Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FitzChivalry schreef:Hoe ik het gedaan heb..
Ik heb in zijn tweede jaar heel veel schriktraining gedaan.. dus ook vanalles op/over het paard, zoals zeiltjes, ballen, jassen, dekjes longeersingel.. noem maar op..
toen hij 3 werd ben ik er op gaan zitten (zonder zadel..)
Dat ging eigenlijk zo goed (lees, geen reactie) dat hij die week nog een zadeltje op kreeg..
Ik heb hem hier eerst aan laten snuffelen, maar ik heb er niet iets heel bijzonders van gemaakt.. gewoon doen werkt voor mij heel goed.. dan vind hij het niet extra speciaal of eng..
Aansingelen heb ik heel geleidelijk aan gedaan..
En toen ben ik er met zadel en al op gaan zitten..
Nu denk ik dat het niet bij iedereen zo makkelijk gaat, mijn pony is een haflinger kruising, en erg cool in zijn koppie, hij is niet snel onder de indruk..
Natuurlijk is er altijd iemand bij geweest toen ik erop ging zitten.. je wil niet riskeren dat je je been breekt en er niemand in de buurt is..
Kelnardo schreef:En dan nog een vraag, wat verstaan jullie allemaal onder verpesten: ik zelf kan natuurlijk wel wat dingen bedenken (steigeren, bokken, gemeen doen, bijten, achterover slaan etc.) maar wat valt er allemaal nog meer onder of heb ik er zo wel een redelijk beeld van...???
.
2 x in de paddock gereden, rem-stuur-gas snapte ze en toen ben ik gelijk naar buiten gegaan. Eerste keer aan de hand met iemand, toen paar keer los met iemand en toen alleen... Wsl niet de manier van iedereen, maar voor mij was het prima zo. Ze was al verkeersmak, snapte de hulpen en lekker rechtuit gaan! We zijn nu een paar maanden verder en rijden af en toe in de bak. Verder nog steeds lekker buiten.
Maar ik kan het gewoon niet, het is zo'n goed paard en kan zo goed lopen en is ook heel erg lief!( OosevenXDemocraat) Dus ik wil het toch nog proberen maar dan door hem zadelmak laten maken en als het daarna nog niet gaat als ik erop ga zitten dan moet tie wel weg... maar proberen kan geen kwaat toch?? Die mensen vinden het wel heeeel erg dom dat ik hem houd.. vinden jullie het ook zo dom?
Vienna2007 schreef:Sowieso niet voor zijn 4e op zijn rug gaan zitten.

.. Daarna nog een keer erop en aan de longe, toen knapte de longeerlijn toen ben ik wel blijven zitten.
En toen ging het weer super. (3de keer dat ik erop zat.)