Uitgelachen met mijn tuiger,, NU LACH IK veel harder !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flugeltjeJarig

Re: Uitgelachen met mijn tuiger,, NU LACH IK veel harder !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 12:20

flugeltje schreef:
ik word met wedstrijd ook wel voor mijn sokken gereden, maar nou niet omdat ik een tuiger heb ( dat zien de meesten niet eens),maar sommige mensen doen dat gewoon

moonlight lees is even wat ik hierboven geschreven heb...je moet wel even leren lezen..

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 12:23

flugeltje schreef:
Rianneke schreef:
maar als je het een ander al niet gunt vind ik het niks gek dat je vervolgens uitgelachen word als jij je paard niet juist voor elkaar hebt Bloos

ik gunde het hun niet omdat ze mij uitlachten...daarom lach ik nu hun uit

Jij vond het toen toch ook niet leuk om uitgelachen te worden? En nu doe je hetzelfde? Klinkt behoorlijk zielig! Misschien wordt het eens tijd om volwassen te worden Knipoog[/quote]

ik lach hun niet letterlijk uit, want ik zie deze mensen niet eens meer, ik lach ze uit op de manier om ze er gewoon uit te rijden op wedstrijd..ik bedoel het niet zo letterlijk.
En dat hun mij toen uitlachten, heb ik niet echt mee gezeten, heb daar alleen maar meer motivatie door gekregen.

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 12:24

en ben erg volwassen hoor...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:25

nou volgens mij zit je er nog steeds mee aangezien je er wel een topic over maakt Clown

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:28

ik werd ook weleens uitgelachen met mijn shetlander als ik aan het wandelen of mennen was. Nou ja laat ze lekker, ik heb lol met mijn pony en dat is het belangrijkste, en dna maakt het echt niet meer uit of je nu een shetlander, shire, fjord, KWPNer of weer wat anders hebt. Zolang jij maar gelukkig bent met je paard Lachen

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 12:29

flugeltje schreef:
Jaren heb ik moeten knokken met rijden, om zijn houding goed te krijgen,zijn gangen ruim en vlakker te krijgen, ook kwamen er meerdere blessures bij, waardoor hij rechtsom niet kon galopperen/ extreem scheef was. Neurotisch en temperamentvol van karakter en dus heel snel over de penarie, heel veel tijd met ontspanning bezig geweest.
Och...bloed zweet en tranen hebben dit gekost...

Maar nu sinds 2 jaar is hij helemaal toppie..afgelopen 1,5 jaar ben ik er weer uit geweest wegens zwangerschap, nu weer opgebouwd en weer als vanouds.

Op wedstrijden laat ik de goede dressuur paarden achter me, dat is zo geweldig, rijd ze gewoon finaal weg, vroeger lachten ze me uit om mijn kromme tuiger...nu lach ik keihard terug !!

Januari ga ik weer startten en haal ik die lachende mensen in No Time weer in hihi

Zijn er mensen die dit kennen ???

Mensen lees mijn verhaal is goed........ dan snappen jullie het misschien...

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 12:31

Rianneke schreef:
nou volgens mij zit je er nog steeds mee aangezien je er wel een topic over maakt Clown

nou nee... dat is meer om het feit dat ik gewoon blij ben dat mijn paard goed is en het goed doet.

of moet je hier altijd negatieve dingen plaatsen op bokt...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:32

ik heb alles woord voor woord gelezen, maar kan er maar niet achterkomen wat je dan wel goed bedoelt?

volgens mij blijft het dat jij ontzettend je best hebt moeten doen voor je paard en dat je eerst uitgelachen werd en dat je em nu wel voor elkaar hebt en nu hun uitlacht...

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 12:36

ja idd nou daar is toch niks mis mee ?? vind ik wel terrecht, ik lach wel in mezelf...in die zin van: ik heb het voor elkaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:47

Jee Rianneke wat ben jij vreselijk aan het zuigen zeg bah! Je moet hier nou niet de boel om gaan lopen draaien...

Flugeltje, meid, ik kan het me goed voorstellen dat jij het laatst lacht! En je mag hartstikke trots zijn op jezelf en je paardje!!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:48

flugeltje schreef:

Zo kom je op mij niet over

Maar als je er toen niet mee zat dat mensen je uitlachte, waarom maak je je er dan zo druk om dat je er een topic over maakt? Verward Je had ook een topic kunnen maken over de successen met je tuiger en dat je daar blij mee bent. Maar je legt de nadruk op het uitlachen van je concurrenten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:51

WesseLady schreef:
flugeltje schreef:

Zo kom je op mij niet over

Maar als je er toen niet mee zat dat mensen je uitlachte, waarom maak je je er dan zo druk om dat je er een topic over maakt? Verward Je had ook een topic kunnen maken over de successen met je tuiger en dat je daar blij mee bent. Maar je legt de nadruk op het uitlachen van je concurrenten...

Wat hebben bokkers toch een inlevingsgevoel van -100 zeg! Je kan je het vast niet voorstellen hoe ze zich voelt? Nooit het gevoel gekend van iets bereiken terwijl je verteld werd dat het je toch niet ging lukken? Is echt een fijn gevoel hoor! En dat staat helemaal los van concurrentie, dat is alleen maar de context in dit specifieke geval...

