Bent Branderup grootmeester?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:37

KiWiKo schreef:
ach er lopen naar mijn idee zowizo teveel mannen met een te groot ego en een waanzinnig gevoel voor commercie rond in de paardensport ;)

Doe mij maar gewoon de simpele, die wat minder hoog van de toren blaast !

Mijn idee. :j

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 14:54

KiWiKo schreef:
waarom denk je dat er zoveel geld omgaat in goeroe's

Kunnen beter dat geld aan de paarden besteden.

hopla ieder kan het paardrijden verbeteren door zijn bijdrage te leveren. Niet als schapen volgen door maar dom deel te nemen aan de kudde. Dan maar liever als een van de zwarte schapen tegen de kudde in gaan en voor de paarden kiezen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:00

KiWiKo schreef:
waarom denk je dat er zoveel geld omgaat in goeroe's

Omdat iedereen op zoek is naar magische oplossingen.

Voor een mooi verkocht verhaal over de weg naar een plaatje in dertien stappen is men bereid veel te betalen.

Dat men in zichzelf moet investeren, er geen substituut is voor kwali-tijd; dat men ZÉLF veel moeite moet doén, wil men niet horen.

hc
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 13-09-09 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:02

Van mij mag je Fabersmid, heel nobel maar ik steek in dat soort mensen geen energie meer.
Maar ik ben altijd bereid iemand te helpen die hulp wil. Opdringen begin ik niet (meer ) aan.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 15:04

Huertecilla het liefst wil de mens een kant en klaar paard met alle knopjes en opties er op en er aan (verschikkelijk om zo over deze prachtige edele paarden te schrijven), kant en klaar cursus pakket en dan even zonder moeite na rijden en zelf showen en les geven.

hopla met wat u schrijft bedoel ik geen opdringen dat heeft geen zinnen, als ze toch niet willen luisteren en denken. Maar gewoon de spiegel voor houden en aan het denken zetten, zoals hier op bokt heeft al zin.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:08

Dat er zoveel van die zg Klassieke goeroe´s rondlopen, komt omdat er helemaal geen lijn in zit, in de zg Nederlandseschool van vandaag de dag.
De mensen zijn ontevreden, en gaan zoeken, komen dan in handen van zulke zg zelfbenoemde meesters.

Ten koste van de paarden.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:09

Maar veel mensen hebben dan ook het merkwaardige idee dat paarden bijna geboren worden met een zadel op hun rug en een bit in de mond, dat ze de hulpen die wij geven onmiddelijk begrijpen en dat een "gedegen" opleiding ( of zoals de meeste het noemen: africhting) in een hooguit 6 maanden klaar is.
Na die 6 ( of minder ) maanden moet er meteen gestart worden en als het paard het na een paar jaar "niet meer doet" en wordt er een andere aangeschaft, waarbij men op dezelfde manier te werk gaat. Maar de evt. problemen liggen hierbij ook altijd bij het paard en nooit bij de ruiter :( .

FaberSmid

Re: Bent Branderup grootmeester?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 15:11

Dat soort ruiters kunnen beter hun paard voor een motor inruilen en dan lekker tegen hangen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:12

Zeker weten, maar dan rijden er straks wel heel veel motoren rond ;) .

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:14

FaberSmid schreef:
hopla met wat u schrijft bedoel ik geen opdringen dat heeft geen zinnen, als ze toch niet willen luisteren en denken. Maar gewoon de spiegel voor houden en aan het denken zetten, zoals hier op bokt heeft al zin.

Dat heeft mij al de nodige bans opgeleverd. Ik waag me er niet meer aan.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 15:15

Is er met motor rijden ook natuurlijke selectie, volgens mij een slecht idee dat tegen hangen?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 15:16

hopla schreef:
FaberSmid schreef:

Dat heeft mij al de nodige bans opgeleverd. Ik waag me er niet meer aan.

