Picasso schreef:DarkoFoitzik schreef:oew dat gevoel ken ik van die Spiegel. ik heb nogal ene binnenvetter en een paard met een groot eerlijkheidsgevoel. Hij gaat voor mij door het vuur zolang je hem in zijn waarde laat. straf je hem of pak je hem te hard aan dan krijgt meneer spanning en dan krijg je niks meer gedaan. altijd heel moeilijk/fijn je wordt telkens terug gefloten bij een misstap.
Mooi is dat hè? Soms heel frustrerend omdat je zo met de neus op de feiten wordt gedrukt. Ik hoef maar een beetje spanning in m'n lijf te hebben, iets scheef te zitten en het gaat niet gebeuren. Ik voel ook dat hij zoveel blijer en losser is nu hij anders gereden wordt. Rug deint meer, passen ruimer, meer voorwaartse drang: hij laat me zitten omdat ik hem de ruimte geef.
Herkenbaar, mijn merrie is net zo. Loopt de sterren van de hemel als je alles precies goed doet, maar bij ook maar een beetje spanning, scheefheid of dwang (als je dan net even door vraagt om indruk te maken op iemand) dan zet ze zich volledig vast en kun je een dikke middelvinger krijgen.
Dat zijn wel de paarden waar je het meest kritisch van word naar jezelf