Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:Kadankovitch schreef:Voor het volgende boek geef ik nu mijn keuze: Dressur onder Vuur.
OK die heb ik hier liggen
Tem anders even en laat je beginpost aanpassen met de mededeling dat nu at this very moment 'dressuur onder vuur' wordt gelezen
Kadankovitch schreef:Maar, zoals Hermelientje het al schreef, over het voorwoord en de inleiding, de basis van een boek, kan al geschreven worden.
Jannepauli schreef:Wat mij betreft is het duidelijk dat hier iemand aan het woord is die de lange weg van 'been there, done that' afgelegd heeft en van daar uit een mild oordeel kan uitspreken over de fouten die wij wellicht nog dagelijks maken omdat wij ergens nog steeds geloven dat onze ijscowafel toch die klauwtjes en poten heeft om de boom in te kunnen klimmen!
Kadankovitch schreef:Marijke van Loon is nog bezig met zijn bibliotheek en archief te inventariseren, wellicht heeft hij dat boek, zijn er echter meerdere boeken van McTaggart in die collectie, dan wordt het zoeken.
Het is niet moeilijk om het met voorgaande bijdragen eens te zijn. Meneer van Loon was heel beschaafd en vriendelijk. Hij had veel begrip voor de menselijke tekortkomingen van de ruiter zonder ze goed te keuren. Hij in dit boek tot de kern van het probleem van vele ruiters komen, zonder, zoals zovaak te lezen is, deze te veroordelen of te kleineren, ofschoon een beetje sarcasme is hem niet vreemd.
beantsje schreef:maar ja, om eens een lijntje door te trekken; als je in intermenselijk contact niet beschaafd en vriendelijk bent, ben je dat tegenover paarden vaak ook niet, toch?
Kadankovitch schreef:Arabesk schreef:
Tem anders even en laat je beginpost aanpassen met de mededeling dat nu at this very moment 'dressuur onder vuur' wordt gelezen
Sorry Arabesk ik volg U even niet, wat moet ik temmen? U? dat kan onmogelijk de bedoeling zijn. "At this very moment" geldt een afspraak die een tijd geleden is gemaakt, onder de omstandigheid dat de heer van Loon was overleden. Onder andere op het topic waar zijn overlijden werd behandeld, is dat ter sprake gekomen, daarna is het overgenomen op de 'noodzakelijke' voorganger van deze topic. Afspraak is afspraak!
Er is al die tijd sprake geweest dat 'Ruiters en Rechters' besproken zou worden, daar was veel belangstelling voor. En waarschijnlijk hebben rond die tijd ook al tamelijk wat mensen het boek alsnog gekocht. Als er nu personen zijn die tijdelijk niet mee kunnen, dan vind ik dat heel jammer. Maar het kan niet zo zijn dat een aangekondigd boek niet wordt behandeld omdat er mensen zijn die het niet tijdig hebben kunnen bemachtigen. Juist die bovengenoemde mensen die dit boek al hebben zouden daardoor erg benadeeld worden. Zij hebben er juist op zitten wachten dat boek eindelijk besproken zou worden. Het is niet meer dan billik dat die bespreking ook nu plaatsvindt.
Arabesk schreef:Maar misschien is het wel handig dat we telkens laten aangeven in de beginpost wel boek we aan het lezen zijn, zodat mensen niet tig pagina' s hoeven door te scrollen op zoek naar het juiste boek
Huertecilla schreef:Arabesk schreef:Ik ben van mening dat elke paardenliefhebber eigenlijk moreel verplicht is om het 'vakgebied' bij te houden
Kijk Arabesk, dat is ´voor kennis´, tegen hersenloos en![]()
Een nadeel van de boeken als dressuur onder vuur en metaal in de mond is dat het angstagressie oproept.
Ik stel daarom ´Bem Cavalgar´ van Koning Duarte voor als verplichte leeskost. Dat is in mijn beleving met kop en schouders het beste boek over paardrijden ooit geschreven.
Dat gaat over de zwakste schakel; de mens, de ruiter.
Als die de wíl om zicht te verbeteren, om te leren, heeft gaat het vooruit. Anders niet. Waar geen wil is, is geen weg.