Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mijn pony is op dr 6e ingereden ivm veulens, en mijn paard volgens mij gewoon op d'r 4e.
Beestje had bij de fokkers nog niet echt veel geleerd. Zo flipt die echt op het vastbinden, net als voetjes geven, gaat hij kaarsrecht en kapt hij. Hoefsmid en DA zeiden me al dat ik dit dier niet zelf mocht opleren (levensgevaarlijk werd hij genoemd geloof ik
) en zo snel mogelijk moest castreren, maar meneer heeft zijn ballen nog niet 
Soit deze week komen ze in de loopstallen en zal ik er toch wekelijks even mee aan de slag gaan, voetjes leren geven, volgen aan een touwtje zonder te steigeren graag, vastbinden etc. Dus eigenlijk zet ik mijn veulen met "dominantie" aan het werk, denk dat jij aan het werk mis begrijpt?
Lijkt me dat het anders gevaarlijk wordt niet? tessyke schreef:ik geloofde een paar weken geleden mijn ogen niet toen mijn buurvrouw een jaarling fjord aan het longeren was met hoofdstel en zadel.
Ik viel helemaal achterover toen ze er een 12jarige opzette en haar ermee liet rijden.
Zelf begin ik pas op 3 jaar en zet ze daarna een tijd stil. Ik heb hier zo'n slungel staan van 3,5 jaar maar die laat ik dan ook staan tot ze wat forser is
amies100 schreef:veel mensen zijn tegen het inrijden met 3 jaar maar dan vraag ik me eigen af waarom ik een 5 jarige onbeleerde E pony niet verkocht krijg