LDR, Hyperflexie en Rolkur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Re: LDR, Hyperflexie en Rolkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:50

Welk paard het ook is, elk paard is al te veel.
Waarom de methodes gebruiken om de zogenaamde tekorten van dressuur aan te vullen? Kunt u mij dat uitleggen, wat dan die tekorten zijn en hoe ze uitgeleerd zijn? Hoe de uitvinder en de anderen daar over dacht staat beschreven.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:53

OKHannes schreef:
Tja, Anky word t hier met regelmaat ´aangevallen´ maar een van de topicdeelnemers heeft een fimlpje van Anky eerder laten zien en in het onderschrift waarbij ze Bonfire zou trainen (aldus de begeleidende tekst).
Doe u huiswerk. Dit is NIET Bonfire, Bonfire is donkerbuin en geen vos

Dat het niet Bonfire is, is denk ik bekent, daar gaat het ook niet over.
Maar als u OKHannes niet kunt zien dat dit paard afschuwlijk gaat, getrokken wordt enz...
Hoe kunt u en ook andere op dit forum steeds weer zeggen het is goed die Hyperflexie???
Mij doet het heel veel pijn, dat een amazone die Anky was, voor dat ze met Sjefke in verbinding was, en dat was met Bonfire, nu zo rijdt.
Ze hadt een mooie zit, het zag er altijd moeiteloos uit, het paard ging van achter naar voren.
En nu, het is een verschrikkelijk beeld, ze hangt naar achteren ze trekt aan de teugels, ze haalt het paard uit takt.
Voor die tijd kon ze zich meten met Klimke en andere grote ruiters, qua zit en inwerking, nu is het nog geen aftreksel meer van wat zij was.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:00

Professor schreef:
pharagirlke schreef:
Gek, zoalsk al zei, tenzij ze nu tijdens de schorsing veranderd is reed ze toch echt LDR :D Ligt het dan miss toch niet aan gebrek aan rijkunst :') Of de twee top amazones kunnen er allebei niks van.

Nee ze rijdt niet meer voor en met Dr. Schulte-Baumer, die liet haar LDR rijden.
Daar is ze van afgestapt, omdat het niet meer functioneerde, en omdat de eigenaar van de paarden het verboden heeft.
Dat is gulukkig voor de paarden.
Ze rijdt al 2 jaar niet meer LDR.

De OS.... Die was toch een jaar geleden he of sta ik een jaar achter?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:04

Professor schreef:
Mij doet het heel veel pijn, dat een amazone die Anky was, voor dat ze met Sjefke in verbinding was, en dat was met Bonfire, nu zo rijdt.
Ze hadt een mooie zit, het zag er altijd moeiteloos uit, het paard ging van achter naar voren.
En nu, het is een verschrikkelijk beeld, ze hangt naar achteren ze trekt aan de teugels, ze haalt het paard uit takt.
Voor die tijd kon ze zich meten met Klimke en andere grote ruiters, qua zit en inwerking, nu is het nog geen aftreksel meer van wat zij was.

Dat is het beeld wat mij ook bij staat en wat ik mis. Zo een goede ruiter die alles ten gronde laat gaan, door hyperflexi voor wat? Toen was ze een dame te paard, nu een mevrouw op een paard.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:14

pharagirlke schreef:
De OS.... Die was toch een jaar geleden he of sta ik een jaar achter?

Ze traint met haar trainer sinds ze Satchmo heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:16

Ik vroeg niet met wie ze traint, ik vroeg of de OS echt een jaar geleden was, of dat ik achter sta?
Je gaat weer niet mijn vragen beginnen ontwijken want dan houd de discussie hier op. Dat spelletje ben ik beu gespeelt.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:09

handleiding Nederlandse ruiters en hun instructeurs, Stichting De Nederlandse Rijschool en Stichting Nederlandse Hippische Sportbond schreef:
De stof voor deze handleiding is geput uit overleveringen van oude meesters op rijkunstig gebied en uit ondervindingen van vele ruiters, die zich met toewijding hebben gegeven aan de paardensport en die met hun gehele hart zijn verknocht aan het paard en voorts uit bestaande voorschriften en uit verschillende boekwerken.

De samenstellers hebben bij al hetgeen in deze handleiding werd neergelegd, het doel voor ogen gehad, mede te werken aan een juiste beoefening van het paardrijden in Nederland, waardoor zij hopen en vertrouwen, te zullen mogen bijdragen aan de bevordering van een eerlijke behandeling, een juiste africhting, een oordeelkundig gebruik en een goede verzorging van het paard, welk edel dier zij zelf hebben leren vertrouwen, waarderen, hoogachten en liefhebben. Zij hebben hiervoor hun tijd en hun arbeidskracht met vreugde gegeven en zij doen een ernstig beroep op u, om tot dit zelfde doel uw beste krachten mede te wenden.
Wees steeds een voorbeeld voor anderen in de omgang met uw paard.
Grijp in, waar ge kunt en hoe moeilijk dit somstijds ook moge zijn, bij het waarnemen van een ruwe behandeling of van een slechte verzorging van het paard en verzuim nimmer uw jongere kameraden er op wijzen, dat het paard een van hun beste en eerlijkste vrienden is en dat zij, naast het plezier en het nut, welke zij ondervinden bij de dagelijks arbeid, al het genoegen van de Landelijke Ruitersport, de vreugde bij het rijden, de kamaraadschappelijke gezelligheid in het verenigingsleven en de successen op wedstrijden, in het allereerste plaats te danken hebben aan deze, hun trouwe makker het paard.

