Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KiWiKo schreef:dan weet jij niet hoe een slof werkt waves![]()
althans niet hoe die goed werkt, want het heeft niks te maken met een hoofd naar beneden dwingen

_Bitje_ schreef:met slof leren rijden, onzin..
je leert je paard past echt rijden door je uit eigen kracht
je paard kunnen laten lopen, zonder slof
overigens zou ik ook braaf zijn. helemaal opgekropt moeten lopenén overal spierpijn het gevolg...
Sloffen mogen voor mij wel verbrand worden,
meestal verpest je eerder een paard dan dat je er plezier mee hebt
KiWiKo schreef:nee, soms heb je net effe iets meer nodig dan slechts een teugelhulp, zonder dat je daarbij een paard met zn kin op zn borst trekt!
Zowaar zelfs gesprongen, een zware afrader.
KiWiKo schreef:zie de post boven je
nee, soms heb je net effe iets meer nodig dan slechts een teugelhulp, zonder dat je daarbij een paard met zn kin op zn borst trekt!
maargoed, noemen het referentiekaderverschil
KiWiKo schreef:
ik zou zeggen brand los, wetende dat dit een 4 jarige is

en dat een slof ook bijvoorbeeld een schouder kan begrenzen.......
of snappen dat niet, of nog veel erger willen dat niet snappen
KiWiKo schreef:ik zeg alleen dat je dan niet weet hoe een slof correct kan werkenen dat een slof ook bijvoorbeeld een schouder kan begrenzen.......
en dat een slof dus niks te maken heeft met een krulletje aan de voorkant........
en dat vergeten veel mensenof snappen dat niet, of nog veel erger willen dat niet snappen

KiWiKo schreef:ik zeg alleen dat je dan niet weet hoe een slof correct kan werkenen dat een slof ook bijvoorbeeld een schouder kan begrenzen.......
en dat een slof dus niks te maken heeft met een krulletje aan de voorkant........
en dat vergeten veel mensenof snappen dat niet, of nog veel erger willen dat niet snappen
russel schreef:Slof in de kast laten voor mensen die er absoluut niet mee kunnen werken, ga er dan les in nemen...springen met slof is gewoon dom. Als je je paard niet onder controle kan houden voor een hindernis dan is hij er niet klaar voor, dan moet je nog wat meer dressuren en lagere hindernissen springen. Een paard dat steigert, dat eerst maar gaan afleren.
Steph1989 schreef:russel schreef:Slof in de kast laten voor mensen die er absoluut niet mee kunnen werken, ga er dan les in nemen...springen met slof is gewoon dom. Als je je paard niet onder controle kan houden voor een hindernis dan is hij er niet klaar voor, dan moet je nog wat meer dressuren en lagere hindernissen springen. Een paard dat steigert, dat eerst maar gaan afleren.
Slof wordt naar mijn mening niet gebruikt voor controle... en zeker niet bij het springen. Een paard dat op de hindernis afstormt met een slof laten springen lijkt me idd echt gevaarlijk.
Maar op een rustige, gecontroleerde, professionele manier kan het juist goede dingen teweegbrengen.
Miranda06 schreef:Ik heb een tijdje geleden ruzie gehad met een (arrogante) vent bij ons
op de manege hij heeft echt een vreselijke rijstijl gebruikt constant de zweep
en een slofteugel waar hij dus altijd mee springt.
Een tijd geleden was ik het zo zat hij sprong weer met een slofteugel en hij had hem
echt goed strak aangetrokken het paard zat bijna met neus tegen de borst.
En elke keer moest de hindernis hoger en hoger en paard kreeg me toch een pak
slaag als de balk eraf ging.
Ik ben toch tegen hem tekeer gegaan maar hij zei dan moet het paard zijn rug maar niet
boltrekken zo leert hij zijn rug te gebruiken, ik zei tegen hem dat die teugel ook wel wat losser kon
maar daar wou meneer niks van weten. Het arme paard had de volgende dag aardig spierpijn en
veel striemen van de zweep.