daniella74 schreef:Ik heb op zich niets tegen dat bloed maar ik vind dat teveel mensen alleen daar naar kijken omdat sommigen denken dat ze op afstamming wedstrijden rijden. Je kan niet ontkennen dat met name de dressuursport een soort mode er op nahoudt met afstamming terwijl springvolk meestal voornamelijk kijkt of het paard ergens fatsoenlijk overheen komt als ze een paard zoeken. Bovendien maakt het uit of je een hobbyruiter bent of een fanatieke sportruiter en wat je eigen vaardigheid is. Er is niets irritanter dan een losrijterrein of een les die verstoord wordt door een ongecontroleerde combinatie met een dame die te pas en te onpas roept dat ze wel een Jazz rijdt maar beter af zou zijn op een hobbelpaard.
Ja, snap jewel hoor. Was meer zelfspot naar mezelf
Hij voelde als veulen niet hectisch aan en het ws een koop met mijn hart, net zoals ik mijn gelderse merrie 12 jaar geleden kocht met mijn hart. Dat achteraf mensen met kennis zeggen dat het een paard is voor beroepsruiters, neem ik op de koop toe. Ik zie wel. je moet er aan toe zijn en/of zo'n wat lastiger paard moet bij je passen denk ik.
Maar het onderwerp van dit forum is toch over Gelderse paarden? Ik vind ze zo fijn en zo veelzijdig inzetbaar, maar voor mijn wens was mijn merrie in ieder geval niet helemaal geschikt. Wie kent trouwens die mooie (Farrington) Gelderse merrie Tyara van Mieke .... Wauw ik heb haar een ZZ-zwaar proef zien lopen. Om te smullen! Een echt gelderse merrie met heel veel dressuurcapaciteit!
groetjes