[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

labionics

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:40

@ankem
Leuk voor je dat je zo tevreden bent met je les.
Van wie heb je les gehad?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:07

Monique de Rijk. Ze had hier een advertentie op bokt en daar heb ik op gereageerd. Had al langer het gevoel dat ik deze methode ook eens moest proberen, omdat we gewoon vastliepen.
Was van de week al zover om er maar mee te stoppen. Een karretje te kopen en 3x per week wat recreatief rond te crossen en verder met haar maar wat veulens te fokken.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:00

Dat zou toch zonde zijn geweest, monique is erg leuk/ goed.
Zelf combineer ik AdB en AR met elkaar, en dat bevalt wel goed vind ik
Morgen heb ik weer les in Zeewolde van Antoine zelf, heb er zin in, en zaterdag heb ik dan weer les van susanne nederlof.
Veel succes!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:38

@Ankem: Ik ken het gevoel, ik had ook helemaal geen zin meer in het rijden.
Wat voor methode is AR?

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:48

Hi,

Mijn ervaringen zijn super met Antoine de Bodt.

Ben bij Antoine in Aspelare geweest , 2 maanden geleden voor 2 weken. Aansluitend het paard alleen nog eens 2 weken.

Ik heb een paard wat 12 jaar, is en rechtgebogen. Erg veel stress gehad in het verleden daar het veel op competitie ging.

Liep met de vorig eigenaar ZZ licht.

Plan van aanpak was dat we eerst veel gingen longeren om het paard recht te krijgen. Kreeg zelfs longeer les van hem over het hoe en wat en waarom longeren. Veel kennis vergaard over het paardrijden en de omgang met paarden.

Daarnaast heb ik het paard gereden samen met Jidske.

Conclusie:
Paard is minder stressvol. Gebruikt veel meer zijn rug en is zo goed als recht recht gericht.
Door zijn kennis te gebruiken om mijn andere paard loopt dit paard ook beter.
Je moet zijn methode wel continue hanteren en niet laten versloffen.

Nogmaals voor mij een zeer positieve ervaring en ik ga zeker terug.

Gr.

FraLex

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:52

Succubi schreef:
Wat voor methode is AR?

Academische Rijkunst ;)
AdB komt in april bij mij op de manege een clinic geven, hoop dat ik mee kan doen (is nog niet zeker of 't alleen voor pensionners is of niet) :D

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:01

Jups Ar is inderdaad academische rijkunst. Bent Branderup is de naam hierachter. In Nederland doet o.a. Marijke de Jong het van paardenbegrijpen.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:36

Dank jullie wel! :)
Ik dacht dat AdB en AR redelijk dicht bij elkaar lagen :)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:51

Is een wereld van verschil Adb is veel voorwaartser. Ar is eerst voornamelijk in stap. Wordt al vrij snel verzameling en oprichting gevraagd. Ar werkt via buigingsarbeid. Dus veel zijdegangen. Pas als alles in stap bevestigd is, ga je naar draf. Vooral dat langzame tempo en het vroege verzamelen kon mijn paard dus niet aan. Ze bleef strak in de bovenlijn.
Werken aan de hand is wel erg waardevol en dit doe ik ook nog steeds.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:09

Oke, dat is duidelijk!
En heel logisch ;)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:55

Ik heb een tijdje geleden de naam Antoine de Bodt horen vallen op stal en was nou wel nieuwsgierig naar wie dit was en wat hij deed. Zo ben ik op zijn site beland en heb de informatie daar gelezen. Veel problemen die hij behandeld zie ik ook in mijn pony. En ik was van de ervaringen van anderen over zijn trainingsmethode erg onder de indruk. Geeft hij hier in nederland(in de buurt van ZH) ook clinics en dergelijke?? Of instructeurs/instructrices (in omgeving r'dam) die les geven volgens zijn methode??:)

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 09:54

roxxxiejjj schreef:
Ik heb een tijdje geleden de naam Antoine de Bodt horen vallen op stal en was nou wel nieuwsgierig naar wie dit was en wat hij deed. Zo ben ik op zijn site beland en heb de informatie daar gelezen. Veel problemen die hij behandeld zie ik ook in mijn pony. En ik was van de ervaringen van anderen over zijn trainingsmethode erg onder de indruk. Geeft hij hier in nederland(in de buurt van ZH) ook clinics en dergelijke?? Of instructeurs/instructrices (in omgeving r'dam) die les geven volgens zijn methode??:)

Hai
Antoine geeft op veschillende dagen lessen in Nederland. Zijn leerlingen /instructeurs die bij jou in de buurt zitten kun je checken op www.paardenrecht.org onder het kopje instructeurs/trainers. Hij is volgende week weer in Brabant (Nuland) daar ben je natuurlijk van harte welkom om te komen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:07

morgen is ie in renswoude ( utrecht )
bij mij op stal.
( eens in de 3 weken )
Ik kan helaas nie mee rijden ga carnevallen..maja

