Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
AngeliqueB schreef:Klooi niet te lang zelf aan, het wordt van kwaad tot erger, en wat velen al aanhaalden: professionele trainer! Diegene die jullie nu helpt, laat hem/haar longeren, en kijk hoe je paard het dan doet.. Een ongeluk zit in een klein hoekje en je zou de eerste niet zijn, die een steigerend paard bovenop zich kreeg...
den_shir schreef:Ik heb zeker wel iets aan het commentaar van jullie allemaal.. Alleen ja ik voelde me erg aangevallen met sommige commentaren.. Mijn paard was trouwens die dag niet ziek .. eerder vervelend, en dan vind ik dat je hem juist moet pakken, anders krijgt hij zijn zin. Ook kan ik die galloperende paarden niet ontlopen.. Ik moet daar langs.. Het was niet tijdens het longeren. Dit ging gewoon goed. Alleen de ene kant gaat het beter dan de andere..
Diegene die ons helpt met het inrijden, ga ik wel aanspreken.. Ik vind dit eigenlijk ook niet kunnen. Hij laat veel aan ons over.. Terwijl hij er alles vanaf weet! En die stapel planken was een stal die ik niet kon... Daar lagen blijkbaar planken boven En ik dacht dat dat het plafond was!!
Vanavond gaan we rustig longeren.. Als de bak niet te nat is. En de ervaren persoon gaat gewoon mee;)
Majbritt schreef:Op de manege was er ook een pony die gelongeerd was, maar dat deed ze voor geen meter meer ze had er gewoon geen zin meer in en ze was ook al gewend aan het hoofdstel dus hebben ze bedacht ja het gaat echt niet goed met longeren en ze is gewoon zo eigenwijs we gaan er gewoon is op en dat deed ze echt perfect! ze doet echt helemaal niks en nu nog steeds loopt ze echt heel leuk en ze heeft er harstikke veel plezier in dus het hoeft niet perse super goed te gaan eerst bij longeren dat komt heus wel eenkeer. Als je gewoon vertrouwen in je paard heb en je denkt dat je paard het aankan zou ik het gewoon proberen desnoods er even opzitten.
Groetjes(K)!
aerdenhout1 schreef:Majbritt schreef:Op de manege was er ook een pony die gelongeerd was, maar dat deed ze voor geen meter meer ze had er gewoon geen zin meer in en ze was ook al gewend aan het hoofdstel dus hebben ze bedacht ja het gaat echt niet goed met longeren en ze is gewoon zo eigenwijs we gaan er gewoon is op en dat deed ze echt perfect! ze doet echt helemaal niks en nu nog steeds loopt ze echt heel leuk en ze heeft er harstikke veel plezier in dus het hoeft niet perse super goed te gaan eerst bij longeren dat komt heus wel eenkeer. Als je gewoon vertrouwen in je paard heb en je denkt dat je paard het aankan zou ik het gewoon proberen desnoods er even opzitten.
Groetjes(K)!
Wat een heerlijk onzin verhaal! Ze had er geen zin meer in en was eigenwijs? Ik denk dat het longeren al niet door een ervaren mens is gedaan,en toen iemand erop ging zitten het paard overbluft is geweest.
suleilitha schreef:Ja, vooral doen.........
Weet je, je kunt een paard, als je het goed doet, voor bijna 100% beleren aan de longe. Goed aan de hulpen krijgen, commando's leren, overgangen, nageeflijkheid vragen. De enige stap die je dan nog moet doen is de stap óp het paard en dan rij je zo weg.
Zeker als ik met de trekpaarden bezig ben.