lessen van De Bodt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: lessen van De Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 16:23

@equimotion, de spijker op zn kop, heb mijn mening in het begin van dit topic al gegeven en dit sluit daar mooi op aan.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 16:28

zoals de anderen zeggen: mooi verwoord :)

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 16:54

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 16:55

ja wat wil je met die link alabaster ?

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 16:58

Er wordt geschreven dat Antoine niet open zou staan voor samenwerking met dierenartsen ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 17:01

oke, rare gast dan

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:02

_Bitje_ schreef:
oke, rare gast dan

Dat werd in dit topic gezegd, Alabaster geeft een link waarin je kunt zien dat dat niet zo is.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:03

En wat is er nu daadwerkelijk uit dit onderzoek gekomen dan?? Een paard kan ook kreupel lopen als hij niet recht is, dat is denk ik nu wel duidelijk en weet ook een goede instructeur/trice, maar een HK kan nooit genezen volgens mij, dat je zo'n paard minder pijn kan bezorgen door rechtrichten en hem goed over zijn lijf te laten lopen is al eeuwenoud! !
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 19-09-09 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 17:03

oh sorry, begreep het verkeerd..
zal maar even lezen dan :)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:34

Het gaat daar om een onderzoek Alabaster, niet om samenwerken in de zin van gezamenlijk aan een patient werken. Dat is nogal iets anders...

Ik vind het niet zo spannend wat hij doet. Overbelastingsproblemen weghalen door anders laten gebruiken van het lichaam is niet zo'n wereldschokkende ontdekking. Wat ik echter niet begrijp is dat daar een hocus pocus methode om heen verzonnen moet worden, maar dat zal wel commercie zijn.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:43

Dus staat hij wel open voor samen werking met. Er komen gelukkig ook steeds meer dierenartsen die doorverwijzen naar Antoine, maar dan wel als ze eerst hun zakken gevuld hebben ;) Antoine durft zelfs een no cure no pay voor te stellen is dat dan commercieel?

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:50

Alabaster schreef:
Dus staat hij wel open voor samen werking met.

Nogmaals even goed lezen. Mee willen werken aan een onderzoek (dat om totaal andere reden werd afgekapt als de Bodt er van maakt, nota bene in dat topic te lezen door degene die het onderzoek heeft uitgevoerd!!) is heel wat anders dan in samenwerking met artsen een behandelplan voor een paard opstellen en dat begeleiden onder controle van een veearts.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:53

Ik denk eerder dat dierenartsen het niet zien zitten als Antoine.
En over hun zakken vullen dat is gewoon zo, als je eens wist hoeveel mensen bij hem en zijn leerlingen komen die duizenden euros lichter zijn en geen duidelijke diagnose meegekregen hebben.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:18

Citaat:
Heb afgelopen zaterdag nog navraag gedaan bij Antoine zelf tijdens de ledendag van paard en recht.
De beide onderzoeken (het onderzoek dat TS bedoeld en het onderzoek waar ik het in een eerdere post over had) zijn vroegtijdig afgebroken omdat de testpaarden binnen 20 minuten stuk voor stuk weer rad liepen. Aangezien de medici dat niet kunnen verklaren zijn de onderzoeken gestaakt en hoor je er niemand over.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:23

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Nieuw topic over AdB en wederom zie je de zelfde mensen reageren. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Rij op de methode die het beste bij je past en besteed niet zo veel aandacht aan die man.
Hij is al uit den treuren al besproken (karakter, ego, uitspraken)
Kan je al rechtrichten wees er blij mee, wil je op de meth. v AdB lessen ook goed.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:28

Alabaster schreef:
Heb afgelopen zaterdag nog navraag gedaan bij Antoine zelf tijdens de ledendag van paard en recht.
De beide onderzoeken (het onderzoek dat TS bedoeld en het onderzoek waar ik het in een eerdere post over had) zijn vroegtijdig afgebroken omdat de testpaarden binnen 20 minuten stuk voor stuk weer rad liepen. Aangezien de medici dat niet kunnen verklaren zijn de onderzoeken gestaakt en hoor je er niemand over.

Daar maakt hij er toch wel een heel andere reden van dan de onderzoeker zelf aangeeft:

oneiros schreef:
Ik heb dat onderzoek (waar in de EOs naar geefereerd wordt) gedaan samen met een jaargenoot van mij. Dit is een afstudeeronderzoek geweest en geen promotieonderzoek. Door de geringe ondersteuning vanuit de WUR is er nooit duidelijk iets naar voren gekomen, wat heel jammer is, want ik geloof zeker dat we duidelijke effecten hadden kunnen meten en aantonen. Daarom is er nooit iets over gepubliceerd en zijn er nooit resultaten naar buiten gebracht.

