Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mexx schreef:Snoevie schreef:dat eurostar krukje klinkt goed,waar is die nog meer te koop?
Nu bij Divoza in de aanbieding voor € 12,95. Ik ga hem vanmiddag halen en dan druk bezig om mijn paard te leren stil te staan naast het krukje![]()
Er wordt nog aardig wat op verdiend dus!
Tja... Maar ook die kan last hebben van haar rug, of een scheef getrokken zadel...
Elan_GV schreef:nou, ik geloof niet dat mijn paard er zoveel last van heeft, dan had ze wel stil blijven staan. Die loopt gewoon weg, of ik er nou naast hang of niet...
Troef loopt ook altijd weg, maar nu ik met een krukje opstapte, bleef ze staan!! Niet gelijk, want ze vond uiteraard het krukje eerst eng
Maar toen ze merkte dat ik geen echt gewicht op de beugel hoefde te zetten, bleef ze staan. Ik kreeg dus het idee dat ze normaal juist gaat lopen, om van dat 'hanggewicht' van mij af te komen.
juf_esther schreef:Opstappen met een krukje is beter voor de paardenrug, zie artikel in de Bit van afgelopen maand. Ik heb het idee dat je het steeds meer ziet, opstappen met krukjes. Zeker op maneges, waar paarden door veel verschillende en vaker op een dag bereden worden, lijtk het me wel een goede zaak.
Aan de andere kant vind ik het ook belangrijk dat kinderen leren ook zonder krukje op te stappen, is ook een eis voor bv het ruiterbewijs.
flo31 schreef:Het krukje is toch gewoon voor de ruiter zelf, als hij met z'n been niet tot de stijgbeugel kan of vergis ik me? Ik begrijp dat het voor een paard niet zo leuk is als er iemand aan een kant van em hangt maar zo erg kan het toch niet zijn?
Zelf heb ik een soort poetsbak die hol is onderaan waar je dan ook kan opstaan! Je kan er dan gewoon handschoenen ofzo in steken en als kruk gebruiken!
Elan_GV schreef:nou, ik geloof niet dat mijn paard er zoveel last van heeft, dan had ze wel stil blijven staan. Die loopt gewoon weg, of ik er nou naast hang of niet...