Ponyparkcity dierenmishandeling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spike2002

Re: Ponyparkcity dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 19:26

Ik ben er nu 3 keer geweestmet mijn kinderen van en 6jaar, en kan niet zeggen dat de pony´s het slecht hebben.

Het is ook niet zo als je met de pony niet eens word dat je geen andere pony krijgt je kan je pony ruilen al je wilt of je reseveert de pony als hij je bevalt.

Wij hebben alle keren een andere pony gehad en waren alles zeer lief met de kinderen.
Je ziet natuurlijk ook wel die grote meiden die rond galoperen maar daar wordt ook wel eens wat van gezegt.

En hete groten deel zijn kleinere kinderen die een 15 minuten op de pony zitten dan met veel gras de pony bij het huisje hebben staan tot hij s´avonds weer terug naar de stal moet.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen bij, maar zet 300 shetlandruiters bij elkaar dan zie je waarschijnlijk niet veel verschil.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:55

Ik ga er ook al jaren heen Ja
Dierenmishandeling is het niet.. maar de paardjes kunnen heet beter krijgen. Knipoog
En het park mishandelt ze niet.. het zijn de vakantiegangers die ze 'mishandelen' als je het zo bekijkt. Knipoog
En als de pony echt iets niet wil dan doet die dat ook niet hoor..
Mensen die er geen verstand van hebben pakken ze wel streng aan, maar de ponys kunnen doen wat ze willen. En die mensen die er wél verstand van hebben die weten ook hoe ze er mee om moeten gaan. Knipoog
Als ze nou broodmager zouden zijn zou ik zeggen oke, maar dat zijn ze absoluut niet. En ze hebben ook vaak rust Ja

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:40

Mishandeling nee, ze staan gewoon lekker op de wei enz. En het park mishandelt ze zeker niet, als je van mishandeling zou spreken zou het van de vakantiegangers komen.
En als de pony's het verschrikkelijk zouden vinden zouden ze denk ik ook wel reageren.

Horsiies13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:48

Ik ben er al 3 keer ofzo geweest en het is totaal geen dierenmishandeling.
De meesten laten ze wel drinken hoor,want een hele dag rijden zonder zelf te drinken doe
je niet.Dus ga je drinken en rust de pony en die krijgt ook drinken.En ze worden goed verzorgt.
Tuurlijk wil je zelf je pony er niet bijzetten dat is normaal maar die shetjes vinden het wel
leuk.Ik mis die pony's wel erg zeker Magda,Bruno en Bella.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:54

Horsiies13 schreef:
Ik ben er al 3 keer ofzo geweest en het is totaal geen dierenmishandeling.
De meesten laten ze wel drinken hoor,want een hele dag rijden zonder zelf te drinken doe
je niet.Dus ga je drinken en rust de pony en die krijgt ook drinken.En ze worden goed verzorgt.
Tuurlijk wil je zelf je pony er niet bijzetten dat is normaal maar die shetjes vinden het wel
leuk.Ik mis die pony's wel erg zeker Magda,Bruno en Bella.

Dus JOUW pony zou er niet mogen staan, maar de pony's die er staan vinden het wel leuk? Beetje kromme redenatie.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:06

Sluit me geheel bij Vjestagirl aan Knipoog Het is vast niet het toppunt van mishandeling, dat zeker niet, maar je kunt jezelf ook voorstellen dat dit gewoon niet zo geweldig is voor die beestjes. Al dat getrek en gepluk en pony moet dit, pony moet dat. En dan kun je zeggen: ohoho, dat heb ik helemaaaal niet gedaan. Oke, jij niet en misschien 50 andere kinderen ook niet, maar die 250 andere pony's dan...? Het is gewoon onmogelijk om toezicht te houden op al die beestjes, dat gaat niet. ik vind het maar niks eigelijk Bloos

nadeche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:29

ik kwam er altijd toen ik klein was,
en nee ik vind het geen dieren mishandeling.
ze zijn wel eingenwijs enzo, maar denk ook dat ze gewoon zo zijn geworden door geen concequente aanpak.
en ze hebben t daar wel goed, zien er niet slecht uit.
vind het wel goed daar!

kivenkantaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:37

Ik vind het daar leuk! Die paardjes lopen wel als kuikens achter elkaar aan trouwens. Ooit reed mijn zus op een pony daar, en 20 meter voor ons liep een ander. Die kreeg de kolder in zn hoofd en ging liggen, en toen ging die van mn zus ook meteen liggen XD volgens mij hadden die beestjes het wel leuk daar. Wel stom dat ze daar tegen ons zeiden dat we een aanloop moesten nemen en er dan op moesten springen...lijkt me niet zo goed? Verward
en ze zijn wel eigenwijs ja die paardjes...maarja de meesten zijn shetjes dus dat zegt al weer heel veel want die zijn bijna altijd eigenwijs.

