Bojangles schreef:Misschien moet ze zelf eens een flinke tik met de zweep op d'r hoofd krijgen..
Ja helemaal mijn idee, zulke mensen zouden niet eens aan een paard mogen komen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bojangles schreef:Misschien moet ze zelf eens een flinke tik met de zweep op d'r hoofd krijgen..
midgie schreef:Bojangles schreef:Misschien moet ze zelf eens een flinke tik met de zweep op d'r hoofd krijgen..

Kun je zo hard gillen dat je 't dierenmishandeling vind, maar ik ga niet het risico nemen dat ik straks met 500 of meer kg bovenop me op de grond lig, of nog erger. Als een paard steigert uit ondeugd, dient dit gewoon gecorrigeerd te worden. Zoals Kiwiko ook al zei; doe het 1 keer goed, en dan is het gelijk voor altijd opgelost
En daar word je paard echt niet kopschuw van. Die beesten zijn vreselijk slim, en hebben echt wel door dat je ze op dat moment corrigeert voor het steigeren.
Heb het al zo vaak zien gebeuren, met groepsbuitenritten e.d. Was er bv een meisje met een pony, en dat beest was gewoon zo ongeduldig, kon het niet opbrengen om eventjes een paar seconden stil te staan. Dus dan ging ie gelijk op de achterbenen. En het meisje maar "Rustig, komt goed. Braaf, jut jezelf niet zo op, kooomt goed"
Tuurlijk lief paardje, steiger jij maar als je het er niet mee eens bent
Nee, sorry, maar dan vraag je er in mijn ogen gewoon om dat je paard uiteindelijk de baas over jou word, en laat het nou net ff andersom moeten zijn
Elliebelle schreef:JaMyGuCcI schreef:het paard associeert de klap als het stoten van zijn hoofd maar als dit meerdere keren per het rijden gebeuird heeft het geen nut
ik heb weleens gehoord dat iemand een rauw ei op het hoofd van het paard heeft stuk geslagen hierdoor dacht ie dat ie zijn hoofd heeft gestoten en zich heeft verwond schijnt te helpen
Ik heb zelfs gehoord om met een fles water tussen zijn oren te slaan zodat het water erruit loopt, en het paard denkt dat hij zich gestoten heeft en er bloed over zijn hoofd loopt. Het moest wel geholpen hebben, maar nee dat is absoluut niet mijn manier.

) midgie schreef:Bojangles schreef:Misschien moet ze zelf eens een flinke tik met de zweep op d'r hoofd krijgen..

Kuggur schreef:Het is inderdaad weinig effectief om een paard in geval van steigeren met een zweep op het hoofd te slaan. Ik raad een hamer aan, doen ze het gegarandeerd nooit weer.

. Ik vind niet snel iets te ver gaan, maar mocht Kuggar het niet sarcastisch bedoelen, dan vind iuk he ttoch wel een ietsie sneu.
.