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:57

ik ben van plan om binnenkort te beginnen bij een leerling van adb namenlijk Brebda Hilverink. Mijn paard loopt dus zo scheef dat ondertussen in een S vorm loopt met mijn vorrige instructrice kreeg ik steeds te horen:"Dat komt vanzelf wel" Maar t is nu echt erg en ze wou er nog steeds niet naar kijken en via bokt kreeg ik een pb dat ik eens contact moest opnemen met haar. Ik zal jullie in een topic op de hoogte houden. Ik hoop dat dit gaat werken.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:20

Alabaster schreef:
roxxxiejjj schreef:

Hai
Antoine geeft op veschillende dagen lessen in Nederland. Zijn leerlingen /instructeurs die bij jou in de buurt zitten kun je checken op http://www.paardenrecht.org onder het kopje instructeurs/trainers. Hij is volgende week weer in Brabant (Nuland) daar ben je natuurlijk van harte welkom om te komen kijken.

Dankjewel! Heeft er iemand ervaring met Joyce van Steenis??:) Zag dat zij hier in de buurt woont en ook les geeft.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:42

@Daffie: Dat zei mijn da en intructrice ook al tegen mij.
Als je gewoon rijd word ze vanzelf recht. Ze word al 10jaar gewoon gereden en een krommer paard ben ik tot nu toe nog nooit tegen gekomen :roll:

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:46

Succubi schreef:
@Daffie: Dat zei mijn da en intructrice ook al tegen mij.
Als je gewoon rijd word ze vanzelf recht. Ze word al 10jaar gewoon gereden en een krommer paard ben ik tot nu toe nog nooit tegen gekomen :roll:

tegen mij wordt altijd gezegd ga maar gewoon rijden het komt wel goed(hij wil niet nageven en is niet recht), en nou 4 jaar later gaat het nog steeds slecht. Wel iets beter maar van het ene probleem kom je dan in het andere terecht.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:58

Kan iemand mij vertellen aan wat voor bedrag ik ongeveer moet denken voor een les van een van de instructeurs/ices op de site, niet van hemzelf?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:09

@roxxxiejjj: Ik vond het ook erg onlogisch. Als je paard scheef is, ga jij scheef zitten... En inprincipe als jij recht zal blijven zitten en je paard recht rijd dat hij vanzelf recht moet komen... Alleen in de praktijk is mij dat nog niet gelukt :')

@Ingridje16: Ik ben evenveel voor zo'n les kwijt als voor een "gewone" les. Ik betaal nu 35,- voor 3 kwartier les. (en dan écht les! ;))

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:15

Oke bedankt. Dat valt reuze mee.
Lees zo veel goede verhalen, ben wel benieuwd of er aan mijn paard met artrose 3-4 nog wat te redden valt.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:47

Niet geschoten altijd mis ;)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:05

Wat is nou eigenlijk rechtsgebogen en linksgebogen? Dat ze makkelijker naar rechts buigen of naar links ofzo?? Dat kwam ik een paar keer tegen op zijn site namelijk.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:31

roxxxiejjj schreef:
Wat is nou eigenlijk rechtsgebogen en linksgebogen? Dat ze makkelijker naar rechts buigen of naar links ofzo?? Dat kwam ik een paar keer tegen op zijn site namelijk.

Op de site staat het ook heel duidelijk uitgelegd. Dus mijn advies is dat je het beste daar nog eens rustig leest.
http://www.hoefkatrol.com/ en dan bij klassieke rijkunst.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:06

Dat blijft voor velen een probleem: een paard wordt steeds schever, gaat steeds slechter bewegen en bijna niemand kan echt uitleggen hoe je een scheef paard (wat elk paard van nature is) weer recht kunt maken. Het is voor mij bijv. onbegrijpelijk waar ik de soms, in mijn ogen belachelijke hoge punten, vandaan haalde: als ik de video opname terug zag en bewust werd van hoe scheef mijn paard door de ring liep.....maar ja, het plaatje is dan voor veel juryleden doorslaggevend. Na een wedstrijdstop van bijna 2 jaar, start ik in het voorjaar weer. Fijn nog in de L-2 maar nu wel met een paard wat rijtechnisch voor elkaar is en veel belangrijker, het rijden is weer echt leuk voor ons beide!

Het grondwerk lijkt me ook super om te doen, aan de hand een paard sb, travers laten doen. Heb hiermee echter weinig ervaring. Kijk ook wel eens op de site van Marijke de Jong (AR) en ben benieuwd wie hier welke ervaring mee heeft. Ben absoluut erg te spreken over AdB en heel enthousiast over de lessen maar bijv. mijn zit, is echt een drama. Ik kan absoluut niet doorzitten, ligt vooral aan mij en als ik weer eens flink last heb van mijn rug, is werk aan de hand natuurlijk super voor de afwisseling. Hoor graag jullie ervaringen!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:12

Mijn gewoone instructrice koste 20 euro voor een half uur en dan was ik eigenlijk alleen maar met dingen bezig die eigenlijk, vindt ik, pas later in de africhting komen. En nu gaan we weer van begin af aan beginnen en betaal ik 31 euro voor 3 kwartier.