Dan vraag ik jullie, waar is al dat gebleven? Zijn alle dat vergeten inclusief de Stichting De Nederlandse Rijschool en Stichting Nederlandse Hippische Sportbond? Is de fout ontstaan toen de K binnen was?

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 17:40

Misschien een beetje een rare vraag maar de Edward van Gal ook rolkur of andere dwangmiddelen? Ik vind dat paard Totilas namelijk zo mooi!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:48

Edward Gal rijd LDR.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:49

Bovenstaand vraag ik me dus ook af, Fabersmid

Want ook al is er niets "bewezen" (wetenschappelijk) dat deze trainings-methode's slecht zijn voor een paard, is het voor mij al een not done, omdat er dierenartsen en trainers zijn, die hun "twijfels" hebben over de methode's.

Alleen de twijfel is al voldoende, of zou voldoende moeten zijn, om deze methode gewoon niet te gebruiken.
We zijn toch met z'n allen dieren-liefhebber???
Dan behoort het dier toch gewoon voorop gesteld te worden.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:50

pharagirlke schreef:
Ik vroeg niet met wie ze traint, ik vroeg of de OS echt een jaar geleden was, of dat ik achter sta?
Je gaat weer niet mijn vragen beginnen ontwijken want dan houd de discussie hier op. Dat spelletje ben ik beu gespeelt.

De OS was in 2008.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:51

Over elke methode heeft er wel iemand zijn twijfels. Natuurlijk bekappen, natuurlijk houden, klassieke dressuur... Overal is er wel een groep te vinden die er niet voor is.

Juist, en da's dus een jaar geleden he?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:55

pharagirlke schreef:
Edward Gal rijd LDR.

Zie net de voorplaat van de IDS.
Totilas compleet bezweet, maar niet buiten adem.

Dit vind ik niet te rijmen.
Mijn paarden zijn wel buiten adem, als ze zo bezweet zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:59

Mijn paard zweet ook snel maar buiten adem krijg je haar niet tenzij je een tweetal uur rijd?
Die kan zwart zijn van het nat zijn (is in de zomer een vrij lichte bruine) maar buiten adem is ze niet :+ Heb me daar ook al een paar keer over verbaast maar het kan dus wel. Aan de andere kant zweet mijn schimmel nauwelijks maar is hij na een uurtje wel buiten adem. Niet elk paard is het zelfde.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:07

modie schreef:
Bovenstaand vraag ik me dus ook af, Fabersmid

Want ook al is er niets "bewezen" (wetenschappelijk) dat deze trainings-methode's slecht zijn voor een paard, is het voor mij al een not done, omdat er dierenartsen en trainers zijn, die hun "twijfels" hebben over de methode's.

Alleen de twijfel is al voldoende, of zou voldoende moeten zijn, om deze methode gewoon niet te gebruiken.
We zijn toch met z'n allen dieren-liefhebber???
Dan behoort het dier toch gewoon voorop gesteld te worden.

De regels en gezond verstand bewijzen meer dan genoeg. Observeer de paarden en ruiters, is dat het beeld van de paardensport?
Wat betreft de bewijzen, het is maar net wat en hoe een onderzoek. Momentopnames zijn het niet, wel als de mens er zijn ogen er voor sluit.

modie schreef:

Het is toch bekend dat die ruiters zijknat van het zweet en met verhoogde ademhaling en hartslag de ring in verschijnen?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:24

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:25

Nee rollkur :')

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:26

modie schreef:
pharagirlke schreef:
Edward Gal rijd LDR.

??

Mijn paard heb ik ook wel eens met een zweetmes af kunnen halen na een training, maar dan was ze niet buiten adem. Was bij een klassieke trainster... Had ze gewoon hard gewerkt...

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:34

pharagirlke schreef:
Nee rollkur :')

Dus extreem ldr, rollkur en hyperflexi?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:35

Nee Rollkur. Zeg leest men wel?

LDR en rollkur hebben niets met elkaar te maken.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:47

Terug is te lezen in de extreme vorm wel, dit is toch geen ldr meer?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:49

Neen, waarom noem je het dan zo. Noem het beestje dan gewoon bij naam: Rollkur. Maakt het voor ons allen makkelijk en duidelijk.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:51

In ieder geval fout, onder welke naam dan ook.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:53

pharagirlke schreef:
Nee Rollkur. Zeg leest men wel?

LDR en rollkur hebben niets met elkaar te maken.

Dat is niet geheel waar, wanneer men LDR rijdt met een in de hand gesteld paard, heeft met met ophoudingen al de Rollkur.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:54

Dat is je reinste onzin. Maar met u in discussie gaan is hopeloos heb ik gemerkt dus dat doe ik ook niet meer :\