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:41

kivenkantaja schreef:
en ze zijn wel eigenwijs ja die paardjes...maarja de meesten zijn shetjes dus dat zegt al weer heel veel want die zijn bijna altijd eigenwijs.

dat is klets. Ik heb 4 shetties, schatten van beesten, hebben hun streken maar doen alles voor mij. die beestjes zijn zo eigenwijs omdat dik 95% van die mensen daar NIET kan rijden.

kivenkantaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:44

Margoot schreef:
kivenkantaja schreef:

dat is klets. Ik heb 4 shetties, schatten van beesten, hebben hun streken maar doen alles voor mij. die beestjes zijn zo eigenwijs omdat dik 95% van die mensen daar NIET kan rijden.

ik had het dus ook over DE MEESTE shetjes. Degene die ik heb meegemaakt hadden heel goed een eigen willetje. En dat hoeft helemaal niet slecht te zijn.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:15

Margoot schreef:
kivenkantaja schreef:

Ik ben het met je eens, dat bericht van Kivenkantaja is kletspraat. Ik heb ook een shetlander, superbraaf beest kan je zomaar een kind opzetten hem vertrouw ik ook helemaal. Op de manège waar ik vroeger reed waren ze ook braaf, op een uitzondering na dan. Je kan niet van shetlanders zeggen dat het ondeugende donders zijn, net zomin als je kan zeggen dat ze altijd braaf zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:19

naaaaaah ken meer stoute shets dan meewerkende, brave dieren Lachen Lachen

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:23

Maar ik ken er dan weer veel meer bravende, meewerkende. Knipoog Zo zie je maar dat ze niet allemaal dezelfde zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:24

ik moet altijd wel om ze lachen, ik ken weinig gemene shets.........

maar wel ondeugden Lachen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:29

ik dacht dat ze daar geen pony's meer hadden??. Vandaar ook de naams verandering in pretpark slagharen??

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 15:25

de meeste pony's daar hebben gewoon de hele dag het bit in en sommige snappen niet dat de pony's ook wel even willen drinken,, maar nee,,, er wordt maar de hele dag gereden

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:32

irissahorse schreef:
de meeste pony's daar hebben gewoon de hele dag het bit in en sommige snappen niet dat de pony's ook wel even willen drinken,, maar nee,,, er wordt maar de hele dag gereden

klopt, en dan thuiskomen en heel stoer vertellen dat je paard hebt gereden en zelfs hebt gesteigerd, hóe, dat wee tje niet. maar je hebt gesteigerd dus man o man, wat bén je trots. Sigaar

_Bellami_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:20

Ik denk dat niemand precies weet wat er gebeurd met 300 pony's. Ik bedoel, de mensen die op bokt zitten en er met de kinderen komen zijn (lijkt mij) natuurlijk goed voor de pony's.
Maar kinderen zijn kinderen.. en ouders die geen verstand hebben van het verzorgen en berijden van pony's krijgen ze ook mee. Ik vind dat onverantwoordelijk. Natuurlijk zou het erger zijn als ze geen eten kregen of iets dergelijks maar je weet gewoon niet wat er met de beestjes gebeurd want er is niet voldoende goede begeleiding.
En ik zou MIJN pony nooit aan iemand meegeven waarvan ik niet weet hoe die met paarden omgaat. Dus die maatstaf hanteer ik ook voor paarden of pony's die niet van mij zijn..

Het idee is dus leuk maar alleen onder begeleiding van een ervaren persoon is het voor de pony's verantwoord.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:28

Vind het er niet fijn, zulke grote kinderen op zo'n uk..
Afschaffen die zooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:58

sandr0 schreef:
ik dacht dat ze daar geen pony's meer hadden??. Vandaar ook de naams verandering in pretpark slagharen??

Toen ik daar zo'n 15 jaar geleden op vakantie was stonden er ook geen pony,s meer bij de huisjes.
Is dat dan nu wel weer zo?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:32

Je hebt ponyparkcity (heeft ook nog Collendoorn geheten, was vroeger ponypark slagharen), je hebt de tipi's, nog een gebied en attractiepark slagharen. Het gaat om die eerste, alleen daar heb je pony's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:36

Mizora schreef:
Je hebt ponyparkcity (heeft ook nog Collendoorn geheten, was vroeger ponypark slagharen), je hebt de tipi's, nog een gebied en attractiepark slagharen. Het gaat om die eerste, alleen daar heb je pony's.

oke, op die fiets! ;)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:17

Ik vind het niet echt mishandeling, alleen als je een kind of volwassenen van maar dan 60kilo er op zet dan denk ik niet dat dat erg goed voor de rug van zo'n shetje is..En het lijkt mij ook niet echt leuk voor zo'n pony om de hele dag een kind die aan je zit te sjorren en alleen in de nacht even voor zich zelf hebben. En zo'n beest heeft dan ook bijna nooit 1 dagje vrij. :P

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:36

Ik werk in het zomerseizoen in ppc (niet bij de pony's overigens, maar in de saloon). Soms loop ik wel eens de winkel uit om mensen even op de neus te wijzen want het kan er echt vreselijk aan toe gaan. Met name de ouders kunnen er wat van, die hangen dan met het hele gewicht aan de 'teugels' die aan een veel te groot bit zitten dat aan een stalhalster is vastgemaakt.

Dit is typisch een organisatie die het stempel "ter meerdere r en glorie van de mens" verdient.

De dieren hebben het buiten de uren dat ze bij hun mensen zijn overdag om trouwens heel erg goed hoor! Ze lopen buiten het seizoen om de hele dag in de wei met z'n allen en zowel in als buiten het seizoen krijgen ze 's nachts die mogelijkheid ook.

Er mag trouwens ook wel wat beter op leeftijd gecontroleerd worden...

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:00

ben er nu 2 keer geweest en zie er mannen op een zhetje van ong. 80 cm zitten waar niets van word gezegt *enja de mensen die daar werken hebben het gezien ;)* ook kinderen van 12 die een takje zoeken en daar die pony mee gaan slaan want het is erg leuk dat hij gaat bokken...