op vakantie>vreemd dat ik niemand op mijn pony wil hebben?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loody

Re: op vakantie>vreemd dat ik niemand op mijn pony wil hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:19

Ik begrijp het ook heel goed hoor.

Mijn paardje heeft ook vakantie als ik op vakantie ga. dan staat ze lekker op de wei en verder niets. Ze wordt dan wel in de gaten gehouden natuurlijk.

mika_panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:52

Ik begrijp het ook
ik heb ook liever niemand anders op mijn pony...
dat zullen de meeste wel hebben

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:54

Mijn paard mag door mijn bijrijdster gereden worden, en door 1 stalgenote, en verder niemand. Kep d'r al weleens een ruzie om gehad met iemand. Die kwam langs 'paardje kijken' en die vond het vervolgens raar dat ik voorstelde dat we buiten gingen wandelen. 'Hoezo, we gaan toch zeker wel rijden?' ehrm nee ofzo. Ook pissed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:06

Ik vind het niet vreemd.
Ik wil het zelf ook niet hebben :+
want, stel dat er wat gebeurt.. &
Ze kennen het paard niet ..
En ik vind het niet prettig, straks gaan ze haar lopen straffen,trekken in haar mond o.i.d

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:30

Ook ik vind dat niet vreemd! Ik wil zelf ook niemand op mijn paardje hebben. Want ik wil er gewoon altijd bijzijn als er iemand op rijd!
Dus paardje heeft ook vakantie als ik weg ben! Voor dit jaar zit onze vakantie er al op :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:24

Helemaal niet vreemd hoor! Ikzelf laat niemand op mijn paarden. Zelfs niet als ik er bij ben, laatstaan als ik op vakantie ben. Liever niet gereden als verkeerd gereden, vind ik.

mika_panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:02

Ik ben al een paar dagen ziek.. en normaal gesproken ga ik dan gewoon rijden.
maar nu voel ik me niet goed endus ga ik niet rijden.. nu vind ik het vervelend om iemand op mijn pony te laten rijden..:P
maaaaar ik heb gewoon een goede vriendin van me gevraagt, en ze kan goed rijden dus dan vind ik het niet zo erg

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:04

ik ken het helemaal..

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:29

ik laat sowiso niet snel iemand op mijn paard,
en ook niet als ik er niet ben.
mijn paard gaat nu toevallig in de vakantie naar mijn lesgever, en die rijd haar even echt goed door.
haar vertrouw ik wel, want ik weet dat ze het met vretrouwen doet, want ik rijd ook een paard voor haar.
dus weet precies hoe zei dat aanpakt.
verder laat ik echt nooit iemand op mijn paard,
alleen nu om het even net wat makkelijker te maken, voor mijn paard en mij.
om even de klik weer terug te winnen, want dat is allemaal weg nu, omdat zo slecht gaat.

nurses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:49

Als ik op vakantie ben heeft mijn paard ook vakantie. Rij hem nu 5 dagen in de week, waarvan ik minimaal 1 dag een buitenrit doe. Als het uitkomt ook nog wel meer.

Hij gaat dit jaar ook 12 dagen naar het land, er is dan gelukkig wel iemand die hem in de gaten houdt en als het nodig is een da belt.

EejjJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:53

Nu kan ik mijn paard nog niet berijden maar mocht dat volgend jaar wel zo zijn dan zou ik er in de vakantie denk ik ook niemand anders op laten.

In ieder geval niet als ik er niet bij ben. Dan heeft die van mij dus ook vakantie. ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:37

Ik ben het helemaal eens met mick75. Stel dat er iets ernstig mis gaat, je bent zelf lang uit de running. Dan is het voor je paardje toch niet eerlijk dat hij stil moet staan?

Ik ga zelf dit jaar 4 weken op vakantie, ik vind het ook lang, maar we gaan met de hele familie. Mijn heethoofdpaard vier weken stil laten staan vind ik echt geen goed idee. Ten eerste wordt ze dan tonnetje rond, maar ook haar spieren en conditie zijn dan zo verdwenen. En dat vind ik gewoon zonde, niet alleen voor mezelf, maar ook voor haar, ze zal daarna (weer) op een streng dieet moeten, en ook nog eens harder werken.
Ik heb een bijrijdster, die gaat haar in een deel van mijn vakantie vaker rijden. Het andere deel wordt overgenomen door een vriendin en een stalgenootje. Meiden die ik allemaal 100% vertrouw. Voor je paard is het ook wel leuk om eens iemand anders op zijn rug te hebben, zorgt voor een leuke afwisseling.

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 02:46

ik laat mijn pony alleen berijden door mijn tante (daar mijn pony ook gestald)
ik laat verder er niemand op.
maar als ik op vakantie ben rijd ze haar 1 keer in de week buiten
en dan ook nog 2 keer per week longeren

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:14

als ik een eigen pony zou hebben zou mijn pony dan gewoon ook lekker vakantie hebben ;)
alleen als ik echt iemand zou vertrouwen die lekker kan rijdedn en ook nog eens op mijn manier zou die d'r best wel eens op mogen rijden maar toch liever niet denk ik.
en het zal ook wel niet slecht zijn voor je pony als die ook eens vakantie heeft toch ;)

en ik ben ook nooit egt lang op vakantie dus maakt niet uit toch?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:17

mijn paard wordt ook alleen echt bereden doormij, m'n vader en een vriendin.
die vriendin staat ook bij mij op stal en verzorgd hem ook 1 dag per wek als ik geen tijd heb.
dit is ook de enige die ik erme vertrouw, omdat er emnsen zijn die ik níet vertrouw, zeg amar ;)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:22