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:01

Liek_ schreef:
Wat hebben bokkers toch een inlevingsgevoel van -100 zeg! Je kan je het vast niet voorstellen hoe ze zich voelt? Nooit het gevoel gekend van iets bereiken terwijl je verteld werd dat het je toch niet ging lukken? Is echt een fijn gevoel hoor! En dat staat helemaal los van concurrentie, dat is alleen maar de context in dit specifieke geval...

Ja, dat kan ik me voorstellen... Maar wat ik me niet kan voorstellen is dat je dan andere mensen wilt uitlachen. Dat is nou net waar dit over gaat.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:05

Ik begrijp je, ik werd ook uit gelachen door een meisje omdat ik een ietswat verwaarloost uiterlijke pinto zonder afstammeling had gekocht die niets kon, voor alles bang was en bovendien nog eens mensenschuw was. Volgens haar had ik m'n paardje beter naar de slacht gebracht omdat ik er toch niets mee kon aanvangen en het nooit een schoonheid zou worden.... Nu 3 jaar later is hij uitgegroeid tot een prachtige, zwaargebouwd paard (en dik Bloos ) met mooie lange manen, volle staart, een pracht van een karakter en van niets maar dan ook niets bang is. Oké hij heeft ook z'n mindere kantjes hoor bv dat het een echte uitdager is qua rijden, enorm koppig en sterk is. En ja het rijden gaat niet altijd super maar we hebben al veel bereikt en wie weet, misschien rijden we ooit nog wedstrijden.

Het meisje is kwestie heeft bijna al een jaar een zogenaamde top springpaard met een goede afstammeling, maar kan er niet mee de baan op, ze kan hem amper poetsen, rijden met andere paarden gaat niet want anders slaat hij tilt en als ze niet oppast dan steigert hij.

Wat de TS eigenlijk probeert te zeggen dat veel mensen je uitlachen omdat je geen toppaard hebt gekocht met een superafstammeling en omdat je dat niet hebt kun je nooit iets bereiken met je paard...
Liek_ schreef:
Ja, dat kan ik me voorstellen... Maar wat ik me niet kan voorstellen is dat je dan andere mensen wilt uitlachen. Dat is nou net waar dit over gaat.

Het is niet echt uitlachen, het is meer een gevoel dat je hebt van: "mij uitlachen met m'n paard waar ik toch niets mee ging kunnen bereiken en nu kun je me niet eens bijhouden"

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:08

Goh zat hier laatst nog aan te denken...

Was op een Fjordenwedstrijd, en een mevrouw stond nogal op te scheppen over haar dochter(?)
Ik citeer: 'ja ze rijd met 2 fjorden tussen de KWPNers, en het gaat zó goed. Ze lachten haar allemaal uit, maar zij kan tenminste écht rijden, want zij komt met een fjord, en dan rijd ze die KWPNers eruit, dus heb veel meer respect voor haar omdat zij dat doet met een fjord en niet met een KWPN.'
Dus ik zeg doodleuk 'ja maar dat je een kwpn hebt hoeft niet gelijk te betekenen dat je veel beter bent of altijd wint, of beter gezegd dat je niet goed kan rijden omdat je op een KWPN komt en niet met een fjord.
"jij rijd zeker wedstrijden met een KWPNer he?"
'nee mevrouw met een fries in het M2 Clown '

*stilte*

Dat ik er een KWPNer bij start heb ik er maar niet bij verteld ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:15

WesseLady schreef:
Liek_ schreef:

Ik denk dat het er hier over gaat dat getypte woorden weer eens heel anders overkomen dan wanneer het gezegd wordt Knipoog Ik denk niet dat ze letterlijk mensen uit heeft staan lachen: hahaha kijk mij eens Clown

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:23

Liek_ schreef:
Jee Rianneke wat ben jij vreselijk aan het zuigen zeg bah! Je moet hier nou niet de boel om gaan lopen draaien...

ik draai de boel niet om Clown

en nee ik snap nog steeds het idee van de ts niet. tuurlijk kan je trots zijn op jezelf, maar om dat nou als uitlachen te beoordelen?!
ik zou de ts nu juist uitlachen Clown gewoon omdat ze zich nu blijkbaar veel beter voelt omdat ze er nu een dressuur-kwnp-er uit heeft gereden en daar super trots op is.
komt een beetje over als vroegah waar een meisje uit mijn club persee boven mij wilde eindigen met de club-kampioenschappen omdat zij juist ja een goede dressuurpony had en ik een merkloos lomp geval Clown en als ik boven haar eindigde was het altijd janken Cool en mij boeide het geen reet aangezien ik toch de punten kreeg die ik op dat moment verdiende Knipoog
beetje ander verhaal maar zeker een soort gelijk idee!

rij voor jezelf en kijk naar je eigen punten en leer van je fouten en kijk waar je beland is mijn idee altijd.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:33

Natje_Spirit schreef:
Het is niet echt uitlachen, het is meer een gevoel dat je hebt van: "mij uitlachen met m'n paard waar ik toch niets mee ging kunnen bereiken en nu kun je me niet eens bijhouden"

Dan nog ben je wel erg bezig met wat die ander doet. Echt, ik kan me voorstellen dat je blij bent met succes, lijkt me logisch. Maar waarom wil je jezelf nou zo graag boven die ander plaatsen? Want dat is wat je doet...

