@ casperrr wat doe je dan met de slof als je niets afdwingt? als je er niets mee doet heb je hem toch niet nodig ?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Betteke schreef:Er wordt hier gesuggereerd dat als je niet weet hoe je met een slof moet rijden, dat het dan een dwangmiddel is. Dus de mensen die er wel mee rijden kunnen dat zo goed dat ze ook precies de inwerking ervan weten.
Over lezen gesproken....
MLoeser schreef:Ze heeft in een ander topic snel een link geplaatst... zonder te weten waar het over gaat.
En niemand heeft beweerd dat je je paard naar de ontspanning rijd met een slof...

lijntje87 schreef:waarom neem je neit eerst eens wat vaker les, of beter les?
dan ipv meteen naar een hulpteugel te grijpen.
waar de rijkunst ophoud begint de zadelkamer.
Luckystory schreef:Celiien schreef:ik heb ook die link gelezen,
leef je even uit?
Jeezes zeg,
Dit is puur liefdadigheid van Betteke.
Ik (arme student) verveel me te pletter en vertoon zwaar studie-ontwijkend gedrag. Betteke helpt me gewoon een handje door me op interessante topics te wijzen. Iets op tegen?
MLoeser schreef:garny95 schreef:wat een mooi spreekwoord lijntje, nog nooit gehoord...
ik zou het ook zoeken in goede instructie, ipv een hulpteugel
Mag ik je vragen de post te lezen boven je eigen post?
Citaat:George Theodorescu:
''Diep en rond rijden heeft alles te maken met het aantrekken van de buikspieren. dat sporters goede buikspieren nodig hebben, wisten de oude Grieken al. Dat geldt voor alle sporten: van hardlopers tot boksers. Maar maak je door diep en rond rijden de buikspieren sterk? Volgens mij past dat niet bij hun anatomie. Een paard moet in balans lopen, in evenwicht.''
Om dezelfde reden heeft hij nog een stelregel: geen slofteugel in zijn stal:
''Daarmee kun je helemaal foute dingen doen. Mensen hebben geen inwerking op hun paard en grijpen naar de slofteugel. Het principe in rijden is, dat je het lichaam van het paard naar zijn hoofd moet sturen. Voorwaarts dus. Gebruik je een slofteugel, dan doe je het andersom, dan trek je het hoofd naar het lichaam toe. Dat is achterwaarts rijden. Een slofteugel heeft niks met correct rijden te maken. Je liegt tegen jezelf, je hebt rijtechnisch niks gedaan, je hebt niks opgelost.In de hand van een meester is een slofteugel goed. Maar een meester heeft de slofteugel niet nodig.''
Splinter schreef:Celiien schreef:pure liefdadigheid?
pff je kan me rug op met je liefdadigheid..
dit is je reinste een reltopic starten
dit vind ik niet netjes nee, en uit de tent lokkend.
als je onze reacties leest zijn ze gewoon normaal, dus ik begrijp niet goed waar je je druk over maakt
garny95 schreef:had ik gelezen, ik besloot er niet op te reageren, maar nu je me quote wil ik dat wel doen.
Eerst zien dan geloven, ik ben ook niet zo onder de indruk van je profiel dus zet ik mijn vraagtekens ook bij je opmerking.