Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Als je nu tijdelijk ziek bent of door omstandigheden af en toe niet kan (bvb reuma idd)
knuffeldier schreef:chipieke schreef:klinkt goed zoals jij het hebt geregeld.Ben blij dat er heel wat mensen mijn standpunt begrijpen.
Maar doelde die collega ook op jou omdat je een bijrijder hebt of ziet hij jou als uitzondering vanwege je ziekte?
Heino schreef:Blue_Eyes: ik vind dat wel lastige 'gevallen' en weet ook niet wat ik zelf in zo'n situatie zou doen, kan ook mijn gevoel niet goed omschrijven. Ik zie een paard als een maatje, als een soort levenspartner (klinkt lekker penny). En tegen je man zeg je ook niet 'ja schat, de andere twee dagen is die vrouw er voor je'. Ik snap dat dat voor de meeste mensen niet te vergelijken valt, maar voor mij wel. En daarom kan ik de man wel begrijpen, al heb ik nog steeds respect voor die mensen. Overigens heb ik dat niet (don't shoot me) voor mensen die financieel gezien afhankelijk van een bijrijder zijn.
Naomi_unique schreef:Het enige waarom ik het soms niet begrijp dat mensen bijrijders hebben is je hebt toch een paard voor je plezier en om lekker te rijden? Een paard kost veel geld, dus waarom dan een paard hebben en dan andere mensen hem laten rijden.
Maar als jij fysiek je paard niet kan rijden, maar hem wel graag wilt houden, vind ik het een logische oplossing dat je een bijrijder zoekt.
Naomi_unique schreef:Het enige waarom ik het soms niet begrijp dat mensen bijrijders hebben is je hebt toch een paard voor je plezier en om lekker te rijden? Een paard kost veel geld, dus waarom dan een paard hebben en dan andere mensen hem laten rijden.
Maar als jij fysiek je paard niet kan rijden, maar hem wel graag wilt houden, vind ik het een logische oplossing dat je een bijrijder zoekt.
Blue_Eyes schreef:Nee, maar het kan wel zijn dat als jij het fysiek niet meer aankunt om het huis te poetsen, je daar iemand voor inhuurt, zodat je man 's avonds toch in een schoon huis thuiskomt. Die bijrijder van je paard zorgt dan voor de dingen die jij niet meer kunt, zodat jij met paardlief nog gezellig kunt doen. Lekker met hem wandelen, poetsen, grondwerk, als rijden niet meer gaat. De bijrijder/poetsmevrouw doet het noodzakelijke werk dat je zelf niet meer kunt.
Heino schreef:Blue_Eyes schreef:Nee, maar het kan wel zijn dat als jij het fysiek niet meer aankunt om het huis te poetsen, je daar iemand voor inhuurt, zodat je man 's avonds toch in een schoon huis thuiskomt. Die bijrijder van je paard zorgt dan voor de dingen die jij niet meer kunt, zodat jij met paardlief nog gezellig kunt doen. Lekker met hem wandelen, poetsen, grondwerk, als rijden niet meer gaat. De bijrijder/poetsmevrouw doet het noodzakelijke werk dat je zelf niet meer kunt.
Ik zei al dat het voor anderen waarschijnlijk niet te vergelijken is
Maar ik vind ziektes ook wel anders dan tijdgebrekVoor zieke mensen heb ik meer begrip dan voor mensen die gewoonweg geen tijd hebben, bvb omdat ze anders hun paard niet kunnen betalen of andere prioriteiten hebben. Ik vind dat je ruimschoots de financiën moet hebben voor een dier, en dat je anders geen paard aan moet schaffen/houden. En dat is vrij hard, ik weet het.
Elpharo schreef:Fysiek, geen zin hebben of financieel, ik denk dat het aan de eigenaar is.
Elpharo schreef:En fysiek is natuurlijk helemaal vreselijk, als je het zelf niet meer kan- ik hoop maar dat mij dat nooit gebeurt!!