Ik word hier zoooo moe van.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klaartje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 01:13

TS je hebt helemaal gelijk, vooral je laatste voorbeeld (dat van de jury) word ik zo zat..
Mijn KWPN kan 10 centimeter springen :+ terwijl een fjord van vroeger die was echt een springwonder

Draflinger

Re: Ik word hier zoooo moe van.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:37

ik vindt ook dat de TS gelijk heeft, niet iedere KWPNer kan Z dressuur niet iedere TInker/haflinger kan Z dressuur...
Het is natuurlijk wel zo dat 'sommige' juries liever een mooie kwpner in de ring zien dan een dikke koudbloed maar als jij netjes rijd krijg je de punten die je verdient.

baronnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:25

Het licht inderdaad net aan het paard zelf ! sommige kunnen het beter als de ander. dat hebben wij mensen toch ook.. :(:)

stoneysmokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:16

RoosG schreef:
Ik word zoo moe van al die topic met ;
Hoe hoog kan een tinker springen,
of
Wat kan een haf allemaal
of (nog vaker)
Ik krijg geen hoge punten omdat ik een fjord heb!!
Bah,
Hoe hoog een ras kan, verschilt per paard,
wat een ras kan, verschilt per paard,
en dat je geen hoge punten krijgt, zal echt niet aan het ras liggen hoor!
sorry, maar ik zag net weer 2 topic's met dit soort vragen.
en elke week komt er wel weer een nieuwe.

Het spijt me heel erg dat ik hier over aan het zeuren ben.
maar ik word er erg moe van..
wat vinden jullie hier nou van?

ik weet niet of het hier goed staat

Edit:
Ik wil ook weer niet zeggen dat elk paard/pony 1.10 kan springen of z net zo snel behaalt als het paard van je beste vriendin, maar het ligt niet aan het ras, terwijl het daar wel vaak op word afgeschoven.

ja vind ik ook je kan nog het beste springpaard kopen die al Z is maar je moet ze er zelf na toe rijden

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:22

Ik word zoooo moe van topics over andere topics :D :D :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:33

Wat ik eens heb meegemaakt.
Ik ga de naam van de jury niet noemen(alsof ik die nog weet) maar ik moest omdat ik nog geen 18 jaar was bij de pony's starten(wel onderling).
Een meisje van stal haar pony was ziek en mocht op mijn pony ook starten.

Uiteindelijk had ze hogere punten dan mij terwijl hij alle voltes ineens de andere kant op ging en heel hard met haar ging rennen. Dit deed hij niet bij mij.

Toen we in de kantine stonden na te praten hoorde ik achter mijn rug om dat de jury tegen iemand anders van de manege zei dat ze dat meisje maar had laten winnen omdat ze het zielig vond en ik 3 jaar ouder was en ze zo haar best deed(als of ik nooit me best doe voor een proef :+ ).

Eigelijk vond ik dit zeer oneerlijk. Maar ik ben er maar niet op in gegaan. Dat kind was blij met haar rozet.

Maar het is en blijft een jury sport. Dus je kan soms benadeeld worden omdat je op een ras rijd wat de jury niet aanstaat of op leefdtijd zoals dit voorbeeld. Maar het hoort niet.(En niet elke jury is zo, er zijn ook hele goede jury's ;) )
Ik maak me er ook niet zo druk om, ik rij alleen onderling en voor me lol.

Saaaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:03

Je hebt idd helemaal gelijk! :D

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:06

TS: leuke tinkers in de profiel ! *kwijlt*

Toch worden koudbloeden vaak nog bevooroordeeld, het is indd ook moeilijker om bv. een tinker hoog de dressuur in te rijden, dit alleen omdat sommige oefeningen wat moeilijker zijn, koudbloeden hebben een voorwaarts gangwerk, en warmbloeden een opwaartste daarbij is bv het wijken moeilijker voor ze door de bouw van de schouders.
Iemand die de ambitie er voor heeft, en de juiste training gebruikt komt er heus wel. Zolang de basis ermaar is, een recht en soepel paard dat goed reageert op de hulpen.
*verwijst naar bokker roosa met Z tinker*

Niemand kan mij wijsmaken dat er géén jury leden zijn met een vooroodeel over koudbloeden, die zitten er altijd wel tussen. Zolang je zelf maar bent overtuigd van wat je samen met je knol kan !

