en ten tweede, zie ik op 2 dingen na, nou niet zulke schokkende dingen.
Kan me nog een topic herinneren met een strand ritje waar 1 van jullie paarden er als een graten baal bij liep, dat zie ik hier dan weer niet.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vue schreef:Pollewoppy schreef:Mee eens.
Dat slowmotion kijkt bovendien erg vervelend. Ik vind dat je zo geen goed beeld krijgt.
Waarom niet? Door de vertraging heb je juist meer de tijd en de gelegenheid om alles goed te bekijken lijkt mij ?
Jeanine84 schreef:Misschien moeten we dan maar eens met zijn allen gaan kijken naar;
[vido]http://www.youtube.com/watch?v=WCarV7tz4vk[/video]
Is dit dan jouw definitie van een gelukkig paard Arabesk? Ik zie namelijk geen gelukkig paard op dit filmpje..

beantsje schreef:Tja, op wedstrijden komen nu eenmaal ook slechte ruiters. Ik kan er niet zo mee zitten, ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat de getoonde dressuurcombi's hoog scoren.
Ik kan de paarden niet ongelijk geven dat ze lekker achter de teugel kruipen.
Wat ik wel jammer vind, is dat op het losrijdterrein niet meer toezicht is op oneerlijkheden zoals de idioot aangesnoerde sperriemen in filmpje 8. Daardoor kan het paard zich niet meer aan de harde hand onttrekken door zijn mond open te doen.
OKHannes schreef:Heel apart dat filmpje...galop op de weg? Als de mensen om mij heen dat van mij zouden zien zou ik direct van mijn paard gerukt worden. Levengevaarlijk...uitglijden, slecht voor benen ectetc....
Nu Arabesk weer
Huertecilla schreef:Hier op Bokt worden vooral beelden geplaatst van wat men goede momentopnames vindt.
Van de sléchte momentopnames leer je echter meer. In de superopnames van Arabesk kan je goed zien dát er wat fout gaat , wát er fout gaat en hoé.
Het gaat om de manier van rijden![]()
hc
Huertecilla schreef:Hier op Bokt worden vooral beelden geplaatst van wat men goede momentopnames vindt.
Van de sléchte momentopnames leer je echter meer. In de superopnames van Arabesk kan je goed zien dát er wat fout gaat , wát er fout gaat en hoé.
De impressie welke Arabesk weergeeft is geen beeld wat incidenteel is, het is een probleem in de dressuurring wat niet aan een paar individuele ruiters toe te rekenen is.
De beelden van Arabesk geven een symptoom weer wat in de dressuurring blijkt. Dat is een generiek probleem binnen deze tak van ruitersport.
Omdat het een generiek probleem is vind ik dat de ruitergezichten niet herkenbaar horen te zijn. Dat is echter niet de kern. De kern is de ziekte.
De ziekte is een situatie van het zonder kennis, kunde en vaardigheid volgen van een rolmodel.
De methode van het rolmodel is onderwerp van studie en de enige niet negatieve geeft aan dat er geen bewijs is dat het schadelijk is mits uitgevoerd door experts.
Arabesk stelt bij haar impressie van een symtoom in de dressuurring of dit de weg is welke deze tak van paardrijden wil bewandelen.
Daar kan je als individuele ruiter over aangeven wat je van deze situatie vindt.
Ík beoefen deze tak van paardrijden niet omdat ik vind dat ze de weg kwijt is. Het is zoals ik dat zie het uitvoeren van oefeningen voor het uitvoeren ervan zonder dat er nog een koppeling is met wat ík paardrijden vind.
Wat Arbesk toont onderbouwt mijn mening.
Terzijde wil ik graag opmerken dat ik het een heel waardevol cadeau van Arabesk vindt aan deze dressuursport. Ze geeft met high tech beelden van hoge kwaliteit een onvermomd beeld van een intern probleem.
Die beelden heeft ze óók gemaakt van de bitloze proefwedstrijd dressuur.
Het gaat NIET om het bit.
hc
De impressie welke Arabesk weergeeft is geen beeld wat incidenteel is, het is een probleem in de dressuurring wat niet aan een paar individuele ruiters toe te rekenen is.
De beelden van Arabesk geven een symptoom weer wat in de dressuurring blijkt. Dat is een generiek probleem binnen deze tak van ruitersport.
Omdat het een generiek probleem is vind ik dat de ruitergezichten niet herkenbaar horen te zijn. Dat is echter niet de kern. De kern is de ziekte.
De ziekte is een situatie van het zonder kennis, kunde en vaardigheid volgen van een rolmodel.
De methode van het rolmodel is onderwerp van studie en de enige niet negatieve geeft aan dat er geen bewijs is dat het schadelijk is mits uitgevoerd door experts.
Arabesk stelt bij haar impressie van een symtoom in de dressuurring of dit de weg is welke deze tak van paardrijden wil bewandelen.
Daar kan je als individuele ruiter over aangeven wat je van deze situatie vindt.
Ík beoefen deze tak van paardrijden niet omdat ik vind dat ze de weg kwijt is. Het is zoals ik dat zie het uitvoeren van oefeningen voor het uitvoeren ervan zonder dat er nog een koppeling is met wat ík paardrijden vind.
Wat Arbesk toont onderbouwt mijn mening.
Terzijde wil ik graag opmerken dat ik het een heel waardevol cadeau van Arabesk vindt aan deze dressuursport. Ze geeft met high tech beelden van hoge kwaliteit een onvermomd beeld van een intern probleem.
Die beelden heeft ze óók gemaakt van de bitloze proefwedstrijd dressuur.
Het gaat NIET om het bit.
hc