig ben. Ik zal zo een, twee, drie geen acties weten, en ik doe het dus ook niet bewust. Maar er zal zeker het een en ander verkeerd gaan als ik op een paard zit. En zo ben ik er van overtuigd dat iedereen zich wel eens schuldig maakt aan een verkeerde praktijk.

Verder ben ik er niet op tegen om de dressuurwereld en het paardenwelzijn eens goed te onderzoeken. Ik zou het zelfs stimuleren, niet omdat ik het zo somber inzie, maar omdat ik vind dat overal en altijd plaats voor verbetering is.
Maar ik zou dit graag horen van DESKUNDIGEN, dierenartsen, wetenschappers. En niet op basis van meningen. Want ik denk dat als puntje bij paaltje komt, het nog wel eens heel erg mee kan vallen.

En het is precies wat HC zegt, is het etisch verantwoord? Zoek dat eerst maar eens uit. Want zou LDR/Rollkur/hyperflectie echt zo slecht zijn, waarom is het dan nog niet verboden? Denken jullie nu echt dat men zó zwartwit is en dat alles op prestatie telt? Mensen hebben het paard nodig om te presteren! Salinero is bijna 16, en daar zie ik weinig aan. Of dat aan de binnenkant ook zo is, weet ik natuurlijk niet.
Maar ik kan wel zien dat Salinero op Grand Prix niveau een stuk gezonder in de benen en alles is dan mijn paard van 16, volgend jaar 17 die vroeger Z2 heeft gelopen en heeft gesprongen.
Verklaar dat maar eens?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:46

Denk dat FaberSmid heel eenvoudig wil weten wat de voor geschiedenis van Sjefke Jansen is.
Omdat dat eigenlijk een zwart gat is, wat en waar en datum´s.
Waar kan men dat vinden, niet uit zijn mond nee opjektief.
Wat zijn nu werkelijk zijn prestaties??
Wat voor instructeurs diploma´s heeft hij, en waar heeft hij die behaald.
Niet gissen nee feiten.
Er wordt zovele fabeltjes over heb verteld, denk dat FaberSmid dat nu beu is.
Het gaat niet over zijn trainings inzichten, en hoe hij ze laat rijden of de paarden rijdt.
Nee over de feiten.
Dit is mijn mening wat ik zo gelezen heb in de vraag stelling.
Kan het mis hebben, dat moet u maar aan FaberSmid vragen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:48

Nou, dan moet FS maar een meeting regelen met Sjef. Er zijn genoeg persconferenties waar vragen (kunnen) worden gesteld aan hem.
Er zijn voldoende manieren om ze te contacteren, nowadays.
We hebben internet, e-mail, mobiele telefoon, huistelefoon, fax en ZELFS nog de ouderwetse handgeschreven brief :D