Mijn paard mag in principe door iedereen bereden worden, maar je moet wel een beetje kunnen sturen en lef hebben. Dit jaar heb ik niemand gevonden die ik genoeg vertrouw om hem aan over te laten kwa rijden, ook omdat hij aan een heel strak schema zit ivm revalideren. Waarschijnlijk mijn gebrek aan vertrouwen, maar ik kan weer van voor af aan beginnen als iemand daarin een foutje maakt.
Als hij volgend jaar weer fit is, dan vind ik wel weer een ruiter om hem te vermaken tijdens de vakantie. Dat is me vorig jaar ook goed bevallen, dus waarom niet. Nu heeft hij een week vrij ( ook niet handig met revalidatie, maar beter dan verkeerde training ), dat zal hij vast niet erg vinden.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:27

Ik laat er ook niemand mee rijden, als ik op vakantie ben gaan ze lekker de wei op. Ik ga in september 4 weken weg, ene paard loopt Z1 en de andere Z2, die train ik het laatste weekje mooi af dag voor ik ga komt de ostheopaat en dan gaan ze lekker 4 weken het land op, hopelijk is het goed weer en kunnen ze 24 uur per dag buiten. Dat er wat wegzakt of weer ik veel wat, dat is imo echt onzin, heb ik nog nooit wat van gemerkt. Als ik terug komt zijn ze weer lekker fris en vrolijk, dan is het ff 2 a 3 weekjes conditie opbouwen en ze zijn weer klaar om te starten.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:28

Ik snap dat wel... Als ik op vakantie ga komt er niemand aan mijn paarden behalve iemand die er totaal niks mee heeft en er voor zorgt dat ze eten en drinken hebben meer niet (hij komt er verder ook niet aan, alleen maar een aai hij houdt namelijk niet van paarden ;) ).
Meer hoeft er ook niet mee gedaan te worden want hun kunnen dan ook even genieten van hun vakantie. Ik zou het nooit aandruven mijn paarden uit handen te geven aan andere mensen zelfs niet als ik ze al erg lang ken want niemand kan er voor zorgen zoals ik het wil. Zelfs mijn zus mag niet meer met ze doen dan borstelen en voeren terwijl ze toch al jaren in de paarden heeft gezeten haha.

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:32

Haha zo denk ik er precies hetzelfde over xmarliez. Ik ben nog niet lang weggeweest sinds ik de mijne heb maar als ik op vakantie wil heeft hij ook lekker vakantie. Ik zou echt nooit iemand erop durven laten zonder ik erbij ben, ookal is ie nu hartstikke braaf, ik vind het gewoon helemaal niks. :o

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:35

mick75 schreef:
Maar een ziekte als Pfeiffer of een gebroken been, een ernstig ongeluk met lange revalidatietijd of iets anders waardoor je langdurig uit de running bent kan iedereen overkomen, en dan zou ik persoonlijk toch wel blij zijn dat er mensen zijn die mijn paardje kunnen doorrijden. Al is het maar om te voorkomen dat ze dichtgroeit en je bijna van voor af aan kan beginnen als je weer beter bent

Ik ben 3 jaar geleden met het aanrijden van mijn toen 3 jarige eraf gevallen en heb mijn been gebroken, zat 8 weken in het gips.... Een goede vriendin heeft toen nog 2 of 3 keer op die 3jarige gezeten, puur om haar te laten wennen aan de ruiter, daarna is lekker, samen met de andere 3 de wei op gegaan. Alle 4 de beesten hebben toen dus ongeveer 12 weken stil ( stukje revalideren erbij)gestaan, maar ik kon ze daarna zo ook zo weer oppakken. Dit is natuurlijk niet ideaal maar het kon niet anders. Ten eerste zijn er maar heel weinig mensen die ik erop zou willen, en ten tweede ik denk niet dat ik iemand kan vinden die zo gek is om 12 weken lang 4 paarden te rijden :D

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:38

Ik wil dat ook niet, alleen als ik ook in Nederland ben.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:42

tja het zijn geen dieren van 10 euro kapot koop maar weer een nieuwe

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:48

Ik geef mijn paardje ook altijd lekker vakantie als ik op vakantie ben.
Lekker in het land, even hoeven uitkrabben en misschien wat in de molen. maar niet rijden of longeren.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:54

Tja, ik geef iemand groot gelijk als iemand dat niet wil hebben. Het is toch JOUW paard? JOUW beslissing dus. :j

Er zijn een paar mensen in mijn naaste omgeving die ik met en op mijn paard vertrouw. Zij hebben zelf ook een paard en gaan meestal niet eens op die van mij rijden. Dus dan heeft hij heerlijk vakantie in zo'n periode. Er zijn zat van die lesmeisjes die mijn paard graag willen 'doen', hoor, bij ons op stal, maar dat wil ik absoluut niet hebben. :n
Niet omdat ik per se bang ben voor ongelukken, nee hoor, ook vanwege andere redenen.
Alleen een paar volwassen vriendinnen vertrouw ik en de rest blijft maar lekker uit de buurt van mijn maatje. :)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:08

Stel ik zou mijn been breken oid. Dan is er maar 1 iemand die aan mijn paarden mag komen. Mijn paarden staan aan huis en worden niet bereden dus we doen voornamelijk grondwerk en lange lijnen er is 1 iemand waaraan ik ze toe vertrouw iemand met weinig ervaring maar wel met veel gevoel. Onder begeleiding (in mijn rolstoel ;) ) vertrouw ik haar toe aan mijn paarden anders niet. Ik heb dan wel het geluk dat ze aan huis staan en 24/7 buiten lopen en dus zat beweging kunnen krijgen en ze daarom altijd in de gaten kan houden zelfs in mijn rolstoeltje maar zelfs dan zou het nog moeilijk zijn ze uit handen te geven....