Labionics, ik heb niet zoveel moeite met mensen die per se bij de Bodt willen trainen, zolang dat niet ten koste gaat van het paard. Ik zie op HAW van tijd tot tijd topics met stofzuigende paarden voorbij komen waarvan ik me erg afvraag wat de trainingswaarde is, maar ik zie dat liever dan een paard dat totaal in elkaar getrokken wordt oid. Ik zet wel ernstige vraagtekens bij het aan het werk zetten van kreupele paarden zonder effectieve pijnbestrijding.
Laatst bijgewerkt door Equimotion op 19-09-09 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:31

Alabaster schreef:
Dus staat hij wel open voor samen werking met. Er komen gelukkig ook steeds meer dierenartsen die doorverwijzen naar Antoine, maar dan wel als ze eerst hun zakken gevuld hebben ;) Antoine durft zelfs een no cure no pay voor te stellen is dat dan commercieel?

Jammer dat hij mensen jaren verticaal laat rechtrichten en dan opeens mogen ze LDR gaan rijden (wat ie voor heen als grootste/slechtste methode verkondigd heeft jaren lang! En nu opeens kan het en mag het wel als paard eerst verticaal recht is, maar ook daar hoef je geen jaren voor bij hem te lessen!!!) dus als we het over zakken vullen hebben...

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:33

Maar goed ik ben blij dat ik o.a. met het onderdeel rechtrichten bezig ben, in welke manier dan ook.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:51

@ Bets: Wat ik van jou niet snap is dat jij om een of andere reden ook bij hem bent gaan trainen en op dat moment overtuigd van zijn methode was.
En nu kraak jij bij het minste geringste topic's over Adb zijn manier van trainen af en is hij comercieel enzo...
Terwijl jezelf ook bij in de leer bent geweest en daar je eigen manier van trainen heb ontwikkeld en daar nu ook je geld mee verdient. :?

Adb heeft het rechtrichten ook niet uitgevonden. Maar deze man is daar een groot voorstander van en promoot dit over paardenland.
Dat hij daar zijn geld mee verdient lijkt mij logisch. Gelukkig is hij wel zo comercieel dat het voor vele mensen te betalen is en geeft daarbij ook nog een geld terug garantie.
Er moet toch altijd iemand zijn waar een vinger naar gewijzen kan worden en of dat nou Antoine is of Anky.

Ook vindt ik het raar dat mensen die de man zelf nog nooit gezien hebben of zich verdiept hebben in zijn werk een oordeel hebben over zijn methode en het eens zijn met een ander die er een negatieve ervaring mee hebt.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:24

Lagency schreef:
@ Bets: Wat ik van jou niet snap is dat jij om een of andere reden ook bij hem bent gaan trainen en op dat moment overtuigd van zijn methode was.
En nu kraak jij bij het minste geringste topic's over Adb zijn manier van trainen af en is hij comercieel enzo...
Terwijl jezelf ook bij in de leer bent geweest en daar je eigen manier van trainen heb ontwikkeld en daar nu ook je geld mee verdient. :?

Adb heeft het rechtrichten ook niet uitgevonden. Maar deze man is daar een groot voorstander van en promoot dit over paardenland.
Dat hij daar zijn geld mee verdient lijkt mij logisch. Gelukkig is hij wel zo comercieel dat het voor vele mensen te betalen is en geeft daarbij ook nog een geld terug garantie.
Er moet toch altijd iemand zijn waar een vinger naar gewijzen kan worden en of dat nou Antoine is of Anky.

Ook vindt ik het raar dat mensen die de man zelf nog nooit gezien hebben of zich verdiept hebben in zijn werk een oordeel hebben over zijn methode en het eens zijn met een ander die er een negatieve ervaring mee hebt.

Lagency lees ook de hele topic door... daar staat in ik ervan geleerd heb. In die zin dat ik heb leren rechtrichten o.a. maar dat ik wat ervan miste. Ik heb er jaren getraind en ik kwam niet verder tewijl ik opgehemeld werd dat ik er Grand Prix mee kon worden (en dat zegt ie niet alleen tegen mij overigens) en hij zei letterlijk dat HKO niet erfelijk was. (Waar ik juist tegenbewijs van heb gehad) En 't punt is dat ik hem toen geloofde (ja wie wil er geen Grand Prix worden!! Mijn vader ging altijd met mij mee 2x in de maand reisden we 1x naar Oploo en andere keer naar 's_Gravenzande, mijn vader zei al Bets het helpt niet je paard word slechter maar ik wilde dat niet inzien. Want ik had hoge verwachtingen van hem. Hij heeft me dus diep teleurgesteld. Hoop lesgeld gekost, paard wat er niet meer is, heb zelfs een jaar niet meer gereden om dat ik het niet kon accepteren, dacht werkelijk dat het allemaal aan mij lag terwijl dat echt niet was. Want ik ben weer begonnen met rijden en vele mensen van onze rijvereniging zijn blij ermee omdat ik het gevoel juist heb om fijn te rijden en ook hiervoor de punten behaal. En ik ben uiteindelijk ook blij want het bloed kruipt waar het niet heen kan gaan zeggen ze weleens.

