horseyfries schreef:Je kunt toch echt niet lezen want er staat dat je het touw aan een halster niet voortdurend naar achteren trekt en niet dat je continu de teugels naar achteren trekt. Je doet blijkbaar graag aan interpreteren maar helaas niet correct. Dit stond er:
horseyfries schreef:Aan een stalhalster bevestig je maar één touw over het algemeen en die trek je niet voortdurend recht naar achteren, dat is dus totaal iets anders dan een neusoptoming met teugels aan de zijkanten en meestal ook nog een samensnoerende werking die niet alleen op het neusbeen knijpt, maar ook druk geeft achter de oren en op de kaken.
En in je eerste stukje staat dus niet dat je het specifiek over de filmpjes had, zoals je later wel beweert. Verder vergelijk je dus halster en een bitloos hoofdstel, waarbij je stelt dat een halster iets totaal anders is omdat je daar niet continu aan trekt. Iedereen die begrijpend lezen heeft gehad op de basisschool maakt hieruit op dat jij bedoelt dat je dat met een hoofdstel dus wel doet. Als je het anders bedoelt, moet je het anders neerzetten
.
horseyfries schreef:Ik vind het inderdaad prima als mensen op een nette manier bitloos kunnen rijden, ik denk ook niet dat er veel verschil is tussen met bit en zonder bit rijden, op beide manieren kun je goed rijden en slecht rijden.
Dit is dus precies wat de meeste voorstanders hier proberen te zeggen, maar waar voortdurend tegengas, kritiek en ronduit beledigende opmerkingen op komen.
horseyfries schreef:Punt is alleen dat mensen die mét bit niet goed kunnen rijden en nu bitloos zijn gaan rijden, blijkbaar dan ineens vinden dat ze véél beter kunnen rijden dan al die sukkels die met bit rijden en zich sterk verheven voelen boven dat gepeupel, alhoewel er veel van die mensen veel fijner en beter rijden dan zij.
Jammer genoeg voor hen is het niet zo dat je bij het kopen van een bitloos hoofdstel ook de rijkunst kado krijgt en zullen ze dat na een aantal jaren ook wel weer in de gaten krijgen, om zich vervolgens te storten op de volgende rage.
Iemand die met bit niet goed kan rijden, kan dat zonder bit ook niet. De meeste voorstanders hier heb ik ook niet verheven boven ruiters met bit zien doen. Een enkeling, maar moet je daarom iedereen maar veroordelen? Of het "gepeupel" idd beter rijdt weet je niet, lijkt me sterk dat je de meesten ook in het echt hebt zien rijden.
De rijkunst krijgt niemand kado, helaas, zowel met als zonder bit of wat dan ook. Blijven ontwikkelen, blijven lessen, kritisch blijven is voor iedereen belangrijk. Ik denk alleen niet dat je bitloos als een rage moet zien, meer als een ontwikkeling. Ik verwacht namelijk niet dat het ineens allemaal weer over is, wat toch wel een kenteken van een rage is.
Het blijkt jammer dat mensen die bitloos rijden alsmaar over 1 kam gescheerd blijven worden. Het grootste deel kan er fijn mee rijden en beledigt ook geen mensen met bit. Uitzonderingen heb je overal in, daar kun je niet iedereen op beoordelen.