Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Simpelman schreef:Picasso schreef:Ik pik eruit wat ik denk dat goed is, en heel gek: dat werkt.... Is dit discussiëren om het discussiëren Simpelman? Ben een beetje los van de trappers geloof ik... Het ene is toch niet per definitie fout? Uta Gräf is een begaafd en vriendelijk ruiter, rijdt mee in de topsport inderdaad, maar Klimke ook.... Ik zie bij beide een fijn LOSGELASSENES PFERD... En daar gaat het bij mij om: een paard wat fijn meewerkt...
Ik discussieer graag, maar mét argumenten.
En ja, ik ben een purist, Klassiek Dressuur is KD met zijn verschillende methoden die naar hetzelfde doel leiden.
Lichtheid.
Misschien de reden dat ik nooit een ander "probleem" met mijn paarden heb dan het bereiken van het maximum dat ze van nature kunnen leveren.
Na de losgelatenheid volgen aanleuning, nageeflijkheid, Schwung, rechtgerichtheid, verzameling en Dürchlassigheit.
vur schreef:Ik heb wat filmpjes zitten kijken van Helen Langenhanenberg. Vond ik ook heel fijn om naar te kijken.
Deze bijvoorbeeld: http://m.youtube.com/watch?v=7uORGr9iYSU
Simpelman schreef:Zie je ook dat de hals en het hoofd telken omhoog gehaald worden?
En, prik, prik, prik, prik, prik, prik, prik, prik, prik, prik, prik, prik, prik, prik
Simpelman schreef:Sizzle schreef:Dat vind ik gewoon ronduit smaad nadat je eerst zegt dat je de amazone in kwestie niet kent.
bah
Lezen is moeilijk, kennelijk zelfs voor slimme meisjes.
Picasso schreef:Daarom is het zo jammer Simpelman, dat je liever geen filmpjes van jezelf plaatst.... Zou graag zien hoe het eruit 'moet' zien.....
maralyn schreef:Heb ook weer eens gereageerd in een topic van ITP.
Maar.... Dat doe ik niet weer.
Iedereen is alleen maar bezig met dat stomme krulletje en geeft mijn reactie als kant noch wal.
Jammer....Beest komt achter de loodlijn, is nog maar 3,5 en wordt gereden in oprichting. Sorry, maar... ook dat vind ik niet kunnen.