Ik vind het terecht dat het paard daarop reageert zoals ie doet. En onterecht dat ie daarop afgestraft wordt.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heel anders, en een kind leg je iets uit, leer je iets, een paard niet. Die moet gewoon luisteren naar de baas. Het misdragen van een paard is zonder pardon of zonder last te hebben van je eigen geweten gewoon MEPPEN, zo hard als je kan !
gummie schreef:En niemand van jullie (op een enkeling na) vraagt zich in de eerste plaats af waaróm dat paard niet voorwaarts wil op de beenhulpen, en waaróm dat paard ineens als een katapult door de lucht gaat?
Sonja schreef:gummie schreef:En niemand van jullie (op een enkeling na) vraagt zich in de eerste plaats af waaróm dat paard niet voorwaarts wil op de beenhulpen, en waaróm dat paard ineens als een katapult door de lucht gaat?
Zeker wel, maar bij YouTubefilmpjes wordt nou eenmaal geen complete roman met achtergrondinformatie meegeleverd...
En je kúnt er natuurlijk ook eens vanuitgaan dat er NIET meteen snielugh en gmeen gedaan wordt, en dat die ruiter misschien wel niet voor niets op dat paard zit...
Het paard heeft kansen genoeg gehad om normaal voorwaarts te gaan. Wat mij betreft gaat deze ruiter zelfs té ver in het "vragen". Ik had de zweep al eerder gehanteerd. En ALS ik al sla dan doe ik dat liever 1x hard dan 10x half. Paard had z'n tikken die 'ie hier krijgt méér dan verdiend. Oók die 2e en 3e, want je ziet duidelijk dat het paard daar wéér initiatief neemt om langzamer te gaan zonder dat dat 'm gevraagd wordt.
het paard staat aan de grond genageld en de ruiter zit te schommelen en te pompen alsof het een kleuter is op een speelgoedpaard.
Alsof je een hond constant aan z'n oor trekt en dan in elkaar mept omdat hij bijt
smeetjoew schreef:Uit het filmpje wel, maar of het terecht is. Je weet toch nooit wat er aan vooraf is gegaan? Altijd oordelen zonder achtergrondinfo is gemakkelijk, maar je erin verdiepen of meer doen dan klakkeloos je mening erover te vertellen kost teveel moeite.
(wil niet zeggen dat ik goedkeur hoe deze situatie wordt opgelost)
Nell_ schreef:Ik vind eigenlijk dat de ruiter dit verkeerd oplost. Want ook mijn paard had al een tikJE gehad bij geen reactie aan het been. De ruiter loopt te wiebelen en schoppen, en opeens vliegt dat paard de lucht in, en krijgt ie een paar rotknallen.
Ik denk ook dat dit paard dit echt niet zonder reden doet!