Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yamcha schreef:Het is ook moeilijk.
Maar weet je... onwetendheid is niet echt een excuus. We hebben het allemaal moeten leren, en er is genoeg info te vinden. Er zijn ook nog genoeg mensen met wie je kunt meelopen, en leren en kijken.... dan hoef je al die stomme dingen niet meer uit te halen
Dat is dus ook het probleem, dat tegenwoordig zo anders gekeken wordt naar de paarden.Farouche schreef:Citaat:Of een heel ander iets… de hond die nooit wordt geborsteld, en eens in de 3 maanden bij de trimmer 3 uur lang moet afzien, omdat de hele vacht vervilt is…. “want borstelen vindt hij niet leuk”. Komt dierenmishandeling niet veel vaker voor dan je denkt? Is het wel zo opvallend? Is wat wijzelf doet, eigenlijk wel fair naar het paard?
Dit gebeurd zooo vaak, mijn moeder is hondentrimster, en die heeft dan honen op tafel waarbij de klitten in de oksels zo erg zijn dat het pijndoet bij elke pas..
En ik vind onwetenheid en dierenmishandeling toch een verschil.
AMarijn schreef:Ik haal nu missschien even een oude koe uit de sloot, maar dit heeft 2 kanten.
Ik heb een hond met een lange rot vacht die heel snel klit. Ik probeer hem elke dag te borsten maar hij heeft zo;n haat aan borstelen dat hij gaat bijten in je hand. Ook gaat hij heel hard piepen dat het pijn doet (omdat hij zo tegenstribbeld) Dan is het weer een soort van mishandeling ik hem borstel omdat hij dan zo gaat piepen van de pijn. en als ik hem naar de trimster breng 1 keer per 2 á 3 maanden vol met klitten is ook weer mishandeling. eigenlijk kan je haast alles mishandeling noemen want er zit altijd twee kanten aan een verhaal.
Dus toen ik begon met lezen van het topic dacht ik meteen van ow ik mishandel alleen maar me hond? (niet dus ik probeer het goedde met hem voor te hebben.)
AMarijn schreef:Ik heb een hond met een lange rot vacht die heel snel klit. Ik probeer hem elke dag te borsten maar hij heeft zo;n haat aan borstelen dat hij gaat bijten in je hand. Ook gaat hij heel hard piepen dat het pijn doet (omdat hij zo tegenstribbeld) Dan is het weer een soort van mishandeling ik hem borstel omdat hij dan zo gaat piepen van de pijn. en als ik hem naar de trimster breng 1 keer per 2 á 3 maanden vol met klitten is ook weer mishandeling. eigenlijk kan je haast alles mishandeling noemen want er zit altijd twee kanten aan een verhaal.
Dus toen ik begon met lezen van het topic dacht ik meteen van ow ik mishandel alleen maar me hond? (niet dus ik probeer het goedde met hem voor te hebben.)
Paardentango schreef:Het slaat door, ik leef al eventjes en zie de ontwikkelingen. Nu worden paarden in drassige weilanden de godganse dag naar buiten gestuurd. Baasje gaat natural.
Hoefjes worden op basis van andere voorbeelden, heeeeeel ver weg, en hele andere paarden bekapt. Waarom ?
Paardentango schreef:Ik geloof echt dat de meesten het doen omdat ze denken dat het echt goed is voor hun paard. Dat wel. Maar help elkaar, en durf ook je mond open te doen.
De paarden zwijgen, tenmnste als je niet naar alles kijkt.

AMarijn schreef:Ik haal nu missschien even een oude koe uit de sloot, maar dit heeft 2 kanten.
Ik heb een hond met een lange rot vacht die heel snel klit. Ik probeer hem elke dag te borsten maar hij heeft zo;n haat aan borstelen dat hij gaat bijten in je hand. Ook gaat hij heel hard piepen dat het pijn doet (omdat hij zo tegenstribbeld) Dan is het weer een soort van mishandeling ik hem borstel omdat hij dan zo gaat piepen van de pijn. en als ik hem naar de trimster breng 1 keer per 2 á 3 maanden vol met klitten is ook weer mishandeling. eigenlijk kan je haast alles mishandeling noemen want er zit altijd twee kanten aan een verhaal.

Ninx schreef:Veel van die brallerige zinnen op Bokt storen me mateloos.... ik kan daar echt niets mee.
Ik geloof ook niet zo in het dier paard als zijnde een slimme trucendoos die van alles verzint om baaslief te slim af te zijn.
Yamcha schreef:Wanneer ben je fair? En hoe dan?
En wat ie dierenmishandeling nu eigenlijk?
SETEFURII_ schreef:Ja, daar heb je inderdaad gelijk in, dat is ook hetgene waar ik me het meeste aan erger, mensen willen tegenwoordig niet meer nadenken(denk ik dan)
de meeste mensen zijn er ook meteen van overtuigd dat ze ergens iets van weten, wat vaak helemaal niet zo is.
meestal zijn deze mensen ook te koppig om dat in te zien
m.i. niet. Als je de ingesteldheid hebt om regelmatig na te denken over je eigen acties die zie je ook wel in dat sommige dingen niet kunnen en verbeter je ze. Een échte dierenbeul denkt niet na over zijn acties en doet gewoon maar door. Dát is fout!
Kymalin schreef:Ik las laatst ergens dat iedere verkeerd getimede tik in feite al dierenmishandeling is. Daar zit natuurlijk wel wat in.... Een tik of correctie is niet verkeerd maar wanneer je het niet op het juiste moment doet is het natuurlijk voor een paard niet meer te volgen en dus onfair. Je kunt tenslotte een paard niet uitleggen waarom en dus alleen maar op het moment zelf anticiperen..