Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:04

Hannah_Menno schreef:
Ik ben geen U hoor! ;)
Elk paard is toch verschillend? Ik ken ook hengsten die zo mak als een lammetje zijn en kleine pasjes nemen en hengsten die giga passen maken.. Kun je niet vergelijken! ;)

Waarom hij het op 7-jarige leeftijd niet deed? Geen idee, Blijkbaar omdat er nu meer van hem word gevraagd! ;)

Dus we zijn het er over eens dat als hij dit als 7jarige niet deed, dat het dan niet van uit zichzelf komt maar dat Edward het van hem vraagt?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 18:04

Hannah_Menno schreef:
Ik vind het hier wel een beetje overdreven worden hoor! :n
Wat dacht je ervan dat Totilas HENGST is? Hengsten showen nou eenmaal. En wat dacht je dat jij zou doen als jonge hormoonbonk in een een ring waar alle aandacht op jou gericht is? Nou, ik zou ook wel zo lopen hoor! :D

Kom op zeg.. Zoveel hengsten lopen mee in de internationale sport, dus dat wijst er wel op dat zijn gangwerk niets met het hengst zijn te maken heeft. Als ik me zo goed herinner uit een stuk over Anky van Grunsven over Partout schreef ze dat Partout de ergste hengst was die je je kon voorstellen, zo ontzettend macho. Maar van Partout heb ik nooit zulke foto's gezien hoor... :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:04

Nee maar zo als ik al zei zou ik ook zo lopen als er meer van hem GEVRAAGD word en als je in een bak loopt waarbij alle aandacht op jou gericht is
*weet niet goed hoe ze het uit moet leggen*
:')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:06

Bomba schreef:
Hannah_Menno schreef:
Ik vind het hier wel een beetje overdreven worden hoor! :n
Wat dacht je ervan dat Totilas HENGST is? Hengsten showen nou eenmaal. En wat dacht je dat jij zou doen als jonge hormoonbonk in een een ring waar alle aandacht op jou gericht is? Nou, ik zou ook wel zo lopen hoor! :D

Kom op zeg.. Zoveel hengsten lopen mee in de internationale sport, dus dat wijst er wel op dat zijn gangwerk niets met het hengst zijn te maken heeft. Als ik me zo goed herinner uit een stuk over Anky van Grunsven over Partout schreef ze dat Partout de ergste hengst was die je je kon voorstellen, zo ontzettend macho. Maar van Partout heb ik nooit zulke foto's gezien hoor... :+

ELK PAARD IS VERSCHILLEND!
Dat een paard macho is hoeft nog niet te betekenen dat die ook zo loopt! :+
Dat het ene paard zo gaat lopen hoeft het nog niet meteen 'zielugh' te zijn en 'verkeerd' te zijn. Ik zie wel zieligere dingen hier op bokt.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:08

pharagirlke: Nee beslist niet!! discusiëren alleen zal niet helpen. Deze discussie die hier gevoerd wordt ook niet. Zoiets zal veel breder moeten worden uitgedragen en pas als ze in de top duidelijk gaan afstraffen volgt de rest ook weer, en dat lijkt mij een verkeerde volgorde.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:09

Hannah_Menno schreef:
Dat het ene paard zo gaat lopen hoeft het nog niet meteen 'zielugh' te zijn en 'verkeerd' te zijn. Ik zie wel zieligere dingen hier op bokt.

Precies en van elk paard kun je op jonge leeftijd of aan de hand wel zien wat de natuurlijke bewegingsvorm is.
Natuurlijk kun je die bewegingsvorm onder het zadel verbeteren maar zo extreem als hier waarbij de achterhand niet eens meer mee kan komen vind ik persoonlijk niet mooi.

Dat er ergere dingen zijn is enorm non argument, op deze manier kun je nergens meer over discusseren. Er zijn altijd wel ergere dingen, maar dat betekend niet dat je het minder erge maar niet kritisch mag bekijken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:10

Hannah_Menno schreef:
Bomba schreef:

Is het ook nog toeval als je ziet dat ALLE paarden van Edward zo lopen? Of zijn dat allemaal hengsten?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:13

Ik ken Edward niet.. Alleen van Totilas! ;) Dus ik heb géén idee.

edit; typfout

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:14

Gribaldi, Ling en nu Totilas, Ja lijkt toeval

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:15

Vergeet Sisther niet ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:16

Lithya schreef:
pharagirlke: Nee beslist niet!! discusiëren alleen zal niet helpen. Deze discussie die hier gevoerd wordt ook niet. Zoiets zal veel breder moeten worden uitgedragen en pas als ze in de top duidelijk gaan afstraffen volgt de rest ook weer, en dat lijkt mij een verkeerde volgorde.

