bulck schreef:maar RoseK dan moet je beter een adres vinden waar je goed prive les kan krijgen.
Als ik iemand zoek als bijrijder, verwacht ik wel dat, na enkele keren onder toezicht, deze persoon mijn dier naar behoren kan rijden.
Iemand op je paard laten rondhobbelen kan echt geen kwaad voor een keertje, maar het is wel de bedoeling dat je 'geholpen' wordt met een bijrijder en niet extra werk erbij krijgt.
Maar bij mij draait het om het totale pakket, dat begint van omgang op stal, over training tot naverzorging. En dat trainen en werken willen ze allemaal, maar een paard naar behoren naverzorgen, gerief netjes maken en weghangen dat is vaak iets anders.
Dus ik heb op een ervaring na, nog maar enkel slechte ervaringen.
Ik denk niet dat ik er problemen mee heb om een dier naar behoren te rijden, ook zonder les. Alleen vind ik het leuker om les te krijgen met een (enigzins) talentvol paard zodat ik ook echt intensief aan bepaalde dingen kan werken. Maar zoals ik al zei is het vinden van zo'n paard echt niet makkelijk hier.
Het naverzorgen lijkt me logisch, voor iemand die eigen paarden heeft gehad is dat misschien ook vanzelfsprekender, ik weet hoeveel werk alles is.