Liek_ schreef:
Ik denk dat het er hier over gaat dat getypte woorden weer eens heel anders overkomen dan wanneer het gezegd wordt Knipoog Ik denk niet dat ze letterlijk mensen uit heeft staan lachen: hahaha kijk mij eens Clown

Nee, dat mag ik hopen dat ze dat niet heeft gedaan Huilen van het lachen

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:46

Ik zeg altijd "moge de beste winnen" en dat mag een tuiger, haflinger, fjord, nrsp of kwpn'er zijn. En ook al word je uitgelachen het zegt meer over hen dan over jou. Hou de eer bij je zelf en wees sportief.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:55

hihihi Haha! super goed van jullie, laat die tuttige dressuurmiepen zien wat jullie kunnen met jullie tuigers, vaak hebben ze veel meer uitstraling door hun trotse houding, en meer beengebruik.

Zelf had ik een draver dat nog niks kon, en al die dressuurmiepen wisten het beter en lachen me uit met zo van ze kan niet rijden.

En nu kan me draver zo vanuit stilstand heel hard in galop en dan weer stilstaan als ik dat vraag, dat kunnen hun superdressuurpaarden niet eens hihihi, wie het laatst lacht, lacht het best Go jij! Go jij!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:55

yarrah schreef:
Ik zeg altijd "moge de beste winnen" en dat mag een tuiger, haflinger, fjord, nrsp of kwpn'er zijn. En ook al word je uitgelachen het zegt meer over hen dan over jou. Hou de eer bij je zelf en wees sportief.

Inderdaad! Lachen

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:07

Wie het laatst lacht, lacht het best!
Toch? Knipoog

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:23

Ik heb dit topic met verbazing zitten te lezen. De woorden die de TS gebruikt, zijn volgens mij figuurlijk bedoeld. Kinderachtig? Welnee, denk dat het gewoon een verkeerde woordkeus is geweest. Ik vind dat het enthousiasme er wel uitspringt.
Het ras paard waar je voorkeur naar uitgaat is voor iedereen persoonlijk. Zolang jij maar blij bent met je paard is het toch goed? Ik ga geen oordeel geven over een paard wat voor een bepaalde tak van sport is gefokt, ook goed presteerd in een andere tak. Als een (ras)paard voor een specifiek doeleind gefokt is, dan wil dat niet automatisch zeggen dat deze uiteindelijk ook goed zal gaan presteren. De kans is wel groter. Je mag trots zijn op wat je bereikt met je paard of deze nu wel of niet voor het specifieke doeleinde is gefokt.
Ook ik loop wel eens tegen vooroordelen aan. Je kan die mensen informeren over je (ras) paard, verder is het aan hun wat ze met die informatie doen. De TS is toevallig erg trots dat haar paard een tuiger is, helaas heeft ze haar gevoel niet anders omschreven.

IluvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:15

Ik vind het juist kinderachtig als mensen neerkijken op andere omdat ze volgens hen een 'minder' paard hebben.

Het voelt toch hartstikke lekker om dat soort mensen te laten zien dat ze ongelijk hebben.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:20

kinuh schreef:
juksz schreef:
Volgens bedoel jij het met 'dressuurmiepen' die meiden die idd van pappa dure beesten onder de kont krijgen en in hun leven nog geen enkele keer een paard zèlf hebben opgeleidt.
En niet die mensen die er,net als jij,hard voor hebben gewerkt,zij het met een prachtig dressuurpaard,halinger,tinker of wat dan ook!

Waarom moet je dan persé een paard zelf opleiden? Geloof me, een Z-paard/pony is niet makkelijker dan een B-pony. Ik rijd een B geklasseerde en een Z-geklasseerde en die Z pony heeft mij heel wat meer bloed, zweet en tranen op geleverd dan die B pony, waar ik zo mee weg kon rijden.

Ik vind het gewoon jammer dat er over eerdere Z-ponys/paarden en over 'echte dressuurpaarden' zo wordt gepraat, want het is gewoon niet zo.

Ik heb letterlijk nachten gejankt omdat het maar niet lukte met m'n Z-pony, en ik heb er 2 jaar voor gezwoegd, elke dag opnieuw om die winstpunten binnen te slepen. Geloof me ook bij mij ging het pas na jaren super goed. En ja nu heb ik t voordeel dat mijn pony ooit al eens een appuyement heeft gelopen, maar dat betekend niet dat 'ie alles in één keer doet Knipoog

Dat bedoel ik ook niet.
Je ziet momenteel vaak dat meiden(ook jongens...)snel van pappa een duur beest krijgen en nog nooit zelf een paard hebben opgeleid.
Ik vindt deze leerschool voor elke ruiter/amazone belangerijk.