Dat risico heb ik al gelopen en mijn eerste ow ontvangen zoals u in mijn profiel kan lezen. Maar is het werkelijk zo erg als u omschrijft, dat bokt meteen het zwijgen op legt?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:17

:j

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 15:24

Nou dan mag ik wel gaan oppassen dus, met het uitzicht op?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:38

FaberSmid schreef:
Dat risico heb ik al gelopen en mijn eerste ow ontvangen zoals u in mijn profiel kan lezen. Maar is het werkelijk zo erg als u omschrijft, dat bokt meteen het zwijgen op legt?

Qui(s) custodiet ipsos custodes?

Bedenk echter wel dat het zelden opzet is.
Het probleem is dat er in de paardenwereld een totále verstrengeling is van commerciële belangen en géén vertegenwoordiging is van de eindgebruiker.
Die eindgebruiker weet niet wat deze niet weet en weet alleen wat via het verstrengelde ondernemersbelang tot hem/haar komt. De ruiter spreekt in de rgel het woord van iemand wiens borrd dat is zonder dit zelf in de gaten te hebben.
In dit geval zijn de custodes óók nog eens ruiters met dus een ruiterbelang. Ook zíj vinden het spiegelbeeld lang niet altijd prettig.

hc

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 16:39

Het verschil tussen opzet en onopzettelijk probeer ik te zien aan de ruiters en paarden. Een paard is zeer vergeeflijk, maar dat wil niet zeggen dat ze alles vergeven. De protest van de paarden is wel gemeend, het is aan de mens of die naar de paarden wil luisteren.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:50

FaberSmid schreef:
Nou dan mag ik wel gaan oppassen dus, met het uitzicht op?

Uiteindelijk een permanente ban.
Zover heb ik het niet laten komen maar ik kan je wel zeggen dat ik me niet bij iedereen gelieft heb gemaakt.
Heel af en toe kan ik het niet laten om te reageren in een topic. Maar dan blijft het ook bij één reactie. Daarna sluit ik het topic af en lees het niet meer. Mijn punt heb ik dan duidelijk gemaakt en de discussie ga ik niet meer aan. Scheelt heel wat OW's :D

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 17:25

Hopla, van mij mag u rustig uw mening plaatsen, heb ik geen problemen mee en zou dan niet weten waarom ow of ban?
Wat heeft u prachtige foto's in uw profiel staan.
Om weer on topic te komen, wat maakt een ruiter en instructeur tot een grootmeester?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:36

Dank u.
Echte grootmeesters spreken met hun daden en niet met (groot) spraak.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:39

hopla schreef:
Dank u.
Echte grootmeesters spreken met hun daden en niet met (groot) spraak.

Mooie uitspraak.
Zegt alles.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 17:48

Mooie woordspeling met betekenis Hopla.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:08

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:27

“Correct dressage training, is, therefore, a natural gymnastic exercise for the horse, which hardens its strength and supples its limbs. Such exercise causes the strong parts of its body to work harder in favour of the weaker ones. The latter are strengthened by gradual exercise, and hidden forces, held back because of the horse’s natural tendency towards laziness, are thus awakened. The end result is complete harmony in cooperation of the individual limbs with these forces, enabling the horse to continuously and effortlessly perform, with only the slightest aids from the rider, such regular and beautiful movements as it would demonstrate on its own only fleetingly in moments of excitement.”
Steinbrecht

Kwam ik tegen, en ik dacht..dat zou nog goed staan in dat topic.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:31

Bandida schreef:
“Correct dressage training, is, therefore, a natural gymnastic exercise for the horse, which hardens its strength and supples its limbs. Such exercise causes the strong parts of its body to work harder in favour of the weaker ones. The latter are strengthened by gradual exercise, and hidden forces, held back because of the horse’s natural tendency towards laziness, are thus awakened. The end result is complete harmony in cooperation of the individual limbs with these forces, enabling the horse to continuously and effortlessly perform, with only the slightest aids from the rider, such regular and beautiful movements as it would demonstrate on its own only fleetingly in moments of excitement.”
Steinbrecht

Kwam ik tegen, en ik dacht..dat zou nog goed staan in dat topic.

Jammer dat het niet in de oorspronkelijke taal staat.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 18:43

Heeft u de originele tekst in het Duits meneer Professor?