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:36

Citaat:
haflinger is heri nu 2 jaar. eerste half jaar kon ze niet springen. en nu springt ze los de 1,40 en onder de man 1.20 en dat komt omdat eigenaar en ik er zoveel plezier in hebben ! (diertje is zelf 1.43)

Ik hoop dat ik dit verkeerd begrijp, je springt onder de man met een 2-jarige haflinger?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:40

Haflinger is hier nu 2 jaar, zullen we er van maken dat dierje al 10 is ;) dus ja je begrijpt het behoorlijk verkeerd

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:42

RoosG schreef:
Ik word zoo moe van al die topic met ;
Hoe hoog kan een tinker springen,
of
Wat kan een haf allemaal
of (nog vaker)
Ik krijg geen hoge punten omdat ik een fjord heb!!
Bah,
Hoe hoog een ras kan, verschilt per paard,
wat een ras kan, verschilt per paard,
en dat je geen hoge punten krijgt, zal echt niet aan het ras liggen hoor!
sorry, maar ik zag net weer 2 topic's met dit soort vragen.
en elke week komt er wel weer een nieuwe.

Het spijt me heel erg dat ik hier over aan het zeuren ben.
maar ik word er erg moe van..
wat vinden jullie hier nou van?

ik weet niet of het hier goed staat

Edit:
Ik wil ook weer niet zeggen dat elk paard/pony 1.10 kan springen of z net zo snel behaalt als het paard van je beste vriendin, maar het ligt niet aan het ras, terwijl het daar wel vaak op word afgeschoven.

Je hebt gelijk hoor!
Maaruh aan de andere kant, dan vraag ik eens advies en eigenlijk weet ik al wat de mensen op bokt zeggen: het is altijd:
Je moet er hulp bij zoeken of je moet grondwerk gaan doen _O-
Dus er zijn niet altijd domme vragen, maar ook domme antwoorden ;)

aardbeitjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:46

vreselijk is dat! mijn vriendin heeft een fjord die geweldig springt.
ze had vroeger een haflinger die over de 1.50 sprong.

wat een bullshit. ze kunnen even mooi lopen als sportpaardjes!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:26

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Er zijn fjorden die verder komen als een "gewoon" paard. :+

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:47

mee eens.. als je een haflinger goed rijd kan je hem net zogoed rijden als een andere ruiter bijv. een WPN-er rijd :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:42

Klopt helemaal mee eens.
Ieder paard kan springen. Alleen per paard verschild hoe ver je hierin kan gaan.
Als je zegt ik krijg niet meer punten omdat ik een fjord,haf of wat dan ook heb. Dan neem je de deskundigheid van de jury in twijfel, en waarom koop je dan geen 'gewoon' rijpaard? Kijken of het dan beter gaat }>

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:28

RoosG schreef:
Edit:

Tuurlijk wel. Zelfs een koe kan 1.10 springen. maar dat is wat anders dan een parcours rijden..

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:29

het ligt ook wel aan de ruiter hoor, hoe een pony dressuurt of springt!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:33

ik ben van mening dat elk paard z kan lopen...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:15

Heytisme@ elk paard? nee zeker niet. Zie jij een paard met atrose ook gewoon het z in?

elk paard dat nog onbeleerd is en geen lichamelijke beperkingen heeft kan je naar het z toe rijden zou een beter standpunt zijn ;)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:30

oke, ik pas het even aan, elk gezond paard, zonder lichamelijke (ernstige) beperkingen

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:57

Sommige rassen zijn van nature wel wat meer aangelegd voor springen, maar het moet daar inderdaad niet op af worden geschoven. Zijn hier op bokt ook wel wat bewijzen van het tegendeel beschikbaar *D

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:12

Ik ben het wel eens met de meesten hier dat op zich elk paard kan springen, maar dat het aan de bouw ligt hoe hoog. Maar bij dressuur weet ik het niet, hoor. Volgens mij wordt er door de jury behoorlijk wat gediscrimineerd, en zal een fjord minder punten krijgen dan een KWPNer, ook als ze het beide even goed doen.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:19

misschien kunnen ze het wel, op hun niveau van kunnen... en dat hoeft niet persee door een jury beoordeeld te worden? maar wel dat je zo'n proefje een beetje fatsoenlijk uit kunt rijden... en alle oefeningen op je niveau kan laten zien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:23

Nargini schreef:
Ik ben het wel eens met de meesten hier dat op zich elk paard kan springen, maar dat het aan de bouw ligt hoe hoog. Maar bij dressuur weet ik het niet, hoor. Volgens mij wordt er door de jury behoorlijk wat gediscrimineerd, en zal een fjord minder punten krijgen dan een KWPNer, ook als ze het beide even goed doen.

Mag ik hier even uitleg bij, ik begrijp níets van je verhaal :n

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:19

het ligt natuurlijk niet aan het ras!
maar aan de training, ruiter, belering enz.
een paard dat opgroeit in een springstal zal beter kunnen springen dan dressuur..
en tuurlijk heb je de uitzondering zoals de fries.. of de ijslander (die kennen meer gangen)