Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Peetstap schreef:Anoniem schreef:Waarom niet gewoon een tik met de zweep?
Ze moet gewoon naar jouw hulp luisteren en aangezien dat niet of onvoldoende gebeurd ligt het probleem niet bij je paard maar bij jou omdat jij niet duidelijk genoeg naar haar bent.
Longeren en tik met zweep ?
maralyn schreef:Terecht. Alleen zal ik zelf mennen en longeren zonder zweep nooit doen, juist vanwege die verlenging van de hand. En vanuit die verlenging kan een aanraking, of zoals LaPucella het noemde een tik wel eens heel noodzakelijk zijn. Op het juiste moment, juist gedoceerd.Mijn haren gaan altijd recht op staan van mensen die de zweep niet gebruiken als verlenging van de hand.
Starbreeze schreef:Ik heb de slag verlengt en aan het eind een stukje plastic gemaakt. Daarmee zwiep ik dan richting de achterhand en soms komt het dan zacht tegen hem aan. Voelt ie niks van en de boodschap is duidelijk.
Peetstap schreef:Ho,ho , heb niets tegen correct gebruik longeerzweep hoor.
Las hier alleen tussen de regels door zoiets van: "lopen zal ie, hoe dan ook" en dat lijkt mij met ks paardje niet echt handig.