Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
TakeThat schreef:Wil niet zeggen dat je paard vervelend wordt van weinig rijden, verder ben ik het met je eens.
Mijn inmiddels 4 jarige merrie heb ik vandaag weer voor de 2e keer gereden na lange tijd (wegens problemen met dracht) en ze geniet er echt weer van!
ook deze merrie heb ik 4/5 keer perweek gereden toen ze 3 was, ook wedstrijden en ze mankeert niks hoor.
Nu is deze merrie ook wel bedoelt voor de hogere dressuur later, geloof best dat mensen die puur voor de lol rijden het allemaal rustiger aan doen wat natuurlijk ook prima is
Chaos schreef:Het slijten van paarden verschilt enorm, daar kun je geen pijl op trekken. Onze pony is al byna dagelijks onder het zadel sinds ze anderhalf (!!!) jaar oud is, ze is nu 25 en loopt nog dagelijks zonder ook maar enige gezondheidsproblemen.

Sjelle schreef:Chaos schreef:Het slijten van paarden verschilt enorm, daar kun je geen pijl op trekken. Onze pony is al byna dagelijks onder het zadel sinds ze anderhalf (!!!) jaar oud is, ze is nu 25 en loopt nog dagelijks zonder ook maar enige gezondheidsproblemen.
anderhalf ?? hoe dat zo dan?
Ik wil ook aangeven dat jong rijden vanaf 3 jaar niet gerandeerd op been of andere gebreken.....hoeveel paarden ik wel niet ken die later zijn ingereden en toch blijven keupel of andere slijtage mankementen hebben gekregen.......

TakeThat schreef:leeftijd maakt wel wat uit.. er kan altijd schade optreden, natuurlijk. maar als je op een paard van 1,5 gaat zitten is de kans bijna 100% dat je er schade aanoverhoud