Je moet ergens beginnen. ;)

Prestige, San Remo, Gribaldi, Lingh, Zoek ze maar eens op ;) Ze lopen allemaal op dezelfde manier helaas.
Sisther bijt gelukkig nog wat van zich af...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:16

Die heb ik hier in de buurt ook zien lopen en die deed het al voor hij naar Edward Gal ging.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:17

Ijslanders leren ze toch soms met die elastieken hun benen zo op te tillen? is totilas in zijn vorige leven ijslander geweest? :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:18

Wie deed wat al voor die naar Edward ging?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:21

pharagirlke: Sither de Jeu was al heel aardig op weg te lopen zoals de paarden onder Edward Gal veelal lopen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:22

Maar Edward heeft het er ook niet uitgereden toch?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:22

Het is niet alleen Edward hoor:

Afbeelding

Wil je tegenwoordig punten scoren in de top dan schijn je je paarden zo te moeten rijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:23

Parzival scoorde toch ook? Die vond ik een fijn beeld geven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:23

Op de foto in de beginpost van Totilas onder een andere ruiter, zie je ook dat hij het in zich heeft een voorbeenzwaaier te worden.

Foto's van Gribaldi van vroeger zagen er ook veel beter uit, maar ook daar zie je al meer voorbeen en minder achterbeen. Zij het nog in proportie en niet zo extreem als hij nu laat zien.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:26

Nu wordt het u misschien allemaal duidelijker??
Kijkt u goed u ziet steeds twee paarden.
En een mooi paard, met veel potentie, die op 9 jarige leeftijd geforceerd getraint is.
Dit is het exess van de Hyperflexie.
En jammer genoeg zien de Jury´s dit niet met het blote oog, omdat zij het niet willen zien.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:26

RedPassion schreef:
Dressuur was er ooit voor het paard, tegenwoordig lijkt het paard er te zijn voor de dressuur...

Nee, dat is niet waar.
De mens dresseerde paarden voor het vergroten van de eigen mobiliteit; paard ríjden. Betrouwbaar veilig paard ríjden.
Het paard is er dus altijd geweest voor de ruiter en de dressuur in dienst daavan.
Wat veranderd is, is het doel. Dat was mobiliteit en is nu het kunstje in een rijbak op zich.

De rijproef was een militaire toets om te kijken of de combinatie klaar was voor het eggie.

De FEI ringdressuur is een formalisering van het stukje rijtechniek in een rijbak.
Tegenwoordig is de FEI dressuurtak een vorm waarbij elke ríjdoel losgekoppeld is van het kunstje in de rijbak.

Dat is niet alleen niet voor het paard, het is geen paardrijden, zelfs contra-productief voor betrouwbaar veilig te paard rijden.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:28

WAT EEN DOM GEZEUR HIER OVER TOTILAS! ja sorry hoor, ik kan mij zo kwaad maken over dit soort gezeur.
je kunt niet twisten over smaak, iemand die het niet mooi vind, oke, dat kan.
maar waar in deze topic over gezeurd wordt, bah, altijd dat negatieve gezeur weer over een paard wat zo loopt.
TOTILAS loopt gewoon zo, dit zit in dit paard, je mag het mooi of niet mooi vinden, maar zoals TOTILAS hier wordt afgekraakt vind ik persoonlijk belachelijk

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:29

Professor schreef:
Nu wordt het u misschien allemaal duidelijker??
Kijkt u goed u ziet steeds twee paarden.
En een mooi paard, met veel potentie, die op 9 jarige leeftijd geforceerd getraint is.
Dit is het exess van de Hyperflexie.
En jammer genoeg zien de Jury´s dit niet met het blote oog, omdat zij het niet willen zien.

Bewijzen? Die wil ik graag zien! :j We weten niet hoe hij zijn paarden traint dus denk ik niet dat we daarover zo snel conclusies moeten trekken! :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:29

criollolover schreef:
WAT EEN DOM GEZEUR HIER OVER TOTILAS! ja sorry hoor, ik kan mij zo kwaad maken over dit soort gezeur.
je kunt niet twisten over smaak, iemand die het niet mooi vind, oke, dat kan.
maar waar in deze topic over gezeurd wordt, bah, altijd dat negatieve gezeur weer over een paard wat zo loopt.
TOTILAS loopt gewoon zo, dit zit in dit paard, je mag het mooi of niet mooi vinden, maar zoals TOTILAS hier wordt afgekraakt vind ik persoonlijk belachelijk

Hier ben ik het volledig mee eens!! :j

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:30

Vond op een forum deze forum, let op de beenzetting:

Afbeelding

Criollolover relax zeg. Niemand kraakt het dier hier af. Leer er mee leven dat er mensen zijn die hier geen kippenvel van krijgen en Totilas loopt van nature niet zo.