1 paard 2 of meer verzorgsters?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:42

misschien mest jij zo goed uit dat de ander het te schoon vind om uit te mesten :)* en daarom opstrooit?

wij mesten elke dag de stallen ,maar soms zien ze er ook prima uit, dan ligt het wat verstopt :+

op mijn vorige stal deden we vaak om de dag mesten en opstrooien :j

en met 2 bijrijdsters gaat prima, ik heb jaren 2 bijrijdsters gehad en nooit problemen.

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 18:45

mirgino schreef:
misschien mest jij zo goed uit dat de ander het te schoon vind om uit te mesten :)* en daarom opstrooit?

wij mesten elke dag de stallen ,maar soms zien ze er ook prima uit, dan ligt het wat verstopt :+

op mijn vorige stal deden we vaak om de dag mesten en opstrooien :j

en met 2 bijrijdsters gaat prima, ik heb jaren 2 bijrijdsters gehad en nooit problemen.

ja het zo idd wel kunnen hoor ;) maar geloof me hij is echt gewoon altijd vies behalve dan als die op de wei staat maarja , dat is niet echt gebeurt de afgelopen weken/maanden. :P
Ook hoor ik van de anderen op stal dat ze gewoon niks doet met hem (nouja gister heb ik gehoord van de eigenaar dat ze voor het eerst weer eens is gaan rijden omdat ze nooit durfde of geen tijd had) maar dan staat die dus ook nog eens langer op stal dus word het ook eerder vies dus ik denk dat dat bij dit geval niet zo is :)

Frederiekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:18

ik heb een een pony gedaan met iemand anders,
dat ging opzich wel goed, we gingen altijd samen heen, en dat wou super.
alleen na dat verhaal van jou, denk ik dat jullie een keer moeten gaan praten daarover, misschien komen jullie tot een oplossing :)

BinkieDusty

Re: 1 paard 2 of meer verzorgsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:25

Ik rij een 4 jarig paardje.. en die deel ik ook met een ander meisje. Zij rijdt hem op vrijdag en om de week op zondag. Ik rij op dinsdag (les), woensdag en dan ook om de week op zondag. Dat wisselen we dan weer af. Het paardje is niet makkelijk, en behoorlijk groen en dat merk ik elke keer zodra zij heeft gereden. Het is een heel aardig meisje, maar persoonlijk vind ik niet dat zij het aankan om dit paardje te rijden. Het paardje moet werken, anders wordt ze vervelend. Maar zij rijdt alleen maar buiten, zet het dier nooit aan het werk. Dit mag ik elke keer weer oplossen als ik erop stap. Dit vind ik een nadeel ervan, maar voor de rest gaat ze super met het dier overweg. Ik heb de eigenaar ook al gezegt, dat ik liever niet deel, of dat ze les moet krijgen omdat dit gewoon niet goed gaat. Gelukkig is hij het met mij eens en gaan we hier ook iets aan doen :)

Het meisje begrijpt ons gelukkig wel, en wil ook graag les van ons, over hoe zij ook het paardje aan het werk moet zetten, en dingen moet leren, ipv de kantjes ervanaf te lopen

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:30

Met mijn vorige verzorgpaard, die ik 6 jaar heb verzorgd, deelde ik altijd met één meisje. Ik reed dan op de dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdag en zij op de overige dagen. Ik kon het opzich prima met haar vinden. Tot dat de eigenaresse haar steeds ging voortrekken.. toen werd het wat minder..

Je moet gewoon accepteren dat het niet jouw paard is, maar die van de eigenaresse. Ik vind het zelf niet kunnen als er meerdere mensen op één paard rijden, maarjah dat kunnen wij, als verzorgsters, niet bepalen.
Wees maar gewoon blij dat je een verzorgpaard heb die je zo vaak mag verzorgen / berijden!

Liefs

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:53

ik heb een keer een verzorgpaard gehad en die moest ik delen met 5 mensen, nou zeg ik je.... dat is goed waardeloos :S
Zowel met rijden als met mesten, want ik kon dus ook iedere keer die stal leegharken.
Daarnaast kwam het ook wellus voor dat we met zijn allen tegelijk daar waren, en dan was het echt van... tja wie gaat er nu rijden?? Waardeloos.. ben zo blij met mijn eigen paardje :):)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:29

Ik lees van veel mensen dat ze een verzorgpaard hebben die ze moeten delen.
Maar zijn er ook mensen zoals ik die een eigen paard hebben en delen?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:42

Dit is een oud topic :-) Ik zet een slotje.