Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

als je op je enigste eigenste heel leuk de baan door kan, en je kan dat op een ander vreemd paard niet...... dan ben je op je enigste eigenste best gevorderd, maar op dat andere paard absoluut een beginner

KiWiKo schreef:met 10 jaar manege ervaring verongeluk je met een jong, goed aan de hulpen staand sportpaard.......
IK durf het niet aan....... en ik heb echt kopers weggestuurd.
Konden ze nog zo brallen over dat hun altijd op de stoute manegepaarden moesten, en dan kan het jonkie nog zo braaf zijn...... maar ervaring heeft mij geleerd dat het gewoonweg levensgevaarlijk kan zijn.
)
) maar heb alles proefondervindelijk geleerd met schade en schande, met vallen en opstaan. En dat is iets wat velen uit het oog verliezen, niet hoe lang je rijdt telt, maar wat je al hebt meegemaakt. ERVARING dus KiWiKo schreef:met 10 jaar manege ervaring verongeluk je met een jong, goed aan de hulpen staand sportpaard.......
Konden ze nog zo brallen over dat hun altijd op de stoute manegepaarden moesten, en dan kan het jonkie nog zo braaf zijn...... maar ervaring heeft mij geleerd dat het gewoonweg levensgevaarlijk kan zijn.
NaNi schreef:In advertenties waar paarden te koop aangeboden worden, of waar verzorgpaardjes aangeboden worden, zie ik telkens de opmerking "niet geschikt voor beginners" terugkomen.
Maar wanneer ben je nou een beginner, en wanneer niet meer? Waar ligt voor jullie de grens? Wat moet je kennen en kunnen voordat je beginner-af bent? Zit dit in kwaliteit (jaren ervaring) of kwantiteit (niveau, sóórt paarden dat je gereden hebt) ?
Ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
KiWiKo schreef:met 10 jaar manege ervaring verongeluk je met een jong, goed aan de hulpen staand sportpaard.......

daniella74 schreef:KiWiKo schreef:met 10 jaar manege ervaring verongeluk je met een jong, goed aan de hulpen staand sportpaard.......
Dus jij verkoopt altijd uitsluitend aan mensen die al eerder een eigen paard hebben gehad? Denk toch echt dat je dan een grote groep mensen te kort doet.
maar als ik het gevoel heb dat het niet goed gaat komen, dan moeten ze echt een deurtje verder gaan kijken.
sorrie hoor als je je beledigd voelt