Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Twiggy2008 schreef:suleilitha schreef:Ach weet je, de ergste tegenstanders van roken zijn ook ex-rokers, zo zie ik het ook wel een beetje
Gaat niet altijd op. Heb een gloeiende hekel aan sigaretten en ik heb niet gerookt, hoor.
Norway_girl schreef:Ach wat maakt het allemaal uit, bit of niet, we houden allemaal even veel van ons dier
Twiggy2008 schreef:Vudress schreef:Het lijkt wel zo te zijn hoe diervriendelijker iemand pretendeert te zijn hoe naarder de streken zijn die ze uithalen met paarden.
Ik vind het orenspel van die paarden vaak genoeg zeggen.
Ik vind dit ook weer zo'n enorm stemmingmakende opmerking.
Equimotion schreef:Als je je een beetje verdiept hebt in hoe paarden iets leren kun je al heel snel je conclusies trekken. Je zult namelijk altijd een keer iéts moeten doen wat de gewenste reactie bij het paard oplevert, waar je hem dan voor kunt belonen zodat hij prikkel aan gedrag gaat koppelen. Daarna kun je pas de prikkel gaan verfijnen.
Aangezien een paard niet kan praten lukken dit soort trucs dus niet door hem op z'n schoft te kriebelen en te vragen of hij even op z'n achterbenen wil gaan staan.
Equimotion schreef:Als je je een beetje verdiept hebt in hoe paarden iets leren kun je al heel snel je conclusies trekken. Je zult namelijk altijd een keer iéts moeten doen wat de gewenste reactie bij het paard oplevert, waar je hem dan voor kunt belonen zodat hij prikkel aan gedrag gaat koppelen. Daarna kun je pas de prikkel gaan verfijnen.
Aangezien een paard niet kan praten lukken dit soort trucs dus niet door hem op z'n schoft te kriebelen en te vragen of hij even op z'n achterbenen wil gaan staan.
Mindfields schreef:Wat grappig weer he dit.
Toen ik een paar maanden geleden ergens in een topic over hem zei dat hij in werkelijkheid helemaal niet zo is als hij naar buiten doet voorkomen, werd ik door een mod teruggefloten en werd ik aan alle kanten aangevallen dat ik zat te rellen.
Ik zei het niet voor niks hoor toen. Maargoed.
Vudress schreef:Wat wil ik dan dat ik zeg? Dat het allemaal fantastisch is en dat die paarden er blij uitzien??
Citaat:Wat naar mijn mening gewoon verkeerd gebruik van het bit betekent. Dit zie je óók bij bitloos gereden paarden. het ene paard heeft nergens last van frustratie of wat dan ook, maar het ander vind op een andere manier wel weer irritatie. Ik bedoel als je maar hard genoeg aan een bitloos hoofdstel rukt lijkt me dat ook niet erg prettig.
suleilitha schreef:Femke16, de meeste ruiters die met bit rijden hebben niks tegen de aanhangers van bitloos rijden maar meer problemen met de manier waarop het rijden met bit continu wordt aangevallen.
randalinpony schreef:Wat op bokt constant gebeurt is dat de excessen van beide methoden gebruikt worden om de andere partij te verketteren.
Ook wel genoemd: moddergooien.![]()
Rij trouwens met en zonder.