garny95 schreef:vur schreef:Ik heb nog iets voor jullie.
http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... f=2&t=3053
Clinic van Gerd Heuschman.
dank je voor het delen, erg leerzaam
Vond ik ook. Graag gedaan.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
garny95 schreef:vur schreef:Ik heb nog iets voor jullie.
http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... f=2&t=3053
Clinic van Gerd Heuschman.
dank je voor het delen, erg leerzaam
cherie78 schreef:Zo "opvallend" is het volgens mij niet, dat ruiters die de academische rijkunst beoefenen, hier niet aanwezig zijn.
Vanaf het begin is de academische rijkunst afgekraakt tot op het bot.
Geen motivatie om dan hier hun "methode" te promoten, c.q. "commentaar" te leveren.
Dan is daarmee het onderwerp "engels draven oftewel lichtrijden" al uit de baan, voordat het goed en wel binnengedraaft is![]()
Op een swingende rug is het goed "doorzitten"
Equi_libre schreef:cherie78 schreef:Zo "opvallend" is het volgens mij niet, dat ruiters die de academische rijkunst beoefenen, hier niet aanwezig zijn.
Geen motivatie om dan hier hun "methode" te promoten, c.q. "commentaar" te leveren.
Dan is daarmee het onderwerp "engels draven oftewel lichtrijden" al uit de baan, voordat het goed en wel binnengedraaft is![]()
Zo is het maar net Cherie!
Danique_G schreef:Misschien is het een idee om op dit topic meer video's van de AR te delen zodat mensen ook kunnen zien wat er fout gaat en wat hun manier van trainen is.
cherie78 schreef:Zo "opvallend" is het volgens mij niet, dat ruiters die de academische rijkunst beoefenen, hier niet aanwezig zijn.
Danique_G schreef:Misschien is het een idee om op dit topic meer video's van de AR te delen zodat mensen ook kunnen zien wat er fout gaat en wat hun manier van trainen is.
Dusa schreef:Danique_G schreef:Misschien is het een idee om op dit topic meer video's van de AR te delen zodat mensen ook kunnen zien wat er fout gaat en wat hun manier van trainen is.
Ik heb net diverse video's van de academische rijkunst bekeken, wat me opvalt is dat de paarden eigenlijk niet echt voorwaarts tonen en niet met schwung gaan, op de voorhand lopen, geen natuurlijke oprichting hebben, geen verzameling tonen, alleen ontspanning en aanleuning op weinig hand tonen.
Ik weet niet op wat voor manier deze paarden verder kunnen komen dan B/L niveau.
Het lijkt veel op een zonder hand rijden methode.
quadripes schreef:dan zie je het paard in de beweging deinen en beweegt het zich voorwaarts en iets opwaarts. het beweegt verend en ogenschijnlijk zonder enige spierspanning (losgelaten).
edit: deze losgelatenheid is in het hele paard. de staart pendelt (hangt ontspannen af en pendelt in de beweging van het paard. hij mag niet strak afgestoken worden of slaan)
Dusa schreef:Ik heb net diverse video's van de academische rijkunst bekeken, wat me opvalt is dat de paarden eigenlijk niet echt voorwaarts tonen en niet met schwung gaan, op de voorhand lopen, geen natuurlijke oprichting hebben, geen verzameling tonen, alleen ontspanning en aanleuning op weinig hand tonen.
Ik weet niet op wat voor manier deze paarden verder kunnen komen dan B/L niveau.
Het lijkt veel op een zonder hand rijden methode.
xmarliez schreef:Ik zou zeggen, gooi de filmpjes hier neer die jou overtuigd hebben
Filmpjes hebben mij niet overtuigd van de Klassieke dressuur, de denkwijze, uitvoeringswijze en vreugde van mijn paard en mijzelf dát heeft mij overtuigd. Het gaat namelijk niet om het plaatje, ieder plaatje is weer anders, iedere combinatie is weer anders en daarom is er geen 'voorbeeld plaatje' zoals bij de AR. We streven naar het beste voor paard en ruiter, ontwikkeling van gevoel en van plezier. Niet naar een bepaalde verplichte houding maar naar de juiste houding en uitvoering die voor ieder paard weer anders is.
Citaat:Ik denk, dat niemand die de KR of AR beoefend, de hedendaagse wedstrijd-cultus aanhangt.
En zich daarom ook niet druk maakt of het niveau B of L of whatever is.