Volwassen ponyruiters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heppyke

Re: Volwassen ponyruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:10

mijn moeder is 1m83 en 41 jaar, ze durft wel sooms eens op de paardjes van 1m53 en 1m56 te rijden, maar heeft zelf ook een paard dat bijna op pensioen is

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:23

Ik vind pony's er heel leuk uitzien, maar erg fijn rijden vind ik het niet. En ik ben ook wel een beetje aan de grote kant voor de meeste pony's...

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:44

ik ben 26 en 1.55m en heb sinds gisteren mn eigen pony een new forest b maat en het past perfect :D
Ben haar nu nog aan het beleren maar wie weet ga ik in de toekomst ook wel met haar starten tussen de paarden

twilight13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:56

ik heb een welsh gehad van 1,27.
die moesten we verkopen omdat ik tegroot werd. |(

maar ik stap nooit meer op een pony!
alleen maar paarden vanaf 1,60.

wat zitten pony,s toch afschuwlijk als ik eerlijk ben. :+

suzy_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:24

ik ben ook echt een pony-meisje.
ik ben 1.60 en ik heb zelf een paardje van 1.57,
ik voel me er ook beter op want ik ben ook niet zo groot.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:36

ook ik ben een volwassen ponyruiter.
ben 21 jaar en rijd op onze pony's. Starten doe ik alleen met de ponyhengsten tussen de paarden. En dit gaat harstikke goed !

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:24

Ook ik ben een echte ponyruiter, dit jaar wordt ik 26 maar nog steeds ben ik in de pony's.
Waarom weet ik eigenlijk niet zo goed. Gewoon omdat de karakters van de pony's, NRPS, mij heel erg aanspreken.
Ik rijd ook wedstrijden met mijn pony's tussen de paarden, de één in het M1 en de ander in het L1. Ik heb hier geen problemen mee, maar ja dat scheelt als je niet zo lang bent en gewoon netjes op een pony staat. :D

karlinos2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:50

ik rijd momenteel ook een pony, en ik ben 22 jaar!
ben niet zo groot, en vind het stukken fijner en leuker

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:56

Ik ben bijna volwassen :)) (volgende week 18) en ik rijd sinds mijn 11e op dezelfde pony, een haf van 1.43 hoog, ik ben zelf 1.74. Voor het plaatje ben ik te groot maarja...
Volgend jaar ga ik haar ook gewoon op wedstrijden tussen de paarden starten :j

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:33

Dat plaatje is ook maar net wat men gewend is, in de rest van de wereld kennen ze geen ander plaatje dan dat waarbij de benen van de ruiter onder de paardenbuik uitkomen. ;)

Jltshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 06:34

In Engeland is het de normaalste zaak dat pony's gereden worden door volwassenen. Dat gebeurt vaak op pony shows, vaak vanaf een C maat en groter.

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:24

Ik ben 24 en heb zelf een arabische volbloed van 1.50 m, die heeft de perfecte maat voor mij :D

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:28

Ik ben nu 15 jaar,
en rijd dus nog op een pony!
ik heb wel een tijdje een ander paard z1 getraint
maar ik zit er echt tegenop om na de paarden te gaan!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:40

Ik heb eigenlijk mijn hele leven alleen maar op pony's gereden.

Vroegah op de manege omdat ik klein en licht was werd ik altijd op de wat rankere ponies gezet.
En later ben ik gaan bijrijden, begonnen met draver (D maat), toen eigen pony (arabje van 1.48) en nu weer bijrijden arabje van 1.52.

Ik rijd ook weleens op paarden van stalgenoten, maar wat is dat wennen zeg...Die passen! Vreselijk! Kaboem, kaboem, kaboem

Ik heb dan echt het gevoel dat de draf en gallop echt te traag gaan in verband met de ruime passen.

Voor het springgedeelte van het ruiterbewijsexamen moest ik trouwens op een paard van 1.80 (ben zelf 1.63). Ik moest er echt op getild worden en de stijgbeugelriemen moesten 2 x omgeslagen worden. Werd behoorlijk uitgelachen door mijn lieve stalgenootjes :-).

ZappaSupreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:15

Ik ben 22 jaar en heb nu alweer bijna 4 jaar mijn eigen pony :D Ik heb ook altijd op pony's gereden en heb er ook heeeeeel veel liefde voor!
Sinds een tijdje rijd ik nu ook een ruin van 1.70m en ik moet eerlijk toegeven dat de verruiming op een groot paard een grotere kick geeft. Aan de andere kant zou ik er nooit mijn pony voor weg doen!!