Maar jij hoeft mij ook niet te begrijpen hoor. Het gaat om TS dat die weet hoe het in elkaar steekt, door mijn ervaring te delen.

Nee hij heeft het rechtrichten niet uitgevonden nee.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:00

Equimotion schreef:
Ik vind het altijd vrij schokkend om te lezen dat mensen AdB een eye-opener vinden. Wat heb je dan in hemelsnaam voor instructie gehad tot op dat moment?

Het meest vreemde vind ik nog dat "rechtrichten" ineens als een soort toverwoord opduikt en als volledig rijtechnisch doel op zich wordt beschouwd door velen. Dat rechtrichten meer over de gelijkzijdige ontwikkeling van je paard gaat, en dat het volledig verweven is in het Skala wordt voor het gemak maar even vergeten.

AdB boekt veel resultaat bij slecht gediagnosticeerde paarden. HKO is een verzamelnaam voor problemen in een bepaald gebied, er kunnen dus verschillende oorzaken voor zijn. In veel gevallen is er geen sluitende diagnose gesteld.

Dat je van slecht paardrijden je paard de vernieling in helpt, en van goed paardrijden je je paard in z'n lijf kunt verbeteren is een waarheid zo oud als de wereld natuurlijk.

Persoonlijk vind ik het dierenmishandeling om op een kreupel paard te gaan zitten, maar dat is een mening. AdB zou van mij meer waardering krijgen als hij openstond voor samenwerking met dierenartsen, en effectieve pijnbestrijding.

_/-\o_

gelukkig kan jij de dingen een stuk beter verwoorden dan ik...... :D

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:13

Bets: Dat Hko niet erfelijk is daar geloof ik ook niet in nee.

Maar paarden die door de arts worden afgeschreven voor de dood na vele kosten komen dan pas vaak in aanraking met adb. Dan blijkt er toch nog hoop te zijn maar achteraf heeft dat ook veel geld gekost en de methode gefaald.
Ik begrijp dus ook heel goed dat je daarin teleurgelsteld bent maar niet ieder paard is met de methode vrij van pijn/gebreken en vindt ik daar mag je zelf dan ook niks van verwachten zeker als het als laatste redmiddel wordt gezien.
Verder vindt ik het fijn voor je dat je weer plezier in het rijden hebt.

Maar iedere instructeur heeft een doel om na toe te werken en als dat dan niet om diverse redenen er niet uitkomt is dat idd jammer maar niet volledig te wijten aan de instructie lijkt me.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:08

Wat is er mis met het rechtrichten wat de "klassieke" dressuur te bieden heeft?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 21:34

er is niks mis met rechtrichten, JUIST NIET!!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:37

Lagency schreef:
Bets: Dat Hko niet erfelijk is daar geloof ik ook niet in nee.

Maar paarden die door de arts worden afgeschreven voor de dood na vele kosten komen dan pas vaak in aanraking met adb. Dan blijkt er toch nog hoop te zijn maar achteraf heeft dat ook veel geld gekost en de methode gefaald.
Ik begrijp dus ook heel goed dat je daarin teleurgelsteld bent maar niet ieder paard is met de methode vrij van pijn/gebreken en vindt ik daar mag je zelf dan ook niks van verwachten zeker als het als laatste redmiddel wordt gezien.
Verder vindt ik het fijn voor je dat je weer plezier in het rijden hebt.

Maar iedere instructeur heeft een doel om na toe te werken en als dat dan niet om diverse redenen er niet uitkomt is dat idd jammer maar niet volledig te wijten aan de instructie lijkt me.

Ja maar als instructeur zijnde moet je dan eerlijk zijn en het dan ook durven te zeggen als het geen haalbare kaart is, mijn vader zag het veel eerder in, heeft hem er ook op aangesproken, maar nee dat was niet waar en ik moest dit doen... en dat doen... maar uiteindelijk hebben wij gekozen voor het feit waar equimotion ook over spreekt, niet rijden op een kreupel paard. En ik zal niet zeggen je mag nooit rijden op kreupel paard, want tussen kreupel en kreupel zit heel veel verschil (teugelkreupel is ook iets anders als een paard die kats kreupel is door medisch aandoening) dus ik bekijk ook wel de situatie, maar als paard erg kreupel is ga ik er niet op zitten.