Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
piepenfiets schreef:Zal eens kijken naar adh,maar vind nog steeds dat hij wakkere blije paarden rijdt in correct uitgevoerde oefeningen.Misschien is het ouder werk wat ik ken.Zijn er mensen met ervaringen hoe hij lesgeeft?Vraag me wel eens af wat dhr.von Neindorff zou vinden van het feit dat 2 van zijn leerlingen kunsten doen in een Louis XIV pak.
piepenfiets schreef:Bedoelt u dat BB geen leerling was?
Citaat:Das Reitinstitut Egon von Neindorff-Stiftung führt die über 50 Jahre währende Arbeit des international bekannten Reitmeisters Egon von Neindorff fort. Es ist eine Lehrstätte, in der die überlieferten und erprobten Regeln der klassischen Reitlehre bis hin zur Hohen Schule unterrichtet werden - sowohl bei der Ausbildung von Reitern als auch von Pferden.
Paardentango schreef:Dat lag volgens mij op een ander vlak, niet op het gebied van rijderij.
Hr. von Neindorff is/was een zeer markante man, heb je hem zelf ooit ontmoet?
Professor schreef:Citaat:Ik denk, dat niemand die de KR of AR beoefend, de hedendaagse wedstrijd-cultus aanhangt.
En zich daarom ook niet druk maakt of het niveau B of L of whatever is.
Vreemde gedachten gang.
Er zijn zeker combinaties die Klassiek geschoold aan wedstrijden mee doen, denk dat die wedstrijd-cultus in Nederland anders is dan in het buitenland.
quadripes schreef:@paardentango: ik ga mijn bronnen niet prijsgeven.
dan nog een vraag: aangalopperen vanuit travers zoals in de AR.
dan kan je paard nooit vanuit het achterbeen vertrekken. dus nooit in een goede verzamelde galop aangalopperen.
waarom niet?
quadripes schreef:als je in travers aangaloppeert, hoeft het paard 1 been niet onder de massa te zetten en kan dan nooit in een verzamelde galop aangalopperen. het kan dan namelijk niet vanuit de achterhand vertrekken.