Ik vind pony's leuk omdat ze vaak net iets ondeugender zijn en een eigen karakter hebben. Niet dat paarden dit niet hebben, maar een pony spreekt mij daarin misschien net wat meer aan.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:23

Ben nu 22 en 1.72 ongeveer. Op de manege waar ik reed werd je vanaf je 13de aangespoord om de overstap naar de paarden te maken. Ik vond het maar niets, zoveel minder karakter... Gelukkig waren we op dat moment met het hele gezin klaar voor een eigen pony. Het werd een nrps-pony van 1.53. Perfect voor ons allemaal, ik, mijn moeder en mijn zusje rijden er na al die jaren nog heerlijk op. In het begin heeft zelfs mijn vader er wel eens op rondgehobbelt.
Scheelt natuurlijk wel dat we allemaal niet bepaald dik zijn.

winstonGR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:31

Hoi, ik ben 35 j en heb tot vorig jaar een pony (17 jaar) gehad. Ik reed er wedstrijden mee en thuis liep ze oefeningen van grand prix.
ze deed piaffe en passage en deed serie wissels enz. Ik leste er zelfs bij Jeannette Haazen mee. Ze was fantastisch. ondertussen heb ik een jong paard gekocht omdat het gewoon ontzettend moeilijk is om de hogere proeven te starten met een pony.
Maar ik kan je verzekeren dat ik dikwijls gevloekt heb bij de overstap naar mijn paard. ik mis mijn pony nog alle dagen.

dijonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:56

mij maakt het niet veel uit heb 5 1/2 jaar een paard van 1 70 gehad maar toch de over stap naar een pony gedaan vanwege ik iets kleiners en betrouwbaarders wilde.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:34

Ik word over 1,5 week 20. Ook ik rijd een pony! Een dag voor mijn verjaardag word ze van mij. Ik vind pony's altijd wel wat hebben! Ik pas op deze nog net goed, maar zou voor een evt volgende keer weer voor een pony gaan!
Ik ben niet zo heel groot (1.67) en dan is een paard al gauw te groot om zelf op te zadelen en op te klimmen!
Dus geef mij maar gewoon pony's! :D

2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:35

Ik ook! 22 jaar en nog altijd een E pony; maarja komt gewoon omdat ik er geen afscheid van kan nemen.. Gelukkig ben ik niet zo groot (1.65) :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:39

ik ook ! 30 jaar en nog steeds ponymens. :j Ook al ben ik 1m73, weeg redelijk licht dus een beetje cob-type snort met mij gemakkelijk het bos door. :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:39

Ben wel een pony ruiter.
Mijn haf is natuurlijk geen paard, ik ben gelukkig maar 1.68.
Ze is van mijn opa maar woont bij mij op de boerderij.

Maar rijdt eigenlijk liever op een paard dan op een pony. Het machtige gevoel van een enorm beest onder je wat met jou een team vormt vind ik fantastisch en heb ik toch meer met een paard dan met een pony.

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:33

Ik ben 26, 1.65 en ook echt een pony iemand..
Rij met mn fjord wedstrijden tussen de paarden.
Vroeger op de manege reed ik al liever op pony's en toen ik vorig jaar zelf besloot een eigen paard/pony aan te schaffen heb ik geen moment getwijfeld.. ik wilde gewoon een pony :)

Vind paarden ook super hoor.. zie soms op wedstrijden echt wel exemplaren voorbij komen die om te kwijlen zijn en zal ook niet zeggen dat ik nooit een paard zou kopen.

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:07

ik ben (bijna) 25 en rijd ook alleen op pony's ze staan wat dichter tegen de grond :p je valt tenminste niet zo diep. hoewel de manier van vallen ook veel uitmaakt natuurlijk. verder heb ik het er niet zo op dat de oren zo ver weg zijn dat ik er niet bij kan :P (ik heb geen idee waarom) maar het is gewoon fijner als ik even op zijn hoofd kan aaien :P
daarnaast ben ik zelf maar 1.59 mn haf waar ik op reed (is nu met pensioen) is 1.40 en paste perfect bij elkaar, ben nu aan het kijken voor iets grotere haf, zo rond de 1.45 is net iets beter, maar altijd pony's gereden, slechts 7 keer op een groot paard, 1 keer op een kleine fries.
waar ik me het meest over verwonderde de eerste keer dat ik op groot paard zat was dat zijn oren 2 keer zo ver weg waren(lange hals) maar ook 2 keer zo klein als ik gewend was :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:16

Ik heb tot mijn 23e ook alleen maar pony's gereden, eigenlijk vooral omdat ik niet over durfde te stappen op paarden. Uit nood omdat mijn bijrijdpony verhuisde en ik wel wilde blijven rijden ben ik op de manege gaan lessen en moest ik natuurlijk in de paardenles. Doodeng vond ik het, want het rijdt gewoon heel anders (lichtrijden en blijven zitten in galop lukte de eerste paar keer echt niet) en je als je valt val je van veel hoger. Maar na een paar lessen kon ik al aardig meekomen en nu vind ik het echt veel lekkerder rijden op een paard. Samen met mijn man heb ik een eigen paard van ruim 1.75, dat is dus wel wat anders als een pony. Omdat mijn man vrij lang is en ik zelf ook 1.75 ben, denk ik niet dat we ooit een pony zullen kopen of het moet later voor de kinderen zijn. De veel ruimere bewegingen van een paard vooral in galop vind ik zelf gewoon veel fijner rijden en makkelijker uit te zitten als de bewegingen van een pony. Ik kan me 8 jaar geleden na de overstap dus niet zo snel voorstellen dat ik weer een ponymensje zou worden.