wat doen jullie met je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Clauwtje

Re: wat doen jullie met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:22

Ikzelf rijd 1 á 2 keer per week. Mn bijrijdster rijd ook 2 keer per week...plus 2x per week moet hij met pessoa aan de longeerlijn...en de ene keer heeft hij een rustdag, de andere keer gaan we een lange wandeling maken...Elke dag gaat ie los in de bak... Maar af en toe ziet het er heeeel anders uit...

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:28

Ik doe heel veel verschillende dingen:
Fietsen, wandelen, buitenrijden, zonder zadel naar buiten, balkjes lopen in de bak, longeren met touwtjes, longeren zonder touwtjes, gewoon los laten lopen, kunstjes in de bak oefenen. Wij doen dit allemaal bitloos. Ze staat ongeveer 1 a 2 x per week stil. Dan staat ze op het moment gewoon 24/7 in de wei :9

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:39

Eigenaresse en ik (bijrijdster) proberen in elk geval voor veel afwisseling te zorgen. Onder andere longeren, longeren met balkjes, wandelen, buitenrit, dressuren, grondwerk etc.

Powerhorse94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:34

omdat ik te groot ben rijd ik bijna nooit meer (hoogstens 1x per week)
maar meer lekker aan de hand een eind wandelen of longeren en meestal wel 2 dagen rust en 1x in de week geef ik les aan een 7 jarig meisje die leerd paardrijden.

gewoon allemaal leuke ontspannen dingetjes daar houd ze van!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:18

Ik train 5 dagen in de week (dressuur),
hij heeft 1 dag vrij en de andere dag ga ik langs huis (kwartiertje heen en kwartiertje terug stappen) en daar halen we dan iets lekkers voor ons allebei :+

Hij staat overigens het hele jaar door van 8 tot 8 buiten in de wei :)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:23

Het verschilt per dag/weer.
Als het weer goed is, dan rij ik elke dag 1 paard. dus om de dag 1 paard. En dan krijgen ze beide 1 dag rust.
Dus ik rij 5x in de week. En daarnaast nog wandelen,borstelen etc.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:39

Ik heb 1 x clubles en 1 x springles, krijgt een keer in de week een dagje vrij en de rest van de tijd rij ik thuis (of op wedstrijd).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:41

Ik rij 3 of 4 dagen in de week dressuur en longeer 1x per week.
Verder: buiten wandelen, spelen, vrijheidsdressuur, vrijspringen, enz. En soms heeft hij een daagje mens-vrij op de wei :D

tobyy_mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:20

ik rijd bijna wel elke dag in de bak dressuurmatig, maar ik ga meestal elke zondag met een vriendin naar buiten,:)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:38

Wandelen en longeren.
Binnekort zadel er eens op, en beginnen met rijden! :)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:42

Meestal maken we buitenritten, soms in de bak dressuurmatig rijden, af en toe longeren.
Voor de rest lopen mijn paarden altijd hele dagen buiten dus ze hebben naar mijn idee genoeg afleiding en afwisseling ;)

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:43

Oei XD

De jonge paarden rijd ik meestal in de (buiten) bak en soms ga ik er mee naar buiten of doe langelijnenwerk
Verder rijd ik 2 paarden vast eentje kan alleen maar buiten gereden worden anders loopt ie zich in de bak kreupel
en de andere wissel ik meestal af. Dan weer dressuuren-springen in de bak en dan weer een crossrondje buiten. Ik heb haar laatst ook gelongeerd

Frizzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:50

ik rijd mijn verzorgshet 2x per week dressuurmatig in de bak.
af en toe in plaats van rijden, longeren of grondwerk.

xannetju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:53

ik doe heel veel verschillende dingen. maar ik rij geen dressuur ofzo en daar train ik em ook niet in.
even wat dingetjes die ik doe :
- fietsen ; hoofstel om en hij loopt super braaf naast de fiets zelf in galop (sommige mensen vinden dit gevaarlijk maar geloof me als ik zeg dat dit met mijn paard kan)
- wandelen ; als het snert weer is en hij er toch even lekker uit kan
- in de bak rijden / springen
- buiten rijden :D
- zonder zadel rijden
- longeren
- losgooien
etc etc

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:11

Ik rijd enkel dressuur. Na het rijden ga ik dan nog wel eens het natuurgebied in om daar uit te stappen - en af en toe stiekem een drafje te pakken, haha.
Daarnaast een buitenrit op z'n tijd en hij gaat herhaaldelijk de paddock in en in de zomer staat 'ie elke dag een aantal uur in de wei. Heel af en toe longeer ik 'm.