Rijden jullie als het stormt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JeroenK

Re: Rijden jullie als het stormt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:27

Ja, maar wel in de binnenbak haha

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:06

Wij hebben een binnenbak op stal, dus dan is het niet zo'n probleem. Maar ik denk dat als ik alleen een buitenbak ter beschikking had gehad, ik niet zou gaan rijden als het echt heel hard tekeergaat buiten.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:26

Gewoon buiten met slecht weer. Tenzij het natuurlijk onweert, dat is te gevaarlijk. Vooral met bliksem. En in de winter, als de bak bevroren is natuurlijk niet!

saar0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:32

ik reed gewoon als het slecht weer was hoor. mijn meisje heeft daar erg aan moeten wennen, maar vond dit wel belangrijk. ik reed ook veel met haar buiten en als het dan ineens slecht werd, moest het niet zo zijn dat ze meteen met mij aan de kletter ging. maar ja moet je wel een pard hebben waar het wel een beetje veilig op blijft natuurlijk. met onweer reed ik niet, want de bak stond tussen de open weilanden dus dan ging denk ik als bliksemafleider functioneren :).

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:07

Ik ga niet rijden als; het echt hard regent, onweert, hard waait.

Als het gewoon normaal regent of waait, dan ga ik wel vaak rijden. Maar dan kan je echt wel merken dat het paard heel gespannen is.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:11

Als het een beetje waait ga ik nog wel gewoon rijden, maar met storm echt niet.
Met regen rijd ik helemaal niet, ik heb er zelf een onwijze hekel aan. Vind het al erg genoeg dat ik een uur door de regen naar school moet fietsen, paardrijden is m'n hobby dus dat moet leuk blijven vind ik toch. En nou heb ik ook een paard die met regen gewoon graag met z'n kont ernaartoe gaat staan en verder niets doet, en ik geef hem groot gelijk ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:12

Bij hele harde wind ga ik niet op buitenrit, maar blijf ik liever in de wei rijden :)

anoniem17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:20

nee, of het moet beginnen stormen als ik rijd

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:25

Bij hele harde wind rij ik gewoon in de buitenbak, ze wordt er heerlijk voorwaarts van. Bij regen en onweer verhuis ik toch wel naar onze binnenbak..

LisavdBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:51

Wind en regen, daar smelten ik en knollie niet van hoor.

Zelf lig ik liever onder de dekens tijdens onweer dus nee, dan vind je me echt niet op een paard nee

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:04

Wij hebben ook alleen een buitenbak..

Met onweer ga ik zeker niet rijden, vind ik te riskant. Maar met regen, wind, sneeuw en hagel kun je me wel op het paard vinden! Maar niet met stortbuiten, haha. :P

Met een buitenrit ga ik niet met onweer, harde wind, regen, sneeuw of hagel. :P Dan blijf ik liever in de bak, zeker met harde wind (en misschien opvliegende 'enge' dingen).

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:22

Ik rij eigenlijk nooit als het al hard waait. Dus laat staan als het stormt :+ .
Maar soms gaan we naar een binnenbak toe, dus dan rij ik wel als het al hard waait! :D

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:57

Als het hard waait ga ik juist rijden, dan is mn paard meestal feller. Verder rij ik heel soms in de regen maar meestal wacht ik tot het droog word. Anders zit ik 1 tot 2 uren in de regen omdat ik naar de bak moet rijden, daar heb ik niet zo veel zin in. Als we zelfs een bak hadden was ik wel gewoon gaan rijden in de regen. Als er kans op onweer is ga ik meestal niet rijden of een heel klein buitenritje.

Carolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:00

Met onweer kan gevaarlijk zijn - verders kun je in principe altijd rijden (als je zin hebt in een nat pak ;) )

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:14

Ik rijd met harde wind en een beetje regen ook nog wel(of iets harder).

Met onweer rijd ik niet met storm niet en als het echt keihard regent(zoals nu bij ons) ga ik echt niet voor de lol rijden.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:16

Regen en wind wel, onweer alleen tot het bliksemt. Maar moet zeggen dat ik toch sneller binnen blijf met slecht weer, maar als ik eenmaal rij rij ik vaak ook gewoon door.

Tanald

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:20

Hoi,

Ook wij hebben op stal enkel een buitenbak tot onze beschikking. Deze ligt temidden van de weilanden.
In principe rijd ik door weer en wind, alleen bij onweer heeft het paardje pech.... dat risico neem ik niet. Bliksem is daar ook al meerdere keren in het land geslagen . Bij heel veel wind is het paardje waar ik op rijd, gelukkig wel heel braaf, dus storm maakt voor niets uit.

lisaPrinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:21

bij ons in de binnenbak is er geen probleem met erge regen alleen bij bliskem en onweer vind ik hetr tog best wel eng dus dan ga ik aleen rijden als mijjn paard er rustig onder is en het niet al te enrnistig weer is

kyraenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:25

met de een kan ik wel rijden wanneer het regent en wind staat de ander laat me alle hoeken van de bak zien ...
vaak is het toch verstandig vooral als je alleen buiten kan rijden om dat niet met nood weer te doen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:28

Het ligt eraan.
Ik moet 10 minuten stappen naar de bak toe over een weggetje waar allemaal bomen naast staan. Als het zo hard regent/stormt dat de takken afbreken dan ga ik niet rijden ;)
Gelukkig kan ze dan meestal wel mee in de trailer, en dan rijden we gewoon in de bak :)

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:29

Regen, wind, sneeuw ik rijdt gewoon lekker buiten alleen omweer en zo dan rijd ik niet buiten en dan staat me paard ook niet buiten daar hem ik slecht ervaring mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:30

Nee ik niet met een echt gevaarlijke storm, het is voor mij namelijk 5 tot 10 minuten lopen over een open vlakte (drafbaan) eer dat we bij de binnenbak zijn. Nu moet ik wel zeggen dat het voor mij wel écht bar en boos moet zijn wil ik besluiten niet naar de binnenbak te gaan hoor :)

kyraenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:36

het moet idd wel veilig blijven

chantal1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:03

Licht aan de rest van het weer, maar in principe rij ik wel.

itsjessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:08

Met een beetje regen/wind rij ik wel gewoon, maar met onweer niet. :D