Dus ik snap niet waarom de anders uitwerking zijn..
Gewoon mijn mening natuurlijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yamcha schreef:Apart voor mij graag. De inwerking is anders met bit, als bitloos. de uitwerking zal ook anders zijn.
Buiten dat is de klassieke dressuur gebaseerd op rijden met bit.
Je kunt best dressuur bitloos willen rijden, niks op tegen, maar dat is dan niet klassiek, en dus een andere competitie
Yamcha schreef:Apart voor mij graag. De inwerking is anders met bit, als bitloos. de uitwerking zal ook anders zijn.
Buiten dat is de klassieke dressuur gebaseerd op rijden met bit.
Je kunt best dressuur bitloos willen rijden, niks op tegen, maar dat is dan niet klassiek, en dus een andere competitie
Tender_12 schreef:Dressuur rij je toch op je zit/gewichtshulpen?
Dus ik snap niet waarom de anders uitwerking zijn..
Gewoon mijn mening natuurlijk
Yamcha schreef:Waarom zou je dat überhaupt bitloos willen rijden? Dan maakt het toch niets uit?
Toch zijn er mensen nogal fanatiek voor bitloos rijden. Waarom dan?
Blijkbaar is de inwerking toch anders, anders zou dat verschil er niet zo prominent zijn
Urielle schreef:Apart. Het plaatje interesseert me geen jojo trouwens, maar de inwerking van een hoofdstel met of zonder bit is heel anders schijnbaar. Een van de punten waar ik nog steeds niet weet wat ik ermee aan moet is dat een paard met bit steeds in verbinding moet lopen, van achter naar voren, maar voor (contact met het bit) moet er dus wel zijn. Met bitloos begreep ik uit het eerder topic dat dat niet gaat omdat je dan in feite 'hulp voor terug' geeft. Dat zou dus al inhouden dat ruiters die met bit rijden wel dat contact moeten hebben, ruiters zonder bit zouden dan met losse teugel moeten rijden. Een ruiter met bit met losse teugels wordt afgestraft ivm achter het bit (paard moet de hand van de ruiter volgen omlaag)
Verder heb ik nog steeds mijn twijfels over het samen losrijden. Er is me verzekerd dat een bitloos hoofdstel scherper inwerkt dan een bit, maar dan vraag ik me af waarom er zo graag bitloos gereden wordt?
danieke94 schreef:apart gewoon omdat het eerlijker voor allebij is je hebt jury die je daardoor minder punten geeft enz. maar wat ik niet snap vanaf de z of iets hoger is het toch verplicht om met S&T te rijden hoe doen de bitlosen dat dan ?
Kirstjuhh schreef:Urielle schreef:Apart. Het plaatje interesseert me geen jojo trouwens, maar de inwerking van een hoofdstel met of zonder bit is heel anders schijnbaar. Een van de punten waar ik nog steeds niet weet wat ik ermee aan moet is dat een paard met bit steeds in verbinding moet lopen, van achter naar voren, maar voor (contact met het bit) moet er dus wel zijn. Met bitloos begreep ik uit het eerder topic dat dat niet gaat omdat je dan in feite 'hulp voor terug' geeft. Dat zou dus al inhouden dat ruiters die met bit rijden wel dat contact moeten hebben, ruiters zonder bit zouden dan met losse teugel moeten rijden. Een ruiter met bit met losse teugels wordt afgestraft ivm achter het bit (paard moet de hand van de ruiter volgen omlaag)
Verder heb ik nog steeds mijn twijfels over het samen losrijden. Er is me verzekerd dat een bitloos hoofdstel scherper inwerkt dan een bit, maar dan vraag ik me af waarom er zo graag bitloos gereden wordt?
